ПІСЕННИЙ КОНКУРС ЄВРОБАЧЕННЯ ТА ВОКАЛЬНІ ТЕЛЕВІЗІЙНІ ТАЛАНТ- ШОУ ЯК ФАКТОР ЄВРОПЕЇЗАЦІЇ ТА ЄВРОІНТЕГРАЦІЇ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ
DOI:
https://doi.org/10.32461/181631Ключові слова:
вокал, талант-шоу, європеїзація, євроінтеграція, пісенний конкурс Євробачення, «Х-Фактор», «Голос країни».Анотація
Мета статті – розглянути основні тенденції і перспективи розвитку пісенного конкурсу Євробачення та вокальних талант-шоу «Х-Фактор», «Голос країни» в медіа-просторі України; розкрити їх специфіку та функціонування, визначити позитивні та негативні сторони, показати їх роль в європеїзації та євроінтеграції української культури. Методологія дослідження полягає в застосуванні компаративного, історико-логічного, аналітичного методів. Зазначений методологічний підхід дозволяє розкрити та піддати аналізу пісенний конкурс, вокальні талант-шоу, що транслювалися на українських каналах. Наукова новизна. Вперше у цій статті намагалися висвітлити специфіку та основні тенденції пісенного конкурсу Євробачення, телевізійних талант-шоу («Х-Фактор», «Голос країни»), розглянути їх як фактор європеїзації та євроінтеграції української культури. Проте недостатня розробленість в науці проблеми робить деякі положення дискусійними, розв’язання яких є важливим для сучасного культурного життя. Висновки. На українському екрані вже були представлені всі основні західні формати вокальних талант-шоу. До їх позитивних сторін можна віднести такі: втілення мрії в життя; спів «вживу»; професійна режисура та кращі представники вітчизняного шоу-бізнесу, а також зарубіжні фахівці; використання класичних творів світового та вітчизняного естрадного мистецтв, хітів з легендарних мюзиклів ХХ століття. Негативні сторони: відсутність довіри глядачів до чесності та об'єктивності організаторів при визначенні переможців. Шоу-проекти не є рівнозначними, відрізняються один від одного ступенем своєї креативності, багатством репертуарної палітри. Але спільними рисами вокального телешоу є те, що глядач знайомиться з реальними прикладами того, як завдяки поєднанню таланту, прагнення до самовдосконалення і напруженої праці збуваються мрії. Таким чином, поява в етері більшості популярних вітчизняних телеканалів вокальних талант-шоу, створених переважно на основі західних форматів, свідчить про високий ступінь європеїзації та євроінтеграції України у світову культуру масового зразка. Конкурс Євробачення дає можливість нашим артистам нести свою творчість в Європу, у світ, тим самим інтегрувати українську культуру. Цей конкурс є стимулом для українських артистів, які, перш ніж виходити на світовий ринок у конкурсі Євробачення, - європеїзують свою творчість, роблять якісний європейський продук світового рівня, не втрачаючи при цьому кодовості української нації та культури.
Посилання
Акопян К. Шлягеризация, шоуизация и эксгибиционизация в современной культуре. Горизонты культуры: от массовой до элитарной. Санкт-Петербург, 2008. С. 15-21.
Голос країни URL: https://uk.wikipedia.org/wiki. (дата звернення: травень 2018).
Доля фіналістів «Х-Фактора». URL: https://xfactor.stb.ua/ru/2018/08/07/h-faktor-kak-slozhilas-sudba-pobeditelej-vseh-sezonov-proekta-v-ukraine/ (дата зверення: травень 2018).
Дубовик Наталия Шоутизация современной культуры. V МІСТ: Мистецтво, історія, сучасність, теорія, 2010. № 7. С. 224-233.
Європеїзація. Євроінтеграція. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki. (дата зверення: травень 2018).
Невольнева И. Поймать звезду: талант-шоу не гарантируют звездных доходов. Фокус, 2010. № 24. С. 21-22.
Романенко Юрий. Шоуизация. Проективный философский словарь: Новые термины и понятия URL : http://ontoimago.spb.nl/article_139.html. (дата зверення: травень 2018).
Скрипка Анна. Шоу-технології як форма соціальної комунікації : автореф. дис. на здобуття паук, ступеня канд. соціологічних наук : спец. 22.00.04. Xарків, 2010.
Україна на пісенному конкурсі Євробачення. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki. (дата зверення: травень 2018).
Фан-сайт шоу «Х-Фактор» в Украине. URL : http://xfactor.kiev.ua. (дата зверення: травень 2018).
X-Фактор. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/X. (дата зверення: травень 2018).
Хабаров А. Скандал вокруг «Х-Фактора»: фальсифікаціям – «ні!». 2010. № 47.
Як склалася доля найяскравіших учасників Голосу країни URL: https://1plus1.ua/golos-krainy/novyny/ak-sklalasa-dola-najjaskravishih-ucasnikiv-golosu-kraini (дата зверення: травень 2018).
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Маріанна Дружинець
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.