Концерт «Аранхуес» для гітари з оркестром Х. Родриго як феномен іспанського неокласицизму
DOI:
https://doi.org/10.32461/149614Ключові слова:
іспанський неокласицизм, феноменологічний підхід, гітарна музика Х. Родріго, концерт «Аранхуес», мистецтво фламенкоАнотація
Метою роботи є вивчення феномену іспанського неокласицизму в гітарній музиці Хоакіна Родріго на прикладі концерту «Аранхуес». Методологія дослідження базується на використанні феноменологічного, компаративного, структурно-функціонального методів, які забезпечують багатогранне, цілісне сприйняття музичного феномена. Наукова новизна дослідження полягає у феноменологічному підході до аналізу найбільш відомого гітарного твору Х. Родріго, що передбачає залучення специфічних аналітичних процедур - феноменологічної дескрипції, ідеації, таргетування. Висновки. У міцному сплаві старовиннихтрадицій академічної музики і жанрових архетипів мистецтва фламенко (булеріас, саета, канте хондо) вбачаються естетичні зв'язки з неокласичними пошуками в іспанській музиці ХХ століття. Детальна аналітика музичного тексту, що виводить на глибинні, фундаментальні основи іспанського мелосу, а також традиції гітарного музикування,продукує розкриття смислових горизонтів музичного твору для його більш тонкої художньої виконавської інтерпретації.
Посилання
Дерев’янченко О. О. Неофольклоризм у музичному мистецтві: статика та динаміка розвитку в першій половині ХХ століття: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. мист.: спец. 17.00.03 «Музичне мистецтво» / О. О. Дерев’янченко. - Київ, 2005. - 21 с.
Мартынов И. И. Музыка Испании / И. И. Мартынов. - М.: Советский композитор, 1977. - 377 с.
Родионов В. К. Гитара музыкальная. Хоакин Родриго [Электронный ресурс] / В. К. Родионов. - Режим доступа: https://www.proza.ru/2013/06/10/1472
Aguilar y Tejera A. Saetas populares. Recogidas, ordenadas y anotadas / A. Aguilar y Tejera. - Madrid: Blass, S. A., 1928. - 297 p.
Bryant T. Flamenco - Saeta [Electronic Resource] / T. Bryant. - Mode of access: http://www. andalucia. com/flamenco/saeta.htm
Calcraft R. Joaquin Rodrigo. Complete biography [Electronic Resource] / R. Calcraft. - Mode of access: http://www.joaquin-rodrigo.com/index.php/en/biografia/10-autor/biografia/15- biografia-larga
Ciulei S. O. Flamenco guitar techniques in the music of Joaquin Rodrigo: A Treatise submitted to the College of Music in partial fulfillment of the requirements for the degree of Doctor of Music / S. O. Ciulei. - Tallahassee: Florida State University, 2013. - 78 p.
Donis J. A. The musicologist behind the composer: the impact of historical studies upon the creative life in Joaquin Rodrigo’s guitar compositions: A Thesis submitted for the degree of Master of Music / J. A. Donis. - Tallahassee: The Florida state university, 2005. - 123 p.
Henning N. Preface to the J. Rodrigo’s Concierto de Aranjuez / N. Hennig. - London: Ernst Eulenburg Ltd, 1984. - P. 1-7.
Kamhi de Rodrigo V. Hand in Hand with the Composer: My Life at the maestro’s Side; [trans. from spanish by Ellen Wilkerson] / V. Kamhi de Rodrigo. - Pittsburgh: Latin American Literary Review Press, 1992. - 325 p.
Kramer C., Plenckers L. J. The structure of the saeta flamenca: an analytical study of its music / C. Kramer, L. J. Plenckers // Yearbook for Traditional Music. - International Council for Traditional Music, 1998. - Vol. 30. - P. 102-132.
Marco T. Spanish Music in the Twentieth Century; [translated by Cola Franzen]. - Cambridge: Harvard University Press, 1993. - 288 p.
Olivares P. En un dia como hoy fallecio Joaquin Rodrigo [Electronic Resource] / P. Olivares. - Mode of access: https://pedroluismartinolivares.wordpress.com/2010/07/06/en-un-dia- como-hoy-fallecio-joaquin-rodrigo/
Pohren D. E. The Art of flamenco / D. E. Pohren. - Westport: The Bold Strummer Ltd, 2005. - 6th ed. - 369 p.
Rodrigo. J. 19 Pieces for Guitar by Joaquin Rodrigo. Foreword to Music for Guitar / J. Rodrigo. - New York, NY: Schott Music Corp., 1995. - P. 1-6.
Saeta [Electronic Resource] / Merriam-Webster online dictionary. - Mode of access: https://www.merriam-webster.com/dictionary/saeta
Steinberg R. Rodrigo's Concierto de Aranjuez (youtube recordings with guitarist John Williams) [Electronic Resource] / R. Steinberg. - Mode of access: http://www.russellsteinberg.com/blog/2013/9/26/1wyi2ixeu8mgv8b2f814zn0r0zncb0
Derevianchenko, O. O. (2005). Neofolklorism in music art, statics and dynamics of the first half of the twentieth century. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].
Martynov, I. I. (1977). Music of Spain. Moscow: Sovetskiy kompozitor [in Russian].
Rodionov, V. K. (2013). The musical guitar. Joaquin Rodrigo. Retrieved from https://www.proza.ru/2013/06/10/1472 [in Russian].
Aguilar y Tejera, A. (1928). Popular saetas. Collected, sorted and annotated Madrid: Blass, S. A. [in Spanish].
Bryant, T. Flamenco - Saeta. Retrieved from http://www.andalucia.com/flamenco/saeta.htm [in English].
Calcraft R. (n.d.). Joaquin Rodrigo. Complete biography. Retrieved from http://www.joaquin- rodrigo.com/index.php/en/biografia/10-autor/biografia/15-biografia-larga [in English].
Ciulei, S. O. (2013). Flamenco guitar techniques in the music of Joaquin Rodrigo: A Treatise submitted to the College of Music in partial fulfillment of the requirements for the degree of Doctor of Music. Tallahassee: Florida State University [in English].
Donis, J. A. (2005). The musicologist behind the composer: the impact of historical studies upon the creative life in Joaquin Rodrigo’s guitar compositions: A Thesis submitted for the degree of Master of Music. Tallahassee: The Florida state university [in English].
Henning, N. (1984). Preface to the J. Rodrigo’s Concierto de Aranjuez London: Ernst Eulenburg Ltd [in English].
Kamhi de Rodrigo, V. (1992). Hand in Hand with the Composer: My Life at the maestro’s Side; [trans. from spanish by Ellen Wilkerson]. Pittsburgh: Latin American Literary Review Press [in English].
Kramer, C. & Plenckers, L. J. (1998). The structure of the saeta flamenca: an analytical study of its music. Yearbook for Traditional Music. (Vol. 30) (pp. 102-132). International Council for Traditional Music [in English].
Marco, T. (1993). Spanish Music in the Twentieth Century; [translated by Cola Franzen]. Cambridge: Harvard University Press [in English].
Olivares, P. On a day like today Joaqum Rodrigo passed away. Retrieved from https://pedroluismartinolivares.wordpress.com/2010/07/06/en-un-dia-como-hoy-fallecio-joaquin-rodrigo/ [in Spanish].
Pohren, D. E. (2005). The Art of flamenco. Westport: The Bold Strummer Ltd. [in English].
Rodrigo, J. (1995). 19 Pieces for Guitar by Joaquin Rodrigo. Foreword to Music for Guitar. New York, NY: Schott Music Corp. [in English].
Saeta Merriam-Webster online dictionary. Retrieved from https://www.merriam- webster.com/dictionary/saeta [in English].
Steinberg, R (2013). Rodrigo's Concierto de Aranjuez (youtube recordings with guitarist John Williams) Retrieved from http://www.russellsteinberg.com/blog/2013/9/26/1wyi2ixeu8mgv8b21:814zn0r0zncb0 [in English].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Tymur Ivannikov
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.