ОСНОВНІ ЕТАПИ ТЕАТРАЛЬНОЇ РЕЖИСЕРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МИКОЛИ МЕРЗЛІКІНА

Автор(и)

  • Katerina Pivovarova
  • Alexander Matuzko

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-2180.37.2020.221816

Ключові слова:

Микола Мерзлікін, режисер, театр, вистава, театральний режисер

Анотація

Метою даного дослідження є вивчення основних етапів театральної режисерської діяльності Миколи Мерзлікіна. Метод дослідження базований на історичному, системному та інформаційному підходах, методах аналізу і синтезу. Наукова новизна. Проаналізований у статті матеріал дає загальне уявлення про основні етапи театральної режисерської діяльності видатного українського режисера і педагога Миколи Мерзлікіна. В статті також розглянуто обставини формування М. Мерзлікіна як театрального режисера, показано вплив школи Л. Курбаса, школи М. Верхацького, а також досвіду постановки інших мистецьких видовищних форм. Висновки. У статті здійснено загальний системний огляд основних періодів театральної режисерської діяльності видатного українського режисера, актора і педагога Миколи Мерзлікіна й виділено наступні важливі етапи. 1958–1964 роки – навчання в Київському інституті театрального мистецтва, набуття досвіду і постановка перших вистав. 1964–1967 роки – робота режисером-постановником Жданівського (Маріупольського) Російського драматичного театру та практика у постановці нетеатральних мистецьких видовищ. 1967 – 1970 роки – робота режисером-постановником Київського ТЮГу. 1970 – 1977 роки – робота в кінематографі та у Театрі-студії кіноактора. 1977 – 1985 роки – робота головним режисером Київського ТЮГу та головним режисером Київського Молодіжного театру. 1985 – 2006 роки – робота головним режисером Державного музичного театру для дітей та юнацтва в Києві.Кожний етап діяльності М. Мерзлікіна супроводжувався черговими шуканнями, переходом на якісно новий рівень творчої режисерської роботи через накопичення досвіду і відкриття нових граней режисерської професії.

Посилання

Bogdashevsky,Yu. (1969). Mykola Merzlikin: Your exit. Kyiv: Molodj [in Ukrainian].

Dashkivsjka L. A. (1990). Ideological and aesthetic searches in contemporary Ukrainian theater. Directing Ukrainian theater. Traditions and modernity: Collection of scientific works. AN URSR. Inst. of Art, Folklore and Ethnography. M.T. Rylsky. Kyiv: Naukova dumka [in Ukrainian].

Zabolotna V. (2016). Vocation trajectory. Mykola Merzlikin: the search for excellence. Kyiv: Publishing House "Kyiv-Mohyla Academy" [in Ukrainian].

And fabulous, and real. (1987). Theatrical and concert Kiev, 6, 2-4 [in Ukrainian].

Lypova Gh. V. (1990). The main trends of the evolution of artistic means in the Ukrainian theater of the 70's. Directing Ukrainian theater. Traditions and Modernity: Coll. of sciences. wash. AN URSR. Inst. of Art, Folklore and Ethnography. M.T. Rylsky. Kyiv: Naukova dumka [in Ukrainian].

Merzlikin M. (2016). Music in children's theater. Mykola Merzlikin: the search for excellence. Kyiv: Publishing House "Kyiv-Mohyla Academy" [in Ukrainian].

Merzlikin M. (2016). Niagara (about working at the Youth Theater). Mykola Merzlikin: the search for excellence. Kyiv: Publishing House «Kyiv-Mohyla Akademy» [in Ukrainian].

Merzlikin M. (2004). Don't stop the river. Mykhajlo Verkhacjkyj. 100. (Labinsjkyj M., order.) Kyiv: Proza [in Ukrainian].

Savchuk V. (2016). Vocation trajectory . Mykola Merzlikin. Kyiv: Publishing House "Kyiv-Mohyla Academy" [in Ukrainian].

Tanyuk, L. (2016). About Mykola Merzlikin (from diaries). Mykola Merzlikin: Search for perfection. Kyiv: Publishing House "Kyiv-Mohyla Academy", 65-68 [in Ukrainian].

Tchaikovsky, D.S. (2002). The director's idea of the performance. Auxiliary materials for studying one of the main problems of directing creativity. Uzhgorod: Textbook . 98[in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-19

Номер

Розділ

Сценічне мистецтво