ХОРЕОГРАФІЯ ЯК ВАЖЛИВИЙ КОМПОНЕНТ У ПІДГОТОВЦІ СПОРТСМЕНІВ В СИНХРОННОМУ ПЛАВАННІ
DOI:
https://doi.org/10.32461/181585Keywords:
хореографія, синхронне плавання, композиція, танцювальний малюнок, артистичність, пластичність.Abstract
Мета дослідження – виявлення місця хореографії у фізичній підготовці плавчинь-синхронисток, з’ясування ролі танцювальної драматургії у композиційній побудові спортивних програм з синхронного плавання. Методологія включає використання наступних культурологічних методів дослідження: загальноісторичний, порівняльний, аналітичний. Наукова новизна публікації полягає в тому, що в ній вперше розглянуто роль хореографії у тренуванні спортсменок-синхронисток під кутом зору мистецтвознавства. Висновки. Літопис синхронного плавання в Україні та світі містить наступні віхи свого розвитку: 1958 року у Нідерландах було організовано Перші міжнародні змагання з синхронного плавання; на початку 1970-х років цей вид спорту було включено до програми Першого чемпіонату світу з плавання, водного поло та стрибків у воду, а 1984-го – увійшов до програми Олімпійських ігор. На теренах СРСР перша команда з синхронногоплавання виникла наприкінці 1940-х років у Львові. Танцювальне навантаження спортсменок-синхронисток охоплює широкий діапазон рухів: від елементів класичного, народного та естрадного танцю до вільної пластики різноманітних напрямів сучасної хореографії. Танець сприяє розвитку витривалості спортсменок, вдосконалює координацію їх рухів, збільшує пластичність та спритність. Роль хореографа-постановника у композиційній розробці змагальних програм синхронистів (технічної та довільної) полягає у: розробці їх структур та художнього змісту; виборі пластичного рішення виступу згідно з жанром, драматургією і національним колоритом обраного музичного супроводу; пошуку танцювальних комбінацій і фігур відповідно до індивідуальних особливостей спортсменок.
References
Белоковский В. Художественное плавание. Москва : Физкультура и спорт, 1985. 112 с.
Бирюк Е., Овчинникова H. Хореографическая подготовка в спорте : методические рекомендации. Киев : КГИФК, 1990. 20 с.
Головко А. Хореография в современных видах спорта. Теория и практика физической культуры. 2011. № 6. С. 62–64.
Максимова М. Художественное плавание. Москва : ГЦОЛИФК, 1979. 20 с.
Моисеев Н. П., Золотова Е. А. Особенности хореографической подготовки в синхронном плавании на начальном этапе обучения. Педагогико-психологические и медико-биологические проблемы физической культуры и спорта. 2006. №1. URL : https://cyberleninka.ru/article/v/osobennosti-horeograficheskoy-podgotovki-v-sinhronnom-plavanii-na-nachalnom-etape-obucheniya (дата звернення : 18.12.2018).
Мостовая Т. Хореография в спорте как средство формирования пластической выразительности. Ученые записки Орловского государственного университета. 2017. № 1. С. 191–193.
Новикова Е. Анализ техники синхронного плавания. Москва : ГЦОЛИФК, 1981. 61 с.
Озерова О. Методика підвищення рівня тактичної підготовки кваліфікованних плавців. Київ, 2006. 47 с.
Оноприенко Б. Фигурное плавание. Москва : Физкультура и спорт, 1960. 99 с.
Парфенов В., Кононенко Ю. Синхронное плавание. Киев : Здоровье, 1979. 103 с.
Платонов В. Система подготовки спортсменов в олимпийском спорте. Общая теория и ее практические приложения. Киев : Олимпийская литература, 2004. 808 с.
Плеханова М. Особенности исполнительского мастерства в технико-эстетических видах спорта. Москва, 2006. 31 с.
Сараф М., Столяров В. Введение в эстетику спорта. Москва : ФиС, 1986. 103 с.
Шипилина И. Хореография в спорте. Ростов на-Дону : Феникс, 2004. 224 с.
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Катерина Ситченко
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).