«SMM»: social media marketing as a powerful tool to promote music content on the Internet

Authors

  • Nikita Bogdanov postgraduate of National Academy of Managerial Staff of Culture and Arts, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32461/150120

Keywords:

Internet, social media marketing, SMM, PR, media, music, artist, modern music industry, culture, information, IT, information technology

Abstract

Purpose of Research. The purpose of this article is to study the essence of the concept of SMM («Social Media Marketing»), as the leading tool in the process of promoting music products on social networks. Methodology. The research methodology is the use of formal and comparative analysis of the methods for the study of SMM as a tool to promote music products on social net­works. Scientific Novelty. The scientific novelty is to identify the key principles and fundamental problems of online marketing. Analysing the current research and specialized sources, the author reveals the essence of the concept of SMM as an object of interdisciplinary study. Its problems are identified and the prospects of development of the industry in the near future are outlined. Conclu­sions. The analysis of modern scientific research and specialized sources shows that the musical social network - a type of diversification of social networks where potential users unite around a musical product. In this music social network the opinion of a certain audience of music production is the most important. It is shaping the future of the popularity of the artist. Such professional managerial approach of SMM-promotion allows you to make a commercial creative music project.

References

Акулич М. Маркетинговые исследования в социальных сетях / Маргарита Васильев­на Акулич // Маркетинг: идеи и технологи: [журнал]. - Мн: МИУ, 2014. - № 8. - С. 29-36.

Баран Р. Я. Новітні інструменти Інтернет-маркетингу / Р. Я. Баран М. Й. Романчу- кевич, Т. М. Гнатюк // Экономика Крыма [научно-практический журнал]. - № 4 (33). - Сим­ферополь: ТНУ им. В.И. Вернадского, 2010. - С. 328-331.

Брыксина В. Д. SMM-стратегия для Ь-2-Ь-сегмента / Брыксина Виктория Дмитриевна // Маркетинговые коммуникации [журнал]. - М.: Издательский дом «Гребенников», 2014. - № С. 352-358.

Воронков К. Н. Электронный PR и социальный маркетинг как инструменты продви­жения продукции и услуг в сети интернет К. Н. Воронков // Глобальный научный потенциал. - 2012. - № 19. - С. 141-143.

Калужский М. Л. Сетевые интернет-коммуникации как инструмент маркетинга / М. Л. Калужский // Практический маркетинг. - 2013. - № 2. - С. 32-39.

Кринчиян Н.А. Алгоритм SMM-ориентированного продвижения бренда в социаль­ной интернет-платформе «Вконтакте» / Н.А. Кринчиян, Катаев А.В. // Международный сту­денческий научный вестник. - 2015. - № 6. - С. 114-118.

Можарова А. В. Маркетинговые технологии брендинга в виртуальном пространстве / А. В. Можарова // Маркетинг. - 2012. - № 6. - С. 56-57; 2013. - № 1 (128). - С. 45-57.

Решетов Д. Тренды SMM маркетинга - управление сарафанным радио / Дмитрий Решетов, Максим Плосконосов // Рекламодатель: теория и практика. - 2014. - № 5. - С. 46-47.

Смирнова М. В. SMM самостоятельно: как использовать социальные сети для про­движения бизнеса профессиональных услуг / М. В. Смирнова // Интернет-маркетинг. - 2015. - № 5. - С. 312-320.

Чередниченко Ю. Маркетинг в Интернете: сайт, который зарабатывает / Юрий Че­редниченко. - М.: Питер, 2011. - 176 с.

Akulich, M. V. (2014). Marketing research in social networks. Marketing: ideas and technologies: [magazine]. Minsk: NIU, 8, 29-36 [in Belarus].

Baran, R. Ya., & Romanchukevych, M. Ya., & Hnatiuk, T. M. (2010). The newest Inter­net marketing tools. Ekonomika Kryma - Crimea Economics. Tavria National University named after VI Vernadsky, 4 (33), 328-331 [in Ukrainian].

Bryksina, V. D. (2014). SMM-strategy for b-2-b-segment. Marketing Communications, 6, 352-358 [in Russian].

Bashynska, I. O. (2012). Marketing of enterprise’s communications and social networks. Ekonomichni nauky. Seriia «Ekonomika ta memedzhment», 9 (34), 1, 36-41 [in Ukrainian].

Kaluzhskiy, M. L. (2013). Network Internet communication as a marketing tool. Practical marketing, 2, 32-39 [in Russian].

Krinchiyan, N. A., & Katayev, A. V. (2015). The SMM algorithm-based brand promotion in the social Internet platform «Vkontakte». International Student Scientific Gazette, 6, 114-118 [in Russian].

Mozharova, A. V. (2012, 2013). Marketing Technology Branding in virtual space]. Mar­keting, 6, 56-57; 1 (128), 45-57 [in Russian].

Reshetov, D. & Ploskonos, M. (2014). Trends Marketing SMM - managing word of mouth. Advertiser: Theory and Practice, 5, 46-47 [in Russian].

Smirnova, M. V. (2015). SMM yourself: how to use social networks to promote business professional services. Internet-marketing, 5, 312-320 [in Russian].

Cherednichenko, Y.U. (2011). Marketing on the Internet: a website that earns. Moscow: Piter [in Russian].