CУЧАСНА БІЛОРУСЬКА ХОРОВА МУЗИКА A СAPPELLA: ФЕНОМЕН ДІАЛОГУ У СИСТЕМІ «КОМПОЗИТОР-ФОЛЬКЛОР»
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-2180.38.2020.222094Ключові слова:
діалог, традиція, неофольклор, сучасна білоруська хорова музика a cappella, А.Мдівані, Л.Шлег, В.Кузнецов.Анотація
Мета дослідження – виявлення феномену діалогу у системі «композитор-фольклор» у сучасній білоруській хоровій музиці a cappella. Методологію дослідження складають системний підхід, аналітичний та порівняльний методи. Наукова новизна полягає в тому, що вперше в українському музикознавстві хорова музика a cappella сучасних білоруських композиторів досліджено в аспекті феномену діалогу у системі «композитор-фольклор». Висновки. У своїй творчості композитори ведуть діалог у системі «композитор-фольклор», що проявляється в новій інтерпретації білоруського фольклору, де фольклорним елементом виступає літературний текст і народний образ.Посилання
Bakhtin M. (1990). Tvorchestvo Fransua Rable i narodnaya kultura srednevekovia i Renessansa. 2-e izd. M.: Khudozh. lit., 543 [іn Russian].
Bochkareva O. (2004). Intonatsionnaya priroda muzykalno-pedagogicheskogo dialoga. Yaroslavskiy pedagogicheskiy vestnik, 3 (40), 123-130 [іn Russian].
Derev’ianchenko O. (2005). Neofolkloryzm u muzychnomu mystetstvi: statyka ta dynamika rozvytku v pershii polovyni KhKh st. (Аvtoref. dys. ... kand. Mystetstvoznavstva). Kyiv: NMAU im. P. I. Chaikovskoho, 23 [іn Ukrainian].
Kaminskyi, V. (2011). Katehoriia oryhinalnosti v suchasnii kompozytorskii tvorchosti. Muzychne mystetstvo i kultura : nauk. visn. Odes. derzh. muz. akad. im. A. V. Nezhdanovoi, (14), 28-36 [іn Ukrainian].
Mdivani, T. & Holopova, V. & Tsmyig, G. & Karpilova, A. & Dulova, E. (2014). Evropeyskaya muzyka akademicheskoy traditsii: sushchnost. istoki. sovremennoye sostoyaniye (na primere tvorchestva kompozitorov Rossii i Belarusi). Nats. akad. nauk Belarusi. Minsk : Belarus. navuka. Tsentr issled. bel. kultury. yazyka i literatury. filial in-ta iskusstvoved.. etnografii i folklora im. K. Krapivy. Belorus. respubl. fond fundament. issled. Minsk: Belaruskaya navuka, 377 [іn Russian].
Pevzner B. (1979). Kamernyy khor organizatsiya. struktura. printsipy raboty. Sovetskaya muzyka, 7 [іn Russian].
Samoylenko A. (2002). Muzykovedeniye i metodologiya gumanitarnogo znaniya. Problema dialoga : monografiya. Odessa: Astroprint, 244 [іn Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Olena Batovska
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.