ПІСЕННИЙ КОНКУРС ЄВРОБАЧЕННЯ ТА ВОКАЛЬНІ ТЕЛЕВІЗІЙНІ ТАЛАНТ- ШОУ ЯК ФАКТОР ЄВРОПЕЇЗАЦІЇ ТА ЄВРОІНТЕГРАЦІЇ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ
DOI:
https://doi.org/10.32461/181631Keywords:
вокал, талант-шоу, європеїзація, євроінтеграція, пісенний конкурс Євробачення, «Х-Фактор», «Голос країни».Abstract
Мета статті – розглянути основні тенденції і перспективи розвитку пісенного конкурсу Євробачення та вокальних талант-шоу «Х-Фактор», «Голос країни» в медіа-просторі України; розкрити їх специфіку та функціонування, визначити позитивні та негативні сторони, показати їх роль в європеїзації та євроінтеграції української культури. Методологія дослідження полягає в застосуванні компаративного, історико-логічного, аналітичного методів. Зазначений методологічний підхід дозволяє розкрити та піддати аналізу пісенний конкурс, вокальні талант-шоу, що транслювалися на українських каналах. Наукова новизна. Вперше у цій статті намагалися висвітлити специфіку та основні тенденції пісенного конкурсу Євробачення, телевізійних талант-шоу («Х-Фактор», «Голос країни»), розглянути їх як фактор європеїзації та євроінтеграції української культури. Проте недостатня розробленість в науці проблеми робить деякі положення дискусійними, розв’язання яких є важливим для сучасного культурного життя. Висновки. На українському екрані вже були представлені всі основні західні формати вокальних талант-шоу. До їх позитивних сторін можна віднести такі: втілення мрії в життя; спів «вживу»; професійна режисура та кращі представники вітчизняного шоу-бізнесу, а також зарубіжні фахівці; використання класичних творів світового та вітчизняного естрадного мистецтв, хітів з легендарних мюзиклів ХХ століття. Негативні сторони: відсутність довіри глядачів до чесності та об'єктивності організаторів при визначенні переможців. Шоу-проекти не є рівнозначними, відрізняються один від одного ступенем своєї креативності, багатством репертуарної палітри. Але спільними рисами вокального телешоу є те, що глядач знайомиться з реальними прикладами того, як завдяки поєднанню таланту, прагнення до самовдосконалення і напруженої праці збуваються мрії. Таким чином, поява в етері більшості популярних вітчизняних телеканалів вокальних талант-шоу, створених переважно на основі західних форматів, свідчить про високий ступінь європеїзації та євроінтеграції України у світову культуру масового зразка. Конкурс Євробачення дає можливість нашим артистам нести свою творчість в Європу, у світ, тим самим інтегрувати українську культуру. Цей конкурс є стимулом для українських артистів, які, перш ніж виходити на світовий ринок у конкурсі Євробачення, - європеїзують свою творчість, роблять якісний європейський продук світового рівня, не втрачаючи при цьому кодовості української нації та культури.
References
Акопян К. Шлягеризация, шоуизация и эксгибиционизация в современной культуре. Горизонты культуры: от массовой до элитарной. Санкт-Петербург, 2008. С. 15-21.
Голос країни URL: https://uk.wikipedia.org/wiki. (дата звернення: травень 2018).
Доля фіналістів «Х-Фактора». URL: https://xfactor.stb.ua/ru/2018/08/07/h-faktor-kak-slozhilas-sudba-pobeditelej-vseh-sezonov-proekta-v-ukraine/ (дата зверення: травень 2018).
Дубовик Наталия Шоутизация современной культуры. V МІСТ: Мистецтво, історія, сучасність, теорія, 2010. № 7. С. 224-233.
Європеїзація. Євроінтеграція. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki. (дата зверення: травень 2018).
Невольнева И. Поймать звезду: талант-шоу не гарантируют звездных доходов. Фокус, 2010. № 24. С. 21-22.
Романенко Юрий. Шоуизация. Проективный философский словарь: Новые термины и понятия URL : http://ontoimago.spb.nl/article_139.html. (дата зверення: травень 2018).
Скрипка Анна. Шоу-технології як форма соціальної комунікації : автореф. дис. на здобуття паук, ступеня канд. соціологічних наук : спец. 22.00.04. Xарків, 2010.
Україна на пісенному конкурсі Євробачення. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki. (дата зверення: травень 2018).
Фан-сайт шоу «Х-Фактор» в Украине. URL : http://xfactor.kiev.ua. (дата зверення: травень 2018).
X-Фактор. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/X. (дата зверення: травень 2018).
Хабаров А. Скандал вокруг «Х-Фактора»: фальсифікаціям – «ні!». 2010. № 47.
Як склалася доля найяскравіших учасників Голосу країни URL: https://1plus1.ua/golos-krainy/novyny/ak-sklalasa-dola-najjaskravishih-ucasnikiv-golosu-kraini (дата зверення: травень 2018).
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Маріанна Дружинець
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).