ДЕЯКІ ТЕНДЕНЦІЇ УКРАЇНСЬКОГО ТЕАТРАЛЬНОГО МИСТЕЦТВА ПОЧАТКУ XXI СТОЛІТТЯ
DOI:
https://doi.org/10.32461/149819Ключові слова:
нова соціокультурна реальність, естетичні риси сучасного українського театру, тенденції вітчизняного театрального мистецтваАнотація
Метою роботи є визначення і аналіз тенденцій сучасного українського театрального мистецтва в контексті нової соціокультурної реальності. Методологія полягає у застосуванні аналітичного, функціонального, порівняльного, мистецтвознавчого, системного методів дослідження стану сучасного українського театрального мистецтва в проявах його характерних тенденцій постмодерністської сучасності. Наукова новизна дослідження - у ствердженні, що нова соціокультурна реальність впливає на формування тенденцій в українському театральному мистецтві, які певною мірою і складають поняття «сучасний театр». Висновки. Тенденції українського театрального процесу сьогодення визначають: професійна готовність вітчизняних митців для участі в міжнародному обміні творчими кадрами, копродукції між вітчизняними театрами і театральними колективами різних країн; удосконалення процесу опанування методів акторського мистецтва, естетики різних сценічних шкіл (з цією метою й розширення програм з вивчення іноземних мов) при підготовки студентів-акторів, збагачення процесу підготовки майбутніх режисерів з врахуванням поширення і доступності інформації про світові театральні школи, режисерські методики, естетичні пошуки провідних митців; активна участь у Міжнародних фестивалях, конференціях, симпозіумах; виховання і розвиток нової аудиторії театру - покоління естетики кліпів і ЗD-шoy; необхідність законодавчої державної підтримки для розвитку вітчизняного пошукового, альтернативного, експериментального театрального руху; подальша популяризація сучасної української драматургії. Реалізація цих спрямувань сприятиме скорішому входженню українського театрального мистецтва в європейський культурний простір.
Посилання
Вергеліс О. Пострадянський театральний простір. Український і російський контексти / О. Вергеліс // Український театр.- 2013. - № 6. - С. 14-17.
Гаевская М. Брожение умов и жанров / М. Гаевская // Театральная жизнь. - 2002. - № 3. - С. 36-39.
Давидов Ю. По той бік художнього смаку. Досвід соціологічного пояснення однієї художньої тенденції / Ю. Давидов // Кіно-Театр. - 2003. - № 5. - С. 9-11.
Демин Г. Блуждающие кометы / Г. Демин // Театральная жизнь. - 2003. - № 3. - С. 23-27.
Ильин И. Постмодернизм от истоков до конца столетия: эволюция научного мифа / Илья Ильин. - Москва: Интрада, 1998. - 255 с.
Корнієнко Н. Український театр у переддень третього тисячоліття. Пошук / Неллі Корнієнко. - Київ: Факт, 2000. - 160 с.
Овчаренко Е. Неда Неждана: «Пишу про те, що болить і хвилює»: [інтерв’ю з драматургом] / Едуард Овчаренко // Слово Просвіти. - 2017. - 18-24 трав. - С. 14.
Соколенко Н. Станіслав Мойсеєв: «Театр - це великий корабель»: [інтерв’ю з режисером] / Н. Соколенко // Український театр. - 2013. - № 2. - С. 20-21.
Суименко Е. Новая социокультурная реальность и проблема приобщения молодежи к ценностям духовной культуры // Трансформация цивилизованно-культурного пространства бывшего СССР: (тенденции, прогнозы): сб. ст. / Е Суименко, А. Семашко. - Москва: Форос, 1994. - С. 287-292.
Фесенко Л. Стас Жирков, режиссер, художественный руководитель театра «Золотые ворота»: «Мы потеряли Крым намного раньше, потому что в севастопольских школах не было уроков украинского языка» [Электронный ресурс] / Лилиана Фесенко, Людмила Шевченко]. - Режим доступу: https://www.ukrinform.ru/rubric-culture/2067042-stas- irkov-rezisser-hudozestvennyj-rukovoditel-teatra-zolotye-vorota.html (дата обращения: 08.12.2017). - Загл. с экрана. - Дата публикации: 16.08.2016.
Vergelis, O. (2013). Post Soviet theater space. Ukrainian and Russian contexts. Ukrayinskyj teatr, 6, 14-17 [in Ukrainian].
Gaevskaya, M. (2002). Fermentation of minds and genres. Teatralnaya zhizn, 3, 36-39 [in Russian].
Davydov, Yu. (2003). On the other side of the artistic taste. Experience of sociological explanation of one art trend. Kino-Teatr, 5, 9-11 [in Ukrainian].
Demin, G. (2003). Wandering comets. Teatralnaya zhizn, 3, 23-27 [in Russian].
Ilin, I. (1998). Postmodernism from its origins to the end of the century. Moscow: Intrada [in Russian].
Korniyenko, N. (2000). Ukrainian Theater on the eve of the third millennium. Search. Kyiv: Fakt [in Ukrainian].
Ovcharenko, E. (18-24 May, 2017). Neda Nezhdana: «I write about what's painful and exciting», Slovo Prosvity [in Ukrainian].
Sokolenko, N. (2013). Stanislav Mojseyev: «The theater is a great ship». Ukrayinskyj teatr, 2, 20-21 [in Ukrainian].
Suimenko, E. & Semashko, A. (1994). A new socio-cultural reality and the problem of involving young people in the values of spiritual culture. Transformatsiya tsivilizovanno- kulturnogo prostranstva byivshego SSSR. (pp. 287-292). Moscow [in Russian].
Fesenko, L. & Shevchenko, L. (16 Aug. 2016). Stas Zhirkov, director, art director of the theater «Golden Gate»: «We lost the Crimea much earlier, because in the Sevastopol schools there were no lessons of the Ukrainian language». Retrieved from https://www.ukrinform.m/rubric-culture/2067042-stas-zirkov- rezisser-hudozestvennyj -rukovoditel-teatra-zolotye-vorota.html [in Russian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Irina Zaitseva
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.