3D-MAPPING ЯК СИНТЕЗ ТЕХНОЛОГІЇ ТА МИСТЕЦТВА: ҐЕНЕЗА, ЕВОЛЮЦІЯ ТА АКТУАЛЬНІСТЬ У СУЧАСНОМУ СВІТІ

Автор(и)

  • Alona Dokolova

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-2180.37.2020.221421

Ключові слова:

3D-mapping, візуальні шоу, звуко-світлові презентації, відеоарт, проекції, мультимедійні технології.

Анотація

Мета статті – виявити особливості формування проекційного мепінгу як синтезу технології та мистецтва; розглянути специфіку розвитку та тенденції використання технології 3D-mapping в історичній ретроспективі. Методологія дослідження. Для досягнення поставленої мети та вирішення зумовлених нею завдань застосовано комплексний підхід до вивчення ґенези відеомеппінгу, а також методи сучасного мистецтвознавства, зокрема, історичний метод (для дослідження особливостей використання відеопроекцій у соціомистецькому просторі в ретроспективі); еволюційний метод (для розгляду динаміки розвитку відеомеппінгу як синтезу мистецтва і технологій); типологічний метод (для виявлення особливостей використання 3D-mapping, відповідно до специфіки сучасних мультимедійних технологій) та ін. Наукова новизна. Досліджено формування та розвиток 3D Video Mapping як унікального напрямку аудіовізуального мистецтва; виявлено та охарактеризовано особливості використання медіа технологій в другій половині ХХ – на початку ХХІ ст.; розглянуто еволюції відеомеппінгу на сучасному етапі та специфіку використання проекційного меппінгу в інноваційних мультимедійних технологіях сучасності, зокрема просторі доповненої реальності. Висновки. Історія світового мистецтва засвідчує, що художники-новатори завжди спиралися на інноваційні методи, інструменти та матеріали, з метою вираження власного творчого бачення. На сучасному етапі 3D Video Mapping функціонує відповідно до специфіки сучасного соціомистецького простору та медіа пейзажу. Проте, дигітальна культура та нові медіа-середовища є лише типовим для кінця ХХ – початку ХХІ ст. тлом даної форми мистецтва, що насправді має давню культурну традицію. На сучасному етапі відеомистецтво може бути створене та показане на екрані шляхом додавання різноманітних інтерфейсів та інструментів в якості частини постановки або інсталяцій. Відеоінсталяції початку ХХІ ст. формують відношення між простором (зовнішні чи внутрішні стіни будівель, сценічний простір та ін.) та матеріалами, котрі відеолізуються і відображаються на певній поверхні. Відповідно до специфіки, простір відіграє активну роль в процесі демонстрування та визнання новаторських мистецьких форм у публічному просторі.

Посилання

Azuma, R. T. A (1997). Survey of Augmented Reality. Presence: Teleoperators and Virtual Environments, no. 6 (4), 355-385 [in English].

Bimber, O., Raskar, R. (2005). Spatial Augmented Reality: Merging Real and Virtual Worlds. A Modern Approach to Augmented Reality. A K Peters, CRC Press, Massachusetts [in English].

Catanese, R. (2013). 3D architectural video mapping. International Archives of the Photogrammetry, Remote Sensing and Spatial Information Sciences, XL-5/W2, XXIV International CIPA Symposium, 2–6 September 2013, Strasbourg, France, 165-169. [in English].

Danto, A. C. (1998). Beyond the brillo box: the visual arts in the post-historical perspective. University of California Press, Berkeley [in English].

Ekim, B. (2011). A video projection mapping conceptual design and application: Yekpare. The Turkish Online Journal of Design, Art, and Communication – TOJDAC, 1 (1), 10-19 [in English].

Hill, S. (2016). San Francisco and the Long 60s. Bloomsbury Publishing USA [in English].

Garatti, B. (2019). Appunti sulle Proiezioni dirette di Bruno Munari. Arte e Critica, Issue 93, 78-83 [in Italian].

Kuittinen, R. (2010). Street art: contemporary prints. V&A Publishing, London [in English].

Monteverdi, A. (2018). The Mediaturgy of Videomapping. Institutional Research Information System. Retrieved from https://air.unimi.it/handle/2434/567665 [in English].

Özdem, А. (2017). Usage of computer generated imagery in VJ performance. MFA thesis. Ankara [in English].

Richardson, T. (2008). Avant gardeners: 50 visionaries of the contemporary landscape. Thames & Hudson, New York [in English].

Son et lumiere (1998). Encyclopedia Britannica. Retrived from : https://www.britannica.com/art/son-et-lumiere [in English].

Virilio, P. (1991). Guerre et cinéma: logistique de la perception. Cahiers du cinéma. Éditions de l’Étoile, Paris [in French].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-19

Номер

Розділ

Мистецький простір: історія та сучасність