ХОРЕОГРАФІЯ ЯК ВАЖЛИВИЙ КОМПОНЕНТ У ПІДГОТОВЦІ СПОРТСМЕНІВ В СИНХРОННОМУ ПЛАВАННІ
DOI:
https://doi.org/10.32461/181585Ключові слова:
хореографія, синхронне плавання, композиція, танцювальний малюнок, артистичність, пластичність.Анотація
Мета дослідження – виявлення місця хореографії у фізичній підготовці плавчинь-синхронисток, з’ясування ролі танцювальної драматургії у композиційній побудові спортивних програм з синхронного плавання. Методологія включає використання наступних культурологічних методів дослідження: загальноісторичний, порівняльний, аналітичний. Наукова новизна публікації полягає в тому, що в ній вперше розглянуто роль хореографії у тренуванні спортсменок-синхронисток під кутом зору мистецтвознавства. Висновки. Літопис синхронного плавання в Україні та світі містить наступні віхи свого розвитку: 1958 року у Нідерландах було організовано Перші міжнародні змагання з синхронного плавання; на початку 1970-х років цей вид спорту було включено до програми Першого чемпіонату світу з плавання, водного поло та стрибків у воду, а 1984-го – увійшов до програми Олімпійських ігор. На теренах СРСР перша команда з синхронногоплавання виникла наприкінці 1940-х років у Львові. Танцювальне навантаження спортсменок-синхронисток охоплює широкий діапазон рухів: від елементів класичного, народного та естрадного танцю до вільної пластики різноманітних напрямів сучасної хореографії. Танець сприяє розвитку витривалості спортсменок, вдосконалює координацію їх рухів, збільшує пластичність та спритність. Роль хореографа-постановника у композиційній розробці змагальних програм синхронистів (технічної та довільної) полягає у: розробці їх структур та художнього змісту; виборі пластичного рішення виступу згідно з жанром, драматургією і національним колоритом обраного музичного супроводу; пошуку танцювальних комбінацій і фігур відповідно до індивідуальних особливостей спортсменок.
Посилання
Белоковский В. Художественное плавание. Москва : Физкультура и спорт, 1985. 112 с.
Бирюк Е., Овчинникова H. Хореографическая подготовка в спорте : методические рекомендации. Киев : КГИФК, 1990. 20 с.
Головко А. Хореография в современных видах спорта. Теория и практика физической культуры. 2011. № 6. С. 62–64.
Максимова М. Художественное плавание. Москва : ГЦОЛИФК, 1979. 20 с.
Моисеев Н. П., Золотова Е. А. Особенности хореографической подготовки в синхронном плавании на начальном этапе обучения. Педагогико-психологические и медико-биологические проблемы физической культуры и спорта. 2006. №1. URL : https://cyberleninka.ru/article/v/osobennosti-horeograficheskoy-podgotovki-v-sinhronnom-plavanii-na-nachalnom-etape-obucheniya (дата звернення : 18.12.2018).
Мостовая Т. Хореография в спорте как средство формирования пластической выразительности. Ученые записки Орловского государственного университета. 2017. № 1. С. 191–193.
Новикова Е. Анализ техники синхронного плавания. Москва : ГЦОЛИФК, 1981. 61 с.
Озерова О. Методика підвищення рівня тактичної підготовки кваліфікованних плавців. Київ, 2006. 47 с.
Оноприенко Б. Фигурное плавание. Москва : Физкультура и спорт, 1960. 99 с.
Парфенов В., Кононенко Ю. Синхронное плавание. Киев : Здоровье, 1979. 103 с.
Платонов В. Система подготовки спортсменов в олимпийском спорте. Общая теория и ее практические приложения. Киев : Олимпийская литература, 2004. 808 с.
Плеханова М. Особенности исполнительского мастерства в технико-эстетических видах спорта. Москва, 2006. 31 с.
Сараф М., Столяров В. Введение в эстетику спорта. Москва : ФиС, 1986. 103 с.
Шипилина И. Хореография в спорте. Ростов на-Дону : Феникс, 2004. 224 с.
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Катерина Ситченко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.