УРБАНІСТИЧНА КУЛЬТУРОЛОГІЯ: ПОЧУТИ ОБРАЗ МІСТА (ЧАСТИНА І)
DOI:
https://doi.org/10.32461/181565Ключові слова:
саундскейп, філд-рекордінг, звуковий ландшафт, образ міста, міське середовище, місто.Анотація
Мета роботи полягає у розробці бінарної системи образу міста: колективне-індивідуальне й конкретне-абстрактне. Визначенні особливостей дослідження образу міста через призму саундскейпу. Узагальненні сучасного світового досвіду репрезентації результатів застосування саундскейпу в культурних практиках. В даній розвідці задіяно структурно-функціональний, термінологічний методи, інтерв’ю, контент-аналіз, метод моделювання. Наукова новизна полягає у вперше проведеному в українській культурологічній думці дослідженні методу саундскейпу й інтерпретації феномену образу міста в аудіо композиціях, створених на основі філд-рекордінгу. Висновки. Через призму саундскейпу науковці спроможні зафіксувати динаміку змін як міста, так і його соціокультурного простору; трансформації в його «житті» і розвитку, виділити проблемні зони, інволюцію соціокультурних субзон. Підкреслюємо, що саундскейп має перевагу в дослідженні образу міста через те, що прослуховування звукового ландшафту надає головну інформацію – достеменно вести оповідь безпосередньо знаходячись на місці.
Посилання
Алексеевский М. Музыка нашего города. Версия 2.0. Антропологический форум. 2011, №15, С.288-329.
Большаков В.П. Культурные практики эстетического и художественного освоения человеком мира. Вестник СПбГУКИ. 2017, №1 (30) март, С.36-39.
Браточкин А. Работа с прошлым в городском пространстве: специфика Беларуси // Европейское кафе. URL: http://eurocafe.by/lecture/2015/06/07/rabota-s-proshlym-v-gorodskom-prostranstve-specifika-belarusi (дата обращения: 15.02.2019).
Буцко А. Музыка Чернобыля и звуки Берлина // DW. URL: https://tinyurl.com/ya8fn7hh (дата обращения: 15.01.2019).
«Главный звук в городе – цоканье каблуков». Музыканты, которые делают электронные проекты со звуками Минска // CityDog. URL: https://citydog.by/post/muzyka-minska/ (дата обращения: 10.01.2019).
Горных А. О фетишизации звука. Топос. 2018, №1, С.46-65.
Б. Коўп, П. Няхаеў. Прадмова. Топос. 2018, №1 С. 5–7.
Кривошея Т.О. Візуальна антропологія в системі культурологічного знання. Гілея: науковий вісник: Збірник наукових праць. 2013, №72, С.508-513.
Лук in me. Филд-рекординг: the art of sound-hunting // Look at me. URL: https://tinyurl.com/y7ltdup4 (дата обращения: 16.01.2019).
Лусьер Э. (2017). I am sitting in a room | Я сижу в комнате | ММДМ 4 октября 2017 // Trajectory of Music URL: https://www.youtube.com/watch?v=hsoK2HlLI_g (дата обращения: 26.01.2019).
О нас // ОАО «Азарэнне» URL: http://azarenne.by/about (дата обращения 26. 01. 2019).
Розвиток «слухового мислення» в теорії музичного виховання Мюррея Шафера // Клуб «Музыка с мамой». URL: https://tinyurl.com/yawh98d8 (дата звернення: 02.01.2019).
Сарна А. От города шумного – к «умному». Топос. 2018, №1, С.148-158.
40sorok. Pripjat' //Soundcloud. URL: https://soundcloud.com/34magnet/40sorok-pripjat (дата обращения: 20.02.2019).
Aporee. URL: https://aporee.org (date of address: 27.01.2019).
Cusack P. Sounds from dangerous Places. URL: https://tinyurl.com/yagvxmg2 (date of address: 16.01.2019).
David New. Listen // NFB. URL: http://www.nfb.ca/film/listen/ (date of address: 16.01.2019).
Filip Lech. Филд-рекординг, или полевые записи // Culture.PL#музыка. URL: https://tinyurl.com/ybp643rl (дата обращения: 16.01.2019).
Kirkegaard Jacob. (2006). AION. Roskilde, Denmark: Fonik Works.
London Sound Survey. URL: https://www.soundsurvey.org.uk/ (date of address: 27.01.2019).
Peter Cusack // UAL. URL: https://www.arts.ac.uk/research/ual-staff-researchers?name=peter-cusack (date of address: 27.01.2019).
Roman S. Фильм «Вокруг Беларуси на велосипедах с моторами» // Ulej. URL: https://ulej.by/project?id=78105 (дата обращения: 20.01.2019).
Wrightson, Kendall. An Introduction to Acoustic Ecology. WFAE. 2014.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Ірина Боголюбова
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.