CУЧАСНА БІЛОРУСЬКА ХОРОВА МУЗИКА A СAPPELLA: ФЕНОМЕН ДІАЛОГУ У СИСТЕМІ «КОМПОЗИТОР-ФОЛЬКЛОР»

Автор(и)

  • Olena Batovska

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-2180.38.2020.222094

Ключові слова:

діалог, традиція, неофольклор, сучасна білоруська хорова музика a cappella, А.Мдівані, Л.Шлег, В.Кузнецов.

Анотація

Мета дослідження – виявлення феномену діалогу у системі «композитор-фольклор» у сучасній білоруській хоровій музиці a cappella. Методологію дослідження складають системний підхід, аналітичний та порівняльний методи. Наукова новизна полягає в тому, що вперше в українському музикознавстві хорова музика a cappella сучасних білоруських композиторів досліджено в аспекті феномену діалогу у системі «композитор-фольклор». Висновки. У своїй творчості композитори ведуть діалог у системі «композитор-фольклор», що проявляється в новій інтерпретації білоруського фольклору, де фольклорним елементом виступає літературний текст і народний образ.

Посилання

Bakhtin M. (1990). Tvorchestvo Fransua Rable i narodnaya kultura srednevekovia i Renessansa. 2-e izd. M.: Khudozh. lit., 543 [іn Russian].

Bochkareva O. (2004). Intonatsionnaya priroda muzykalno-pedagogicheskogo dialoga. Yaroslavskiy pedagogicheskiy vestnik, 3 (40), 123-130 [іn Russian].

Derev’ianchenko O. (2005). Neofolkloryzm u muzychnomu mystetstvi: statyka ta dynamika rozvytku v pershii polovyni KhKh st. (Аvtoref. dys. ... kand. Mystetstvoznavstva). Kyiv: NMAU im. P. I. Chaikovskoho, 23 [іn Ukrainian].

Kaminskyi, V. (2011). Katehoriia oryhinalnosti v suchasnii kompozytorskii tvorchosti. Muzychne mystetstvo i kultura : nauk. visn. Odes. derzh. muz. akad. im. A. V. Nezhdanovoi, (14), 28-36 [іn Ukrainian].

Mdivani, T. & Holopova, V. & Tsmyig, G. & Karpilova, A. & Dulova, E. (2014). Evropeyskaya muzyka akademicheskoy traditsii: sushchnost. istoki. sovremennoye sostoyaniye (na primere tvorchestva kompozitorov Rossii i Belarusi). Nats. akad. nauk Belarusi. Minsk : Belarus. navuka. Tsentr issled. bel. kultury. yazyka i literatury. filial in-ta iskusstvoved.. etnografii i folklora im. K. Krapivy. Belorus. respubl. fond fundament. issled. Minsk: Belaruskaya navuka, 377 [іn Russian].

Pevzner B. (1979). Kamernyy khor organizatsiya. struktura. printsipy raboty. Sovetskaya muzyka, 7 [іn Russian].

Samoylenko A. (2002). Muzykovedeniye i metodologiya gumanitarnogo znaniya. Problema dialoga : monografiya. Odessa: Astroprint, 244 [іn Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-19

Номер

Розділ

Музичне мистецтво