СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО ВИЗНАЧЕННЯ ПОНЯТТЯ «СЦЕНІЧНИЙ БАЛЬНИЙ ТАНЕЦЬ»

Автор(и)

  • Sergey Kostecki аспірант Київського національного університету культури і мистецтв, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32461/150158

Ключові слова:

сценічний бальний танець, бальна хореографія, поняття, танець, хореографія

Анотація

Мета роботи - з ’ясувати підходи до розгляду поняття «сценічний бальний танець» та запропонувати власне визначення терміну. Методологія дослідження полягає у застосу­ванні термінологічного методу задля усунення невідповідності між терміном та означува­ними ним явищами. Наукова новизна роботи полягає в обґрунтуванні тези щодо застарілості усталеного вузькофахового підходу у формуванні сучасного понятійно- категоріального апарату бальної хореографії, що не охоплює усієї палітри явищ; необхідно­сті застосування різних підходів до поняття «сценічний» та врахування поняття «видови- щність». Висновки. Сценічний бальний танець нині переживає період активного розвитку, розширення діапазону виражально-зображальних засобів, експериментів у лексичній та композиційній площинах хореографічного твору. Інтегруючи усталені та оновлені підходи у формуванні понятійно-категоріального апарату та спираючись на базову категорію «баль­ний танець», запропоноване визначення сценічного бального танцю - бальний танець, вико­наний на сцені та за її законами (з урахуванням глядача, специфіки сценічного простору тощо), передбачає наявність художнього образу.

Посилання

Абызова Л. Теория и история хореографического искусства: Термины и определе­ния: Глоссарий / учеб. пос. / Лариса Ивановна Абызова. - СПб.: «Композитор-Санкт- Петербург», 2015. - 168 с.

Бальный танец // Балет: энциклопедия / [гл. ред. Ю. Н. Григорович]. - М.: Советс­кая энциклопедия, 1981. - С. 56-57.

Безклубенко С. Бальний танець / Сергій Безклубенко // Безклубенко С. Мистецтво: терміни та поняття: Енциклопедичне видання: у 2 т.: Т.1(А-Л). - К.: Інститут культурології АМУ, 2008. - С. 37.

Вакуленко О. М. Сценічний бальний танець як самостійний напрям розвитку ба­льної хореографії / Олеся Михайлівна Вакуленко // Вісник Державної академії керівних кад­рів культури і мистецтв. - К.: Міленіум, 2009. - № 3. - С. 94-97.

Ванслов В. Сценический танец / Виктор Владимирович Ванслов // Балет: энцикло­педия / [гл. ред. Ю. Н. Григорович]. - М.: Советская энциклопедия, 1981. - С. 495.

Васильева-Рождественская М. В. Историко-бытовой танец: учеб пособие / Марга­рита Васильевна Васильева-Рождественская. - М.: Искусство, 1987. - 382 с.

Касьянов О. Є. Види колективів бального танцю, їх диференціація за напрямами діяльності / Олег Євгенович Касьянов // Хореографічне мистецтво у контексті культурно - освітніх процесів: матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції 12 - 13 грудня 2005 року. - Полтава, 2006. - С. 30-35.

Касьянова О. В. Специфіка режисури балетних вистав у бальній хореографії / Олена Василівна Касьянова // Часопис Національної музичної академії України ім. П.І. Чай- ковського. - К., 2010. - № 2 (7) - С. 108-115.

Паві П. Словник театру / Патріс Паві. - Львів : Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2006. - 640 с.

Современный бальный танец: пос. для студентов институтов культуры, учащихся культ.-просвет. училищ и руководителей коллективов бального танца / [под ред. В. М. Стри- ганова и В. И. Уральской]. - М.: Просвещение, 1977. - 431 с.

Шариков Д. Мистецтвознавча наука хореологія як феномен художньої культури. Типологія хореографії: монографія / Денис Шариков. - Ч. ІІІ. - К.: КиМУ, 2013. - 90 с.

Burn the Floor [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://www.burnthefloor.com/?lang=ru

Abyzova, L. (2015). Theory and history of choreographic art: Terms and definitions: Glossary. Saint Petersburg: Kompozitor-Sankt-Peterburg [in Russian].

Ballroom Dance (1981). Ballet: encyclopedia. Yu. N. Grigorovich (Ed.). Moscow: Sovetskaya entsiklopediya [in Russian].

Bezklubenko, S. (2008). Ballroom dance Art: terms and concepts: encyclopedias (Vol.1). (A-L). Kyiv: Instytut kulturologiyi AMU [in Ukrainian].

Vakulenko, O. M. (2009). Stage ballroom dance as an independent direction of choreography. Visnyk DAKKKiM, 3, 94-97 [in Ukrainian].

Vanslov, V. (1981). Stage Dance Ballet. Encyclopedia. Yu. N. Grigorovich (Ed.). Moscow: Sovetskaya entsiklopediya [in Russian].

Vasileva-Rozhdestvenskaya, M. V. (1987). Historical and everyday dance. Moscow: Iskusstvo [in Russian].

Kasyanov, O. Y. (2005). Types of dance groups, their differentiation of the directions. Proceedings of the All-Ukrainian Scientific Conference. Choreography in the context of cultural and educational processes. (pp. 30-35). Poltava [in Ukrainian].

Kasyanova, O. V. (2010). Specificity of the ballets directing in choreography. Chasopys Natsionalnoi Muzychnoi Academii Ukrainy im. P. Chaikovskogo, 2 (7), 108-115 [in Ukrainian].

Pavi, P. (2006). Glossary theater. Lviv: Vy'davny'chy'j centr LNU imeni Ivana Franka [in Ukrainian].

Striganova, V.M. & Uralskoy, V.I. (Eds.). (1977). Modern ballroom dance. Moscow: Prosveshchenie [in Russian].

Sharykov, D. (2013). Horeolohiya - art science as a phenomenon of culture. Types of dance. (Part. III). Kyiv: KyMU [in Ukrainian].

Burn the Floor. (2017). Retrieved from http://www.burnthefloor.com/?lang=ru [in English].

##submission.downloads##