ДІАЛОГІЧНІСТЬ ЯК ВИКОНАВСЬКА УСТАНОВКА У «MISSA MOVERE» ВІКТОРА СТЕПУРКА

Автор(и)

  • Олексій Василенко

DOI:

https://doi.org/10.32461/181641

Ключові слова:

меса, реквієм, діалогічність, духовна музика, виконавський аналіз, хорова партитура

Анотація

Метою статті є встановлення ознак діалогічності як філософської основи художнього методу у виконавському аналізі хорового твору Віктора Степурка «Missa movere». Методологія дослідження полягає в поєднанні історико-культурного, порівняльного, контекстуального методів, за допомогою яких було охарактеризовано специфіку цього твору, висвітлено історію написання, визначено композиційно-драматургічні особливості твору В.Степурка «Missa movere», їх вплив на диригентську інтерпретацію. Наукова новизна полягає у введенні поняття діалогічності, що увійшло до категорій філософії, публіцистики та літературознавства на початку ХХ століття, в контекст виконавського аналізу жанрових особливостей хорової творчості В.Степурка. Висновки свідчать про те, що одним з головних досягнень В.Степурка у розвитку національної хорової музики, стає збагачення традиційної жанрової палітри – новими сенсами. Діалог культур, що становить сенсовий стрижень цього твору, є важливим орієнтиром виконавської інтерпретації.

Посилання

Андрієвська Т. «Missa movere» В. Степурка в контексті сучасних тенденцій оновления духовної музики (особливості жанрово-стильового синтезу) // Київське музикознавство. Вип. 54. Київ: КІМ ім. Р. М. Глієра, 2016. С. 57-63.

Бахтин М.М. Вопросы литературы и эстетики. Москва: Художественная литература, 1975. 430 с.

Бардашевська Я. Визначальні мотиваційні чинники в семантичному зрізі концепцій хорової акапельної творчості Віктора Степурка: до проблеми світогляду митця // Студії мистецтвознавчі. 2014. №1 (45). С. 145–151.

Клокун О. Функціонування церковних піснеспівів в інтерконфессійному просторі// Дослідження. Досвід. Спогади: науково-методичне видання. Київ, 2004. Вип.5. С.38-48

Кохан В. Хорова духовна музика Віктора Степурка (до проблеми тембрових якостей фактури). Магістерська робота. Київ: НАККІМ, 2012. 81 с.

Самойленко А. Музыковедение и методология гуманитарного знания. Проблема диалога: монографія. Одесса: Астропринт. 2002. 434 с.

Стаценко О. «Missa movere» В.Степурка у контексті універсалій сучасної української культури // Мистецькі реалізації універсалій культури. Зміна смислів: зб. матеріалів Всеукраїнської міждисцип. наук.-теорет. конф., Київ, 25–26 листопада .2015 р. С.78-79.

Степурко В. І. Основи музичної композиції: навч. посіб. Київ: НАКККіМ, 2011. 152 с.

Терентьева С. В. Высокая месса И. С. Баха в свете диалога культур: Автореф. дис....канд искусствовед: 17.00.02. Магнитогорск, 1998. 16 c.

Український кант XVII-XVIII століть / Упорядкування, вступна стаття, примітки Л.Івченко. Київ: Музична Україна, 1990. 200 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-05-29

Номер

Розділ

Музикознавство