ПІСЕННИЙ КОНКУРС ЄВРОБАЧЕННЯ ТА ВОКАЛЬНІ ТЕЛЕВІЗІЙНІ ТАЛАНТ- ШОУ ЯК ФАКТОР ЄВРОПЕЇЗАЦІЇ ТА ЄВРОІНТЕГРАЦІЇ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ

Автор(и)

  • Маріанна Дружинець

DOI:

https://doi.org/10.32461/181631

Ключові слова:

вокал, талант-шоу, європеїзація, євроінтеграція, пісенний конкурс Євробачення, «Х-Фактор», «Голос країни».

Анотація

Мета статті – розглянути основні тенденції і перспективи розвитку пісенного конкурсу Євробачення  та вокальних талант-шоу «Х-Фактор», «Голос країни» в медіа-просторі України; розкрити їх специфіку та функціонування, визначити позитивні та негативні сторони, показати їх роль в європеїзації та євроінтеграції української культури. Методологія дослідження полягає в застосуванні компаративного, історико-логічного, аналітичного методів. Зазначений методологічний підхід дозволяє розкрити та піддати аналізу пісенний конкурс, вокальні талант-шоу, що транслювалися на українських каналах. Наукова новизна. Вперше у цій статті намагалися висвітлити специфіку та основні тенденції пісенного конкурсу Євробачення, телевізійних талант-шоу («Х-Фактор», «Голос країни»), розглянути їх як фактор європеїзації та євроінтеграції української культури. Проте недостатня розробленість в науці проблеми робить деякі положення дискусійними, розв’язання яких є важливим для сучасного культурного життя. Висновки. На українському екрані вже були представлені всі основні західні формати вокальних талант-шоу. До їх позитивних сторін можна віднести  такі: втілення мрії в життя; спів «вживу»; професійна режисура та кращі представники вітчизняного шоу-бізнесу, а також зарубіжні фахівці; використання класичних  творів світового та вітчизняного естрадного мистецтв, хітів з легендарних мюзиклів ХХ століття. Негативні сторони: відсутність довіри глядачів до чесності та об'єктивності організаторів при визначенні переможців. Шоу-проекти не є рівнозначними, відрізняються один від одного  ступенем своєї креативності, багатством репертуарної палітри. Але спільними рисами вокального телешоу є те, що глядач знайомиться з реальними прикладами того, як завдяки поєднанню таланту, прагнення до самовдосконалення і напруженої праці збуваються мрії. Таким чином, поява в етері більшості популярних вітчизняних телеканалів вокальних талант-шоу, створених переважно на основі західних форматів, свідчить про високий ступінь європеїзації та євроінтеграції України у світову культуру масового зразка. Конкурс Євробачення дає можливість нашим артистам нести свою творчість в Європу, у світ, тим самим інтегрувати українську культуру. Цей конкурс є стимулом для українських артистів, які, перш ніж виходити на світовий ринок у конкурсі Євробачення, - європеїзують свою творчість, роблять  якісний європейський продук світового рівня, не втрачаючи при цьому кодовості української нації та культури. 

Посилання

Акопян К. Шлягеризация, шоуизация и эксгибиционизация в современной культуре. Горизонты культуры: от массовой до элитарной. Санкт-Петербург, 2008. С. 15-21.

Голос країни URL: https://uk.wikipedia.org/wiki. (дата звернення: травень 2018).

Доля фіналістів «Х-Фактора». URL: https://xfactor.stb.ua/ru/2018/08/07/h-faktor-kak-slozhilas-sudba-pobeditelej-vseh-sezonov-proekta-v-ukraine/ (дата зверення: травень 2018).

Дубовик Наталия Шоутизация современной культуры. V МІСТ: Мистецтво, історія, сучасність, теорія, 2010. № 7. С. 224-233.

Європеїзація. Євроінтеграція. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki. (дата зверення: травень 2018).

Невольнева И. Поймать звезду: талант-шоу не гарантируют звездных доходов. Фокус, 2010. № 24. С. 21-22.

Романенко Юрий. Шоуизация. Проективный философский словарь: Новые термины и понятия URL : http://ontoimago.spb.nl/article_139.html. (дата зверення: травень 2018).

Скрипка Анна. Шоу-технології як форма соціальної комунікації : автореф. дис. на здобуття паук, ступеня канд. соціологічних наук : спец. 22.00.04. Xарків, 2010.

Україна на пісенному конкурсі Євробачення. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki. (дата зверення: травень 2018).

Фан-сайт шоу «Х-Фактор» в Украине. URL : http://xfactor.kiev.ua. (дата зверення: травень 2018).

X-Фактор. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/X. (дата зверення: травень 2018).

Хабаров А. Скандал вокруг «Х-Фактора»: фальсифікаціям – «ні!». 2010. № 47.

Як склалася доля найяскравіших учасників Голосу країни URL: https://1plus1.ua/golos-krainy/novyny/ak-sklalasa-dola-najjaskravishih-ucasnikiv-golosu-kraini (дата зверення: травень 2018).

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-05-29

Номер

Розділ

Музикознавство