3D-MAPPING ЯК СИНТЕЗ ТЕХНОЛОГІЇ ТА МИСТЕЦТВА: ҐЕНЕЗА, ЕВОЛЮЦІЯ ТА АКТУАЛЬНІСТЬ У СУЧАСНОМУ СВІТІ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-2180.37.2020.221421Ключові слова:
3D-mapping, візуальні шоу, звуко-світлові презентації, відеоарт, проекції, мультимедійні технології.Анотація
Мета статті – виявити особливості формування проекційного мепінгу як синтезу технології та мистецтва; розглянути специфіку розвитку та тенденції використання технології 3D-mapping в історичній ретроспективі. Методологія дослідження. Для досягнення поставленої мети та вирішення зумовлених нею завдань застосовано комплексний підхід до вивчення ґенези відеомеппінгу, а також методи сучасного мистецтвознавства, зокрема, історичний метод (для дослідження особливостей використання відеопроекцій у соціомистецькому просторі в ретроспективі); еволюційний метод (для розгляду динаміки розвитку відеомеппінгу як синтезу мистецтва і технологій); типологічний метод (для виявлення особливостей використання 3D-mapping, відповідно до специфіки сучасних мультимедійних технологій) та ін. Наукова новизна. Досліджено формування та розвиток 3D Video Mapping як унікального напрямку аудіовізуального мистецтва; виявлено та охарактеризовано особливості використання медіа технологій в другій половині ХХ – на початку ХХІ ст.; розглянуто еволюції відеомеппінгу на сучасному етапі та специфіку використання проекційного меппінгу в інноваційних мультимедійних технологіях сучасності, зокрема просторі доповненої реальності. Висновки. Історія світового мистецтва засвідчує, що художники-новатори завжди спиралися на інноваційні методи, інструменти та матеріали, з метою вираження власного творчого бачення. На сучасному етапі 3D Video Mapping функціонує відповідно до специфіки сучасного соціомистецького простору та медіа пейзажу. Проте, дигітальна культура та нові медіа-середовища є лише типовим для кінця ХХ – початку ХХІ ст. тлом даної форми мистецтва, що насправді має давню культурну традицію. На сучасному етапі відеомистецтво може бути створене та показане на екрані шляхом додавання різноманітних інтерфейсів та інструментів в якості частини постановки або інсталяцій. Відеоінсталяції початку ХХІ ст. формують відношення між простором (зовнішні чи внутрішні стіни будівель, сценічний простір та ін.) та матеріалами, котрі відеолізуються і відображаються на певній поверхні. Відповідно до специфіки, простір відіграє активну роль в процесі демонстрування та визнання новаторських мистецьких форм у публічному просторі.Посилання
Azuma, R. T. A (1997). Survey of Augmented Reality. Presence: Teleoperators and Virtual Environments, no. 6 (4), 355-385 [in English].
Bimber, O., Raskar, R. (2005). Spatial Augmented Reality: Merging Real and Virtual Worlds. A Modern Approach to Augmented Reality. A K Peters, CRC Press, Massachusetts [in English].
Catanese, R. (2013). 3D architectural video mapping. International Archives of the Photogrammetry, Remote Sensing and Spatial Information Sciences, XL-5/W2, XXIV International CIPA Symposium, 2–6 September 2013, Strasbourg, France, 165-169. [in English].
Danto, A. C. (1998). Beyond the brillo box: the visual arts in the post-historical perspective. University of California Press, Berkeley [in English].
Ekim, B. (2011). A video projection mapping conceptual design and application: Yekpare. The Turkish Online Journal of Design, Art, and Communication – TOJDAC, 1 (1), 10-19 [in English].
Hill, S. (2016). San Francisco and the Long 60s. Bloomsbury Publishing USA [in English].
Garatti, B. (2019). Appunti sulle Proiezioni dirette di Bruno Munari. Arte e Critica, Issue 93, 78-83 [in Italian].
Kuittinen, R. (2010). Street art: contemporary prints. V&A Publishing, London [in English].
Monteverdi, A. (2018). The Mediaturgy of Videomapping. Institutional Research Information System. Retrieved from https://air.unimi.it/handle/2434/567665 [in English].
Özdem, А. (2017). Usage of computer generated imagery in VJ performance. MFA thesis. Ankara [in English].
Richardson, T. (2008). Avant gardeners: 50 visionaries of the contemporary landscape. Thames & Hudson, New York [in English].
Son et lumiere (1998). Encyclopedia Britannica. Retrived from : https://www.britannica.com/art/son-et-lumiere [in English].
Virilio, P. (1991). Guerre et cinéma: logistique de la perception. Cahiers du cinéma. Éditions de l’Étoile, Paris [in French].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Alona Dokolova
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.