СПЕЦИФІКА САЛЬСИ ЯК ХОРЕОГРАФІЧНОГО ФЕНОМЕНА В КОНТЕКСТІ СВІТОВОГО СОЦІОКУЛЬТУРНОГО ПРОСТОРУ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-2180.37.2020.221740Ключові слова:
соціальні танці, шоу-танці, сальса, хореографічний феномен, стилістичні особливості, техніка виконанняАнотація
Мета статті – виявити специфіку сальси як складного хореографічного феномену в контексті розвитку соціокультурного та соціомистецького простору другої половини ХХ – початку ХХІ ст.; визначити стилістичні та техніко-технічні особливості популярних видів сальси на сучасному етапі розвитку соціальних та шоу-танців. Методологія дослідження. Для досягнення мети у дослідженні застосовано такі методи наукового пізнання, як: метод історизму, що посприяв вивченню особливостей формування та зародження сальси; типологічний метод – для виявлення факторів впливу на формування, розвиток та трансформацію сальси і визначення особливостей даного процесу; метод порівняльного аналізу, спрямований на виявлення спільних та відмінних елементів популярних сучасних стилів сальси; метод мистецтвознавчого аналізу – для визначення характерних стилістичних ознак Сальси як соціального та шоу-танцю. Наукова новизна. Здійснено мистецтвознавче дослідження сальси як складного культурного, мистецького та соціального явища; досліджено процес формування та розвитку сальси в історичній ретроспективі; проаналізовано найтиповіші танцювальні рухи та фігури танцю сальса; на основі мистецтвознавчого аналізу, виявлено характерні стилістичні ознаки «колумбійської сальси», «сальси Касіно», «сальси Лос-Анджелес», «сальси-Метрополітен», «Домініканської Сальси», «сальси-фристайл», «сальси-Руеда» та ін.; розглянуто та охарактеризовано практичні та теоретичні аспекти діяльності міжнародних фестивалів сальси. Висновки. Сальса як багатонаціональний танцювально-музичний комплекс сформувався внаслідок складних транзакцій, закодованих у різноманітних стилях танцю. Сучасна сальса – результат розвитку традиційних латиноамериканських жанрів та їх наступної американізації. Надзвичайно популярний у всьому світі танець позбавлений, на відміну від багатьох бальних танців, умов жорсткої кодифікації і стандартизації, відкритий для імпровізації, а тому постійно розвивається, хоча не є виключенням і виконання сальси за певним шаблоном чи хореографією.Посилання
Platonova, O. A. (2016). Salsa as a phenomenon of Latin American culture. Abstract of the Ph.D. dissertation. Moscow: State Institute of Art Studies of the Ministry of Culture of the Russian Federation [in Russian].
Platonova, O. A. (2017). Dance flashmash as a sociocultural phenomenon: on-screen image and off-screen reality. The science of television, рр. 39-64 [in Russian].
Borland, K. (2009). Embracing difference: Salsa fever in New Jersey. Journal of American Folklore, Issue 122, pp. 466–492 [in English].
Kabir, А. (2011). Salsa/Bhangra: Transnational Rhythm Cultures in Comparative Perspective. Music and Arts in Action, no. 3, рр. 40-54 [in English].
Kabir, A. (2013). The European Salsa Congress Music and Dance in Transnational Circuits. In: A Companion to Diaspora and Transnationalism, pp.263-276. DOI: 10.1002/9781118320792.ch15 [in English].
Manuel, P. (2006) Caribbean Currents: Caribbean Music from Rumba to Reggae. Philadelphia: Temple University Press [in English].
Pusnik, M., Sicherl, K. (2010). Relocating and personalizing salsa in Slovenia: to dance is to communicate. Antropological notebook, no. 16(3), рр. 107-123 [in English].
Renta, P. (2004). Salsa dance Latino, a history in motin. Centro journal. Special Issue: Puerto Rican music and dance: reconstructing roots, Vol. 16(2), pp.139-157 [in English].
Rondón, C.M. (1980). El Libro de la Salsa: Crónica de la Música del Caribe Urbano. Caracas, Venezuela: Editorial Arte [in Spanish].
Sloat, S. (2005). Caribbean Dance from Abakuá to Zouk: How Movement Shapes Identity. Gainesville: University Press of Florida. DOI: 10.1002/9781118320792.ch15 [in English].
Waxer, L. (2002) Situating Salsa: Global Markets and Local Meanings in Latin Popular Music. New York, London: Routledge [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Roman Gritsenyuk
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.