ДИСКО ЯК ПОПУЛЯРНИЙ ТАНЦЮВАЛЬНИЙ СТИЛЬ ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ ХХ СТОЛІТТЯ: ОСОБЛИВОСТІ ХОРЕОГРАФІЧНОЇ СТИЛІСТИКИ
DOI:
https://doi.org/10.32461/149813Ключові слова:
диско, масова культура, побутовий танець, хореографічна естетикаАнотація
Метою публікації став всебічний аналіз особливостей стилістики танцювального напряму «диско», визначення його естетичних та хореографічних ознак. Методологія роботи включає використання таких культурологічних методів: спостереження, формалізації, порівняння. Наукова новизна публікації полягає у доповненні до вже існуючого академічного базису нових теоретичних висновків щодо композиційних та лексичних особливостей диско-танців, манери їх виконання. Висновки. Танцювальний стиль «диско» виник у середині 1970-х років, коли було започатковано моду на «танці під платівку». Музика «диско» мала швидку ритмічну основу, яка підкреслювалася синтезаторною музикою і фальцетами вокалу. Для танцювальної стилістики «диско» було притаманним використання довільних, одноманітних рухів, які наслідували характер музичного супроводу. Диско-танці переважно виконували на місці або з незначним просуванням в характері переступання (із напівзігнутими колінами). Окрім переступань використовували різноманітні стрибки, акцентовані й енергійні рухи руками, плескання у долоні.
Посилання
Бернадська Д. Деякі тенденції розвитку сучасної хореографії. Вісник Державної академії керівних кадрів культури і мистецтв. Київ: ДАКККіМ, 2001. №1. С. 95-101.
Боттомер П. Уроки танца / пер. с англ. К. Малькова. Москва: Эксмо, 2004. 256 с.
Васильєва Л. Про місце масової музики в культурі другої половини ХХ ст. Вісник КНУКіМ: Зб. наук. праць. Вип. 4. Київ, 2000. Серія: Мистецтвознавство. С. 34-47.
Григораш О. Покоління диско. Studway. 2015. 26 лютого. URL: http://studway.com.ua/ pokolinnya-disko
Демещенко В. Взаємодія культур «Сходу» і Заходу» як фактор становлення світової культури: автореф. дис. … канд. іст. Наук: 17.00.01; Київський національний університет культури і мистецтв. Київ, 2005. 20 с.
Ковалева Н. Музыка в массовой молодежной культуре. Музичне мистецтво і культура: Науковий вісник. Одеса, 2000. Вип. 1. С. 77
Коротков С. История современной музыки: Курс лекций. Киев: ИПЦ «LAV – studio», ТОО ЦУИ «КИЙ», 1996. 291 с.
Телегин А.А. Танцуем джайв, рок-н-ролл, чечетку. Самоучитель модных танцев. Ростов на Дону: «Феникс», 2004. 320 с.
Хижняк И.А. Парадоксы рок-музыки: мифы и реальность. Киев: Молодь, 1989. 296 с.
Штокало В. Дискотека на перехресті. Українська культура. 2004. № 4. С. 8-9.
Bernadska, D. (2001). Some trends in development of modern choreography. Visnuk Derzhavnoi academii kerivnykh kadriv kultury i mystetstv, 1, pp. 95-101. Kyiv: DAKKКiM [in Ukrainian].
Bottomer, P. (2004). Dance lessons. (K. Malkov, Trans.). Moscow: Ekcmo [in Russian].
Vasylieva, L. (2000). About mass music place in 2nd part of XX century culture. Visnyk KNUKiM, issue 4, pp. 34-47 [in Ukrainian].
Hryhorash, O. (February 26th, 2015). Disco generation. Studway. Retrieved from: http://studway.com.ua/pokolinnya-disko [in Ukrainian].
Demeshchenko, V. (2005). «West» and «East» interaction cultures as factor of world culture incipience. Extended abstract of candidate`s thesis. Kyivskyi natsionalnyi universytet kultury i mystetstv [in Ukrainian].
Kovaleva, N. (2000). Music in mass youth culture. Muzychne mystetstvo i kultura: Naukovyi visnyk, issue 1, pp. 77 [in Russian].
Korotkov, S. (1996). History of modern music: lecture curse. Kiev: IPTS «LAV – studio», TOO TSUI «KUY» [in Russian].
Telegin, A. A. (2004). Dancing jive, rock and roll, tap dance. Self-tutorial of trendy dances. Rostov na Donu: «Feniks» [in Russian].
Khizhnyak, I.A. (1989). Rock music paradox: myth and reality. Kiev: Molod [in Russian].
Shtokalo, V. (2004). Disco at the crossroads. Ukrainska kultura, 4, pp.8-9 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Zoia Makarova
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.