ЕЛЕМЕНТИ РОЗШИРЕНИХ ВОКАЛЬНИХ ТЕХНІК У СУЧАСНОМУ ВИКОНАВСТВІ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-2180.37.2020.221781Ключові слова:
розширені вокальні техніки, спів, вокальне навчання, сучасна академічна музика, фізіологія, психологія, виконавець.Анотація
Метою статті є означення елементів розширених вокальних технік у контексті виконавства як основного аспекту розвитку технічної майстерності сучасного співака. Методологія дослідження базується на наступних методах: аналізу, історичного, узагальнення, котрі стали важливими у вивченні процесу еволюції виконавських вимог до вокалістів в умовах різних епох. Наукова новизна полягає в окресленні елементів розширених вокальних технік в академічному виконавстві сьогодення й актуальності реформування освітніх програм відносно означеної проблеми. Висновки. Тенденції світового сучасного виконавства сприяють розвитку вітчизняної наукової думки, вивченню технологічного аспекту. Аналіз досліджень підтверджує актуальність заявленої теми – практика композиторів вимагає необхідних умінь від співака. Кожен вокаліст, представник академічної школи має усі задатки для інтерпретування елементів розширених вокальних технік, однак формування пріоритетів у виборі репертуару відбуваються через самоаналіз смаків, уподобань, вокальних можливостей. Також необхідно вказати визначну роль педагога у формуванні вищезгаданих якостей, та й, загалом у становленні вокаліста-музиканта.Посилання
Antoniuk V.H. (1999). Performance Forms of Solo Singing: to the Matter of Diverse Vocalist Personalities. Kyiv: Ukr.idea [in Ukrainian]
Balanko O.M. (2016). The Ukrainian Chamber Vocal Music of the End of ХХ – Beginning of ХХІ Centuries as a Performance Phenomenon. Candidate’s thesis. Kyiv [in Ukrainian]
Hnyd B.P. (1997). History of Vocal Art. Textbook. Kyiv: NNMA [in Ukrainian]
Kinarska D.K. (2003) Music Psychology. Theory and Practice. Moscow. [in Russian]
Lavreniuk L. (2017) Live Sounds. How Alla Zahaikevych Combines Harmony and Algebra. Focus. Culture. Retrieved from https://focus-ua.cdn.ampproject.org [in Ukrainian]
Levko V.I. (2016). Actual Tendencies of Concert Life of Ukraine of the End ХХ - Beginning of ХХІ century. Culture and Modernity, 1, 98 – 104 [in Ukrainian]
Prykhodko O.V. (2017). A Capella Choir Music of the Second Half of ХХ – Beginning of ХХІ Century: Theoretical Comprehension and Performance Strategies. Extended abstract of candidate՚s thesis. Kyiv [in Ukrainian]
Samaia T.V. (2015). Aesthetic Problems of Sound in Pop Vocal Performance. International Bulletin: Culture Science, Philology, Music Studies, ІІ (5), 193 – 199 [in Ukrainian]
Khaietska A. (2017). Solo Performers of Opera Bread. Salt. Sand. – of Why the Ukrainian Audience is Special and Why Do We Need to Listen to This. URL: http://www.m-r.co.ua [in Ukrainian]
Deborah Kavasch. An Introduction to Extended Vocal Techniques: Some Compositional Aspects and Performace Problems. Center for Music Experiment, 1980. 20 p. [in English]
Jane Sheldon. (2015). The strange world of extended vocal techniques. Limelight. September 4 https://limelightmagazine.com.au/the-strange-world-of-extended-vocal-techniques/ [in English]
Sharon Mabry. (2002). Exploring Twentieth-century Vocal Music. Oxford University Press. 192 p. [in English]
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Natalia Shevchenko
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.