ХОРЕОГРАФІЯ ЯК ВАЖЛИВИЙ КОМПОНЕНТ У ПІДГОТОВЦІ СПОРТСМЕНІВ В СИНХРОННОМУ ПЛАВАННІ

Автор(и)

  • Катерина Ситченко

DOI:

https://doi.org/10.32461/181585

Ключові слова:

хореографія, синхронне плавання, композиція, танцювальний малюнок, артистичність, пластичність.

Анотація

Мета дослідження – виявлення місця хореографії у фізичній підготовці плавчинь-синхронисток, з’ясування ролі танцювальної драматургії у композиційній побудові спортивних програм з синхронного плавання. Методологія включає використання наступних культурологічних методів дослідження: загальноісторичний, порівняльний, аналітичний. Наукова новизна публікації полягає в тому, що в ній вперше розглянуто роль хореографії у тренуванні спортсменок-синхронисток під кутом зору мистецтвознавства. Висновки. Літопис синхронного плавання в Україні та світі містить наступні віхи свого розвитку: 1958 року у Нідерландах було організовано Перші міжнародні змагання з синхронного плавання; на початку 1970-х років цей вид спорту було включено до програми Першого чемпіонату світу з плавання, водного поло та стрибків у воду, а 1984-го – увійшов до програми Олімпійських ігор. На теренах СРСР перша команда з синхронногоплавання виникла наприкінці 1940-х років у Львові. Танцювальне навантаження спортсменок-синхронисток охоплює широкий діапазон рухів: від елементів класичного, народного та естрадного танцю до вільної пластики різноманітних напрямів сучасної хореографії. Танець сприяє розвитку витривалості спортсменок, вдосконалює координацію їх рухів, збільшує пластичність та спритність. Роль хореографа-постановника у композиційній розробці змагальних програм синхронистів (технічної та довільної) полягає у: розробці їх структур та художнього змісту; виборі пластичного рішення виступу згідно з жанром, драматургією і національним колоритом обраного музичного супроводу; пошуку танцювальних комбінацій і фігур відповідно до індивідуальних особливостей спортсменок.

Посилання

Белоковский В. Художественное плавание. Москва : Физкультура и спорт, 1985. 112 с.

Бирюк Е., Овчинникова H. Хореографическая подготовка в спорте : методические рекомендации. Киев : КГИФК, 1990. 20 с.

Головко А. Хореография в современных видах спорта. Теория и практика физической культуры. 2011. № 6. С. 62–64.

Максимова М. Художественное плавание. Москва : ГЦОЛИФК, 1979. 20 с.

Моисеев Н. П., Золотова Е. А. Особенности хореографической подготовки в синхронном плавании на начальном этапе обучения. Педагогико-психологические и медико-биологические проблемы физической культуры и спорта. 2006. №1. URL : https://cyberleninka.ru/article/v/osobennosti-horeograficheskoy-podgotovki-v-sinhronnom-plavanii-na-nachalnom-etape-obucheniya (дата звернення : 18.12.2018).

Мостовая Т. Хореография в спорте как средство формирования пластической выразительности. Ученые записки Орловского государственного университета. 2017. № 1. С. 191–193.

Новикова Е. Анализ техники синхронного плавания. Москва : ГЦОЛИФК, 1981. 61 с.

Озерова О. Методика підвищення рівня тактичної підготовки кваліфікованних плавців. Київ, 2006. 47 с.

Оноприенко Б. Фигурное плавание. Москва : Физкультура и спорт, 1960. 99 с.

Парфенов В., Кононенко Ю. Синхронное плавание. Киев : Здоровье, 1979. 103 с.

Платонов В. Система подготовки спортсменов в олимпийском спорте. Общая теория и ее практические приложения. Киев : Олимпийская литература, 2004. 808 с.

Плеханова М. Особенности исполнительского мастерства в технико-эстетических видах спорта. Москва, 2006. 31 с.

Сараф М., Столяров В. Введение в эстетику спорта. Москва : ФиС, 1986. 103 с.

Шипилина И. Хореография в спорте. Ростов на-Дону : Феникс, 2004. 224 с.

Опубліковано

2019-05-29

Номер

Розділ

Театр та екранні мистецтва