СПЕЦИФІКА САЛЬСИ ЯК ХОРЕОГРАФІЧНОГО ФЕНОМЕНА В КОНТЕКСТІ СВІТОВОГО СОЦІОКУЛЬТУРНОГО ПРОСТОРУ

Автор(и)

  • Roman Gritsenyuk

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-2180.37.2020.221740

Ключові слова:

соціальні танці, шоу-танці, сальса, хореографічний феномен, стилістичні особливості, техніка виконання

Анотація

Мета статті – виявити специфіку сальси як складного хореографічного феномену в контексті розвитку соціокультурного та соціомистецького простору другої половини ХХ – початку ХХІ ст.; визначити стилістичні та техніко-технічні особливості популярних видів сальси на сучасному етапі розвитку соціальних та шоу-танців. Методологія дослідження. Для досягнення мети у дослідженні застосовано такі методи наукового пізнання, як: метод історизму, що посприяв вивченню особливостей формування та зародження сальси; типологічний метод – для виявлення факторів впливу на формування, розвиток та трансформацію сальси і визначення особливостей даного процесу; метод порівняльного аналізу, спрямований на виявлення спільних та відмінних елементів популярних сучасних стилів сальси; метод мистецтвознавчого аналізу – для визначення характерних стилістичних ознак Сальси як соціального та шоу-танцю. Наукова новизна. Здійснено мистецтвознавче дослідження сальси як складного культурного, мистецького та соціального явища; досліджено процес формування та розвитку сальси в історичній ретроспективі; проаналізовано найтиповіші танцювальні рухи та фігури танцю сальса; на основі мистецтвознавчого аналізу, виявлено характерні стилістичні ознаки «колумбійської сальси», «сальси Касіно», «сальси Лос-Анджелес», «сальси-Метрополітен», «Домініканської Сальси», «сальси-фристайл», «сальси-Руеда» та ін.; розглянуто та охарактеризовано практичні та теоретичні аспекти діяльності міжнародних фестивалів сальси. Висновки. Сальса як багатонаціональний танцювально-музичний комплекс сформувався внаслідок складних транзакцій, закодованих у різноманітних стилях танцю. Сучасна сальса – результат розвитку традиційних латиноамериканських жанрів та їх наступної американізації. Надзвичайно популярний у всьому світі танець позбавлений, на відміну від багатьох бальних танців, умов жорсткої кодифікації і стандартизації, відкритий для імпровізації, а тому постійно розвивається, хоча не є виключенням і виконання сальси за певним шаблоном чи хореографією.

Посилання

Platonova, O. A. (2016). Salsa as a phenomenon of Latin American culture. Abstract of the Ph.D. dissertation. Moscow: State Institute of Art Studies of the Ministry of Culture of the Russian Federation [in Russian].

Platonova, O. A. (2017). Dance flashmash as a sociocultural phenomenon: on-screen image and off-screen reality. The science of television, рр. 39-64 [in Russian].

Borland, K. (2009). Embracing difference: Salsa fever in New Jersey. Journal of American Folklore, Issue 122, pp. 466–492 [in English].

Kabir, А. (2011). Salsa/Bhangra: Transnational Rhythm Cultures in Comparative Perspective. Music and Arts in Action, no. 3, рр. 40-54 [in English].

Kabir, A. (2013). The European Salsa Congress Music and Dance in Transnational Circuits. In: A Companion to Diaspora and Transnationalism, pp.263-276. DOI: 10.1002/9781118320792.ch15 [in English].

Manuel, P. (2006) Caribbean Currents: Caribbean Music from Rumba to Reggae. Philadelphia: Temple University Press [in English].

Pusnik, M., Sicherl, K. (2010). Relocating and personalizing salsa in Slovenia: to dance is to communicate. Antropological notebook, no. 16(3), рр. 107-123 [in English].

Renta, P. (2004). Salsa dance Latino, a history in motin. Centro journal. Special Issue: Puerto Rican music and dance: reconstructing roots, Vol. 16(2), pp.139-157 [in English].

Rondón, C.M. (1980). El Libro de la Salsa: Crónica de la Música del Caribe Urbano. Caracas, Venezuela: Editorial Arte [in Spanish].

Sloat, S. (2005). Caribbean Dance from Abakuá to Zouk: How Movement Shapes Identity. Gainesville: University Press of Florida. DOI: 10.1002/9781118320792.ch15 [in English].

Waxer, L. (2002) Situating Salsa: Global Markets and Local Meanings in Latin Popular Music. New York, London: Routledge [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-19

Номер

Розділ

Хореографія