СОЦІАЛЬНІ ТАНЦІ В СОЦІОКУЛЬТУРНОМУ ПРОСТОРІ ХХІ СТ.: СПОРТИВНО-ЗМАГАЛЬНИЙ АСПЕКТ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-2180.38.2020.222089Ключові слова:
соціальні танці, конкурсна програма, техніка виконання, танцювальна лексика, критерії оцінювання.Анотація
Мета статті – виявити та проаналізувати специфіку розвитку соціальних танців на сучасному етапі; визначити особливості та охарактеризувати перспективи нового, спортивно-змагального контексту соціальних танців. Методологія дослідження базується на принципі цілісного та системного підходів до вивчення соціальних танців. Застосовано аналітичний метод (для визначення наукових підходів); метод художньо-стилістичного та мистецтвознавчого аналізу (для виявлення та обґрунтування тенденцій розвитку соціального танцю ХХІ ст.); системно-функціональний метод (посприяв структуруванню конкурсних соціальних танців як феномену сучасного соціокультурного простору) та ін. Наукова новизна. Вперше у вітчизняному мистецтвознавстві досліджено розвиток спортивно-змагального контексту соціальних танців ХХІ ст.; проаналізовано особливості техніки виконання та танцювальну лексику соціальних танців аргентинське танго, бачата, меренга, сальса, свінг Західного узбережжя, джиттербаг, дисккофокс, а також карибського шоу, латинського шоу та карибських танців – танцювальних програм, затверджених Міжнародною танцювальною організацією для проведення європейських та світових чемпіонатів на сучасному етапі; виявлено специфічні відмінності неконкурсного та конкурсного соціального танцю в умовах соціокультурного простору ХХІ ст. Висновки. Дослідження виявило, що на сучасному етапі, в контексті розвитку спортивно-змагального напрямку соціальних танців, трансформуються їх характерні ознаки (посилюється значення візуальної складової танцю, стандартизовано техніку виконання соціальних танців та ін.) та функції (окрім комунікативної, інформаційної, емоційної, соціальної, рекреаційної, психотерапевтичної, домінуючими стають виховна, естетична, образотворча та ін.). Соціальні танці на сучасному етапі розвитку світової танцювальної культури, уособлюють варіативність поєднання мистецтва танців (традиційна властивість соціальних танців) і майстерності (підготовка за програмою): мистецтво включає в себе творчість, спонтанність та самовираження, а майстерність сприяє створенню естетичного, художнього аспекту, проте без акцентування на особистій творчості та самовираженні.Посилання
Klepikova, A. N. (2017). Social dances in modern culture on the example of hustle, bachata, and salsa: abstract mage. work: 04/04/02. Saratov [in Russian].
Plakhotniuk, O. (2018). The quintessence of social dancing. Dance Studios: a collection of scientific works. Kyiv: ed. KNUKIM Center, no. 1, pp. 28-37 [in Ukrainian].
Tolstova, D. A. (2014). Social Latin American dances as a means of harmonizing the communicative sphere of personality. Abstract of Ph.D. Moscow: Peoples' Friendship University of Russia [in Russian].
Cohen-Stratyner, B. (2001). Social Dance: Contexts and Definitions. Dance Research Journal, Issue 33, рр. 121-124 [in English].
IDO Dance Sport Rules & Regulations (2020). International Dance organization. Avaіlable at: https://www.ido-dance.com/ceis/ido/rules/competitionRules/danceSportRules.pdf [in English].
IDO European couple dance championships "Salsa, Bachata, Argentine Tango & Caribbean Dances" (2020). International Dance organization. Avaіlable at : https://www.ido-dance.com/ceis/ido/competitions/ calendar/2020_1593.html [in English].
Lisina, L. (2012). Ontology of the cultural influence dance as a ritual. Context and reflection: philosophy about the world and man, no. 2-3, рр. 9-19 [in English].
List of IDO Disciplines (2020). International Dance Organization. Avaіlable at: https://www.ido-dance.com/ceis/ido/competitions/idoDisciplines.html [in English].
Powers, R. (2014). Intelligent Dancing. Social dance at Stanford. Avaіlable at: https://socialdance. stanford.edu/syllabi/intelligent.htm [in English].
Powers, R. (2014). The Three Worlds of Ballroom Dance. Social dance at Stanford. Avaіlable at: https://socialdance.stanford.edu/syllabi/ballroom.html [in English].
Rules (2020). Bachatastars International Champions. Avaіlable at: https://bachatastars.net/rules [in English].
Sloat, S. (2005). Caribbean Dance from Abakuá to Zouk: How Movement Shapes Identity. Gainesville: University Press of Florida [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Roman Gritsenyuk
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.