УРБАНІСТИЧНА КУЛЬТУРОЛОГІЯ: ПОЧУТИ ОБРАЗ МІСТА (ЧАСТИНА І)
DOI:
https://doi.org/10.32461/181565Keywords:
саундскейп, філд-рекордінг, звуковий ландшафт, образ міста, міське середовище, місто.Abstract
Мета роботи полягає у розробці бінарної системи образу міста: колективне-індивідуальне й конкретне-абстрактне. Визначенні особливостей дослідження образу міста через призму саундскейпу. Узагальненні сучасного світового досвіду репрезентації результатів застосування саундскейпу в культурних практиках. В даній розвідці задіяно структурно-функціональний, термінологічний методи, інтерв’ю, контент-аналіз, метод моделювання. Наукова новизна полягає у вперше проведеному в українській культурологічній думці дослідженні методу саундскейпу й інтерпретації феномену образу міста в аудіо композиціях, створених на основі філд-рекордінгу. Висновки. Через призму саундскейпу науковці спроможні зафіксувати динаміку змін як міста, так і його соціокультурного простору; трансформації в його «житті» і розвитку, виділити проблемні зони, інволюцію соціокультурних субзон. Підкреслюємо, що саундскейп має перевагу в дослідженні образу міста через те, що прослуховування звукового ландшафту надає головну інформацію – достеменно вести оповідь безпосередньо знаходячись на місці.
References
Алексеевский М. Музыка нашего города. Версия 2.0. Антропологический форум. 2011, №15, С.288-329.
Большаков В.П. Культурные практики эстетического и художественного освоения человеком мира. Вестник СПбГУКИ. 2017, №1 (30) март, С.36-39.
Браточкин А. Работа с прошлым в городском пространстве: специфика Беларуси // Европейское кафе. URL: http://eurocafe.by/lecture/2015/06/07/rabota-s-proshlym-v-gorodskom-prostranstve-specifika-belarusi (дата обращения: 15.02.2019).
Буцко А. Музыка Чернобыля и звуки Берлина // DW. URL: https://tinyurl.com/ya8fn7hh (дата обращения: 15.01.2019).
«Главный звук в городе – цоканье каблуков». Музыканты, которые делают электронные проекты со звуками Минска // CityDog. URL: https://citydog.by/post/muzyka-minska/ (дата обращения: 10.01.2019).
Горных А. О фетишизации звука. Топос. 2018, №1, С.46-65.
Б. Коўп, П. Няхаеў. Прадмова. Топос. 2018, №1 С. 5–7.
Кривошея Т.О. Візуальна антропологія в системі культурологічного знання. Гілея: науковий вісник: Збірник наукових праць. 2013, №72, С.508-513.
Лук in me. Филд-рекординг: the art of sound-hunting // Look at me. URL: https://tinyurl.com/y7ltdup4 (дата обращения: 16.01.2019).
Лусьер Э. (2017). I am sitting in a room | Я сижу в комнате | ММДМ 4 октября 2017 // Trajectory of Music URL: https://www.youtube.com/watch?v=hsoK2HlLI_g (дата обращения: 26.01.2019).
О нас // ОАО «Азарэнне» URL: http://azarenne.by/about (дата обращения 26. 01. 2019).
Розвиток «слухового мислення» в теорії музичного виховання Мюррея Шафера // Клуб «Музыка с мамой». URL: https://tinyurl.com/yawh98d8 (дата звернення: 02.01.2019).
Сарна А. От города шумного – к «умному». Топос. 2018, №1, С.148-158.
40sorok. Pripjat' //Soundcloud. URL: https://soundcloud.com/34magnet/40sorok-pripjat (дата обращения: 20.02.2019).
Aporee. URL: https://aporee.org (date of address: 27.01.2019).
Cusack P. Sounds from dangerous Places. URL: https://tinyurl.com/yagvxmg2 (date of address: 16.01.2019).
David New. Listen // NFB. URL: http://www.nfb.ca/film/listen/ (date of address: 16.01.2019).
Filip Lech. Филд-рекординг, или полевые записи // Culture.PL#музыка. URL: https://tinyurl.com/ybp643rl (дата обращения: 16.01.2019).
Kirkegaard Jacob. (2006). AION. Roskilde, Denmark: Fonik Works.
London Sound Survey. URL: https://www.soundsurvey.org.uk/ (date of address: 27.01.2019).
Peter Cusack // UAL. URL: https://www.arts.ac.uk/research/ual-staff-researchers?name=peter-cusack (date of address: 27.01.2019).
Roman S. Фильм «Вокруг Беларуси на велосипедах с моторами» // Ulej. URL: https://ulej.by/project?id=78105 (дата обращения: 20.01.2019).
Wrightson, Kendall. An Introduction to Acoustic Ecology. WFAE. 2014.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Ірина Боголюбова
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).