ЕЛЕМЕНТИ РОЗШИРЕНИХ ВОКАЛЬНИХ ТЕХНІК У СУЧАСНОМУ ВИКОНАВСТВІ

Автор(и)

  • Natalia Shevchenko

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-2180.37.2020.221781

Ключові слова:

розширені вокальні техніки, спів, вокальне навчання, сучасна академічна музика, фізіологія, психологія, виконавець.

Анотація

Метою статті є означення елементів розширених вокальних технік у контексті виконавства як основного аспекту розвитку технічної майстерності сучасного співака. Методологія дослідження базується на наступних методах: аналізу, історичного, узагальнення, котрі стали важливими у вивченні процесу еволюції виконавських вимог до вокалістів в умовах різних епох. Наукова новизна полягає в окресленні елементів розширених вокальних технік в академічному виконавстві сьогодення й актуальності реформування освітніх програм відносно означеної проблеми. Висновки. Тенденції світового сучасного виконавства сприяють розвитку вітчизняної наукової думки, вивченню технологічного аспекту. Аналіз досліджень підтверджує актуальність заявленої теми – практика композиторів вимагає необхідних умінь від співака. Кожен вокаліст, представник академічної школи має усі задатки для інтерпретування елементів розширених вокальних технік, однак формування пріоритетів у виборі репертуару відбуваються через самоаналіз смаків, уподобань, вокальних можливостей. Також необхідно вказати визначну роль педагога у формуванні вищезгаданих якостей, та й, загалом у становленні вокаліста-музиканта.

Посилання

Antoniuk V.H. (1999). Performance Forms of Solo Singing: to the Matter of Diverse Vocalist Personalities. Kyiv: Ukr.idea [in Ukrainian]

Balanko O.M. (2016). The Ukrainian Chamber Vocal Music of the End of ХХ – Beginning of ХХІ Centuries as a Performance Phenomenon. Candidate’s thesis. Kyiv [in Ukrainian]

Hnyd B.P. (1997). History of Vocal Art. Textbook. Kyiv: NNMA [in Ukrainian]

Kinarska D.K. (2003) Music Psychology. Theory and Practice. Moscow. [in Russian]

Lavreniuk L. (2017) Live Sounds. How Alla Zahaikevych Combines Harmony and Algebra. Focus. Culture. Retrieved from https://focus-ua.cdn.ampproject.org [in Ukrainian]

Levko V.I. (2016). Actual Tendencies of Concert Life of Ukraine of the End ХХ - Beginning of ХХІ century. Culture and Modernity, 1, 98 – 104 [in Ukrainian]

Prykhodko O.V. (2017). A Capella Choir Music of the Second Half of ХХ – Beginning of ХХІ Century: Theoretical Comprehension and Performance Strategies. Extended abstract of candidate՚s thesis. Kyiv [in Ukrainian]

Samaia T.V. (2015). Aesthetic Problems of Sound in Pop Vocal Performance. International Bulletin: Culture Science, Philology, Music Studies, ІІ (5), 193 – 199 [in Ukrainian]

Khaietska A. (2017). Solo Performers of Opera Bread. Salt. Sand. – of Why the Ukrainian Audience is Special and Why Do We Need to Listen to This. URL: http://www.m-r.co.ua [in Ukrainian]

Deborah Kavasch. An Introduction to Extended Vocal Techniques: Some Compositional Aspects and Performace Problems. Center for Music Experiment, 1980. 20 p. [in English]

Jane Sheldon. (2015). The strange world of extended vocal techniques. Limelight. September 4 https://limelightmagazine.com.au/the-strange-world-of-extended-vocal-techniques/ [in English]

Sharon Mabry. (2002). Exploring Twentieth-century Vocal Music. Oxford University Press. 192 p. [in English]

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-19

Номер

Розділ

Музичне мистецтво