ФОРМУВАННЯ КУЛЬТУРИ ОРКЕСТРОВОГО ВИКОНАВСТВА НА НАРОДНИХ ІНСТРУМЕНТАХ: ДОСВІД ДАМ ІМ. М. ГЛІНКИ
DOI:
https://doi.org/10.32461/149449Ключові слова:
оркестрове виконавство, оркестровий клас, оркестр народних інструментів, Дніпропетровська академія музики ім. М. ГлінкиАнотація
Мета дослідження – в історичному аспекті охарактеризувати специфіку фахової підготовки артистів оркестру народних інструментів, що склалася на відділі/кафедрі «Народні інструменти» Дніпропетровської академії музики ім. М. Глінки. Методологія ґрунтується на культурно-мистецтвознавчому підході та історичному, компаративному, описово-аналітичному методах, що дають змогу розглянути еволюцію оркестрових форм виконавства на народних інструментах в м. Дніпро та вплив концертно-фестивальних заходів на динаміку навчального процесу. Наукова новизна. Вперше в історії українського музикознавства розглядається оркестрова практика виконавства на народних інструментах Дніпропетровщини. Висновки. Традиції фахової підготовки оркестрантів на кафедрі «Народні інструменти» Дніпропетровської академії музики ім. М. Глінки формувалися впродовж 70 років. Специфіка цього процесу визначається співіснуванням трьох колективів, їх комплектацією та унікальною концертною практикою, що реалізується під час проведення міжнародного фестивалю «Музика без меж».
Посилання
Академічне мистецтво оркестрів народних інструментів і капел бандуристів спеціальних музичних вузів України: тези Всеукраїнської наук.-теорет. конф. (Київ, 2 грудня 2005 р.) / [ред.-упор. М. Давидов]. Київ, 2005. 104 с.
Дніпропетровська консерваторія ім. М. Глінки (1898-2008) [нариси] / під заг. ред. Т. Медведнікової. Дніпро: АРТ-ПРЕС, 2008. 208 с.
Лошков Ю.І. Творчість В.А. Комаренка і народно-інструментальне виконавство в Слобідській Україні (перша половина XX століття): дис... канд. мистецтвознавства: 17.00.01 / Харківська держ. академія культури. Харків, 2000. 205 с.
Сідлецька Т. Практична культурологія. Історія народно-оркестрового виконавства України: підручник. URL: http://posibnyky.vntu.edu.ua/narodniy_rkestr/rozd1.html
Стельмащук З. М. Творча діяльність народно-інструментальних оркестрових колективів Тернопільщини другої половини ХХ – початку ХХІ століття. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Мистецтвознавство. 2014. № 2. С. 50-57. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NZTNPUm_2014_2_10.
The International festival of music art «Music without limits». URL: http://mwlfestival. com/#tabs|Soloists:conductors
Davidov, M. (Eds.). (2005). Academic art of orchestras of folk instruments and choral bandurists of special music universities of Ukraine. Proceedings of the All-Ukrainian Scientific and Theoretical Conference. Kyiv: Znannia [in Ukrainian].
Medvednikova, T. (Eds.). (2008). Dnipropetrovsk Conservatory M. Glinka (1898-2008) [sketches]. Dnipropetrovsk: ART PRESS [in Ukrainian].
Loshkov, Yu. I. (2000). V.A.Komarenko's creative work and folk-instrumental performances in Sloboda Ukraine (first half of XX century). Candidate’s thesis. Kharkiv: Academy of Culture [in Ukrainian].
Sidletska, T. (n. d.). Practical сultural studies. History of folk-orchestral performance of Ukraine. Retrieved from http://posibnyky.vntu.edu.ua/narodniy_rkestr/rozd1.html [in Ukrainian].
Stelmashchuk, Z.M. (2014). Creative activity of folk-instrumental orchestral teams of Ternopil region of the second half of the XXth – beginning of the XXI century. Scientific notes of Ternopil National Pedagogical University named after Volodymyr Hnatyuk. Series: Art Studies, 2, 50-57 Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/NZTNPUm_2014_2_10.
The International festival of music art «Music without limits». Retrieved from http://mwlfestival.com/#tabs|Soloists:conductors [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Nataliya Bashmakova, Victoria Kikas, Yuriy Fedotov
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.