ОСНОВНІ ЕТАПИ ТЕАТРАЛЬНОЇ РЕЖИСЕРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МИКОЛИ МЕРЗЛІКІНА
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-2180.37.2020.221816Ключові слова:
Микола Мерзлікін, режисер, театр, вистава, театральний режисерАнотація
Метою даного дослідження є вивчення основних етапів театральної режисерської діяльності Миколи Мерзлікіна. Метод дослідження базований на історичному, системному та інформаційному підходах, методах аналізу і синтезу. Наукова новизна. Проаналізований у статті матеріал дає загальне уявлення про основні етапи театральної режисерської діяльності видатного українського режисера і педагога Миколи Мерзлікіна. В статті також розглянуто обставини формування М. Мерзлікіна як театрального режисера, показано вплив школи Л. Курбаса, школи М. Верхацького, а також досвіду постановки інших мистецьких видовищних форм. Висновки. У статті здійснено загальний системний огляд основних періодів театральної режисерської діяльності видатного українського режисера, актора і педагога Миколи Мерзлікіна й виділено наступні важливі етапи. 1958–1964 роки – навчання в Київському інституті театрального мистецтва, набуття досвіду і постановка перших вистав. 1964–1967 роки – робота режисером-постановником Жданівського (Маріупольського) Російського драматичного театру та практика у постановці нетеатральних мистецьких видовищ. 1967 – 1970 роки – робота режисером-постановником Київського ТЮГу. 1970 – 1977 роки – робота в кінематографі та у Театрі-студії кіноактора. 1977 – 1985 роки – робота головним режисером Київського ТЮГу та головним режисером Київського Молодіжного театру. 1985 – 2006 роки – робота головним режисером Державного музичного театру для дітей та юнацтва в Києві.Кожний етап діяльності М. Мерзлікіна супроводжувався черговими шуканнями, переходом на якісно новий рівень творчої режисерської роботи через накопичення досвіду і відкриття нових граней режисерської професії.Посилання
Bogdashevsky,Yu. (1969). Mykola Merzlikin: Your exit. Kyiv: Molodj [in Ukrainian].
Dashkivsjka L. A. (1990). Ideological and aesthetic searches in contemporary Ukrainian theater. Directing Ukrainian theater. Traditions and modernity: Collection of scientific works. AN URSR. Inst. of Art, Folklore and Ethnography. M.T. Rylsky. Kyiv: Naukova dumka [in Ukrainian].
Zabolotna V. (2016). Vocation trajectory. Mykola Merzlikin: the search for excellence. Kyiv: Publishing House "Kyiv-Mohyla Academy" [in Ukrainian].
And fabulous, and real. (1987). Theatrical and concert Kiev, 6, 2-4 [in Ukrainian].
Lypova Gh. V. (1990). The main trends of the evolution of artistic means in the Ukrainian theater of the 70's. Directing Ukrainian theater. Traditions and Modernity: Coll. of sciences. wash. AN URSR. Inst. of Art, Folklore and Ethnography. M.T. Rylsky. Kyiv: Naukova dumka [in Ukrainian].
Merzlikin M. (2016). Music in children's theater. Mykola Merzlikin: the search for excellence. Kyiv: Publishing House "Kyiv-Mohyla Academy" [in Ukrainian].
Merzlikin M. (2016). Niagara (about working at the Youth Theater). Mykola Merzlikin: the search for excellence. Kyiv: Publishing House «Kyiv-Mohyla Akademy» [in Ukrainian].
Merzlikin M. (2004). Don't stop the river. Mykhajlo Verkhacjkyj. 100. (Labinsjkyj M., order.) Kyiv: Proza [in Ukrainian].
Savchuk V. (2016). Vocation trajectory . Mykola Merzlikin. Kyiv: Publishing House "Kyiv-Mohyla Academy" [in Ukrainian].
Tanyuk, L. (2016). About Mykola Merzlikin (from diaries). Mykola Merzlikin: Search for perfection. Kyiv: Publishing House "Kyiv-Mohyla Academy", 65-68 [in Ukrainian].
Tchaikovsky, D.S. (2002). The director's idea of the performance. Auxiliary materials for studying one of the main problems of directing creativity. Uzhgorod: Textbook . 98[in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Katerina Pivovarova, Alexander Matuzko
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.