ДІАЛОГІЧНІСТЬ ЯК ВИКОНАВСЬКА УСТАНОВКА У «MISSA MOVERE» ВІКТОРА СТЕПУРКА
DOI:
https://doi.org/10.32461/181641Keywords:
меса, реквієм, діалогічність, духовна музика, виконавський аналіз, хорова партитураAbstract
Метою статті є встановлення ознак діалогічності як філософської основи художнього методу у виконавському аналізі хорового твору Віктора Степурка «Missa movere». Методологія дослідження полягає в поєднанні історико-культурного, порівняльного, контекстуального методів, за допомогою яких було охарактеризовано специфіку цього твору, висвітлено історію написання, визначено композиційно-драматургічні особливості твору В.Степурка «Missa movere», їх вплив на диригентську інтерпретацію. Наукова новизна полягає у введенні поняття діалогічності, що увійшло до категорій філософії, публіцистики та літературознавства на початку ХХ століття, в контекст виконавського аналізу жанрових особливостей хорової творчості В.Степурка. Висновки свідчать про те, що одним з головних досягнень В.Степурка у розвитку національної хорової музики, стає збагачення традиційної жанрової палітри – новими сенсами. Діалог культур, що становить сенсовий стрижень цього твору, є важливим орієнтиром виконавської інтерпретації.
References
Андрієвська Т. «Missa movere» В. Степурка в контексті сучасних тенденцій оновления духовної музики (особливості жанрово-стильового синтезу) // Київське музикознавство. Вип. 54. Київ: КІМ ім. Р. М. Глієра, 2016. С. 57-63.
Бахтин М.М. Вопросы литературы и эстетики. Москва: Художественная литература, 1975. 430 с.
Бардашевська Я. Визначальні мотиваційні чинники в семантичному зрізі концепцій хорової акапельної творчості Віктора Степурка: до проблеми світогляду митця // Студії мистецтвознавчі. 2014. №1 (45). С. 145–151.
Клокун О. Функціонування церковних піснеспівів в інтерконфессійному просторі// Дослідження. Досвід. Спогади: науково-методичне видання. Київ, 2004. Вип.5. С.38-48
Кохан В. Хорова духовна музика Віктора Степурка (до проблеми тембрових якостей фактури). Магістерська робота. Київ: НАККІМ, 2012. 81 с.
Самойленко А. Музыковедение и методология гуманитарного знания. Проблема диалога: монографія. Одесса: Астропринт. 2002. 434 с.
Стаценко О. «Missa movere» В.Степурка у контексті універсалій сучасної української культури // Мистецькі реалізації універсалій культури. Зміна смислів: зб. матеріалів Всеукраїнської міждисцип. наук.-теорет. конф., Київ, 25–26 листопада .2015 р. С.78-79.
Степурко В. І. Основи музичної композиції: навч. посіб. Київ: НАКККіМ, 2011. 152 с.
Терентьева С. В. Высокая месса И. С. Баха в свете диалога культур: Автореф. дис....канд искусствовед: 17.00.02. Магнитогорск, 1998. 16 c.
Український кант XVII-XVIII століть / Упорядкування, вступна стаття, примітки Л.Івченко. Київ: Музична Україна, 1990. 200 с.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Олексій Василенко
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).