ДЕЯКІ ТЕНДЕНЦІЇ УКРАЇНСЬКОГО ТЕАТРАЛЬНОГО МИСТЕЦТВА ПОЧАТКУ XXI СТОЛІТТЯ

Автор(и)

  • Irina Zaitseva

DOI:

https://doi.org/10.32461/149819

Ключові слова:

нова соціокультурна реальність, естетичні риси сучасного українського театру, тенденції вітчизняного театрального мистецтва

Анотація

Метою роботи є визначення і аналіз тенденцій сучасного українського театрального мистецтва в контексті нової соціокультурної реальності. Методологія полягає у застосуванні аналітичного, функціонального, порівняльного, мистецтвознавчого, системного методів дослідження стану сучасного українського театрального мистецтва в проявах його характерних тенденцій постмодерністської сучасності. Наукова новизна дослідження - у ствердженні, що нова соціокультурна реальність впливає на формування тенденцій в українському театральному мистецтві, які певною мірою і складають поняття «сучасний театр». Висновки. Тенденції українського театрального процесу сьогодення визначають: професійна готовність вітчизняних митців для участі в міжнародному обміні творчими кадрами, копродукції між вітчизняними театрами і театральними колективами різних країн; удосконалення процесу опанування методів акторського мистецтва, естетики різних сценічних шкіл (з цією метою й розширення програм з вивчення іноземних мов) при підготовки студентів-акторів, збагачення процесу підготовки майбутніх режисерів з врахуванням поширення і доступності інформації про світові театральні школи, режисерські методики, естетичні пошуки провідних митців; активна участь у Міжнародних фестивалях, конференціях, симпозіумах; виховання і розвиток нової аудиторії театру - покоління естетики кліпів і ЗD-шoy; необхідність законодавчої державної підтримки для розвитку вітчизняного пошукового, альтернативного, експериментального театрального руху; подальша популяризація сучасної української драматургії. Реалізація цих спрямувань сприятиме скорішому входженню українського театрального мистецтва в європейський культурний простір.


Біографія автора

Irina Zaitseva

кандидат педагогічних наук, доцент Київського національного університету культури і мистецтв


Посилання

Вергеліс О. Пострадянський театральний простір. Український і російський контексти / О. Вергеліс // Український театр.- 2013. - № 6. - С. 14-17.

Гаевская М. Брожение умов и жанров / М. Гаевская // Театральная жизнь. - 2002. - № 3. - С. 36-39.

Давидов Ю. По той бік художнього смаку. Досвід соціологічного пояснення однієї художньої тенденції / Ю. Давидов // Кіно-Театр. - 2003. - № 5. - С. 9-11.

Демин Г. Блуждающие кометы / Г. Демин // Театральная жизнь. - 2003. - № 3. - С. 23-27.

Ильин И. Постмодернизм от истоков до конца столетия: эволюция научного мифа / Илья Ильин. - Москва: Интрада, 1998. - 255 с.

Корнієнко Н. Український театр у переддень третього тисячоліття. Пошук / Неллі Корнієнко. - Київ: Факт, 2000. - 160 с.

Овчаренко Е. Неда Неждана: «Пишу про те, що болить і хвилює»: [інтерв’ю з драматургом] / Едуард Овчаренко // Слово Просвіти. - 2017. - 18-24 трав. - С. 14.

Соколенко Н. Станіслав Мойсеєв: «Театр - це великий корабель»: [інтерв’ю з режисером] / Н. Соколенко // Український театр. - 2013. - № 2. - С. 20-21.

Суименко Е. Новая социокультурная реальность и проблема приобщения молодежи к ценностям духовной культуры // Трансформация цивилизованно-культурного пространства бывшего СССР: (тенденции, прогнозы): сб. ст. / Е Суименко, А. Семашко. - Москва: Форос, 1994. - С. 287-292.

Фесенко Л. Стас Жирков, режиссер, художественный руководитель театра «Золотые ворота»: «Мы потеряли Крым намного раньше, потому что в севастопольских школах не было уроков украинского языка» [Электронный ресурс] / Лилиана Фесенко, Людмила Шевченко]. - Режим доступу: https://www.ukrinform.ru/rubric-culture/2067042-stas- irkov-rezisser-hudozestvennyj-rukovoditel-teatra-zolotye-vorota.html (дата обращения: 08.12.2017). - Загл. с экрана. - Дата публикации: 16.08.2016.

Vergelis, O. (2013). Post Soviet theater space. Ukrainian and Russian contexts. Ukrayinskyj teatr, 6, 14-17 [in Ukrainian].

Gaevskaya, M. (2002). Fermentation of minds and genres. Teatralnaya zhizn, 3, 36-39 [in Russian].

Davydov, Yu. (2003). On the other side of the artistic taste. Experience of sociological explanation of one art trend. Kino-Teatr, 5, 9-11 [in Ukrainian].

Demin, G. (2003). Wandering comets. Teatralnaya zhizn, 3, 23-27 [in Russian].

Ilin, I. (1998). Postmodernism from its origins to the end of the century. Moscow: Intrada [in Russian].

Korniyenko, N. (2000). Ukrainian Theater on the eve of the third millennium. Search. Kyiv: Fakt [in Ukrainian].

Ovcharenko, E. (18-24 May, 2017). Neda Nezhdana: «I write about what's painful and exciting», Slovo Prosvity [in Ukrainian].

Sokolenko, N. (2013). Stanislav Mojseyev: «The theater is a great ship». Ukrayinskyj teatr, 2, 20-21 [in Ukrainian].

Suimenko, E. & Semashko, A. (1994). A new socio-cultural reality and the problem of involving young people in the values of spiritual culture. Transformatsiya tsivilizovanno- kulturnogo prostranstva byivshego SSSR. (pp. 287-292). Moscow [in Russian].

Fesenko, L. & Shevchenko, L. (16 Aug. 2016). Stas Zhirkov, director, art director of the theater «Golden Gate»: «We lost the Crimea much earlier, because in the Sevastopol schools there were no lessons of the Ukrainian language». Retrieved from https://www.ukrinform.m/rubric-culture/2067042-stas-zirkov- rezisser-hudozestvennyj -rukovoditel-teatra-zolotye-vorota.html [in Russian].

##submission.downloads##