ФЕНОМЕН ЗОЛОТОГО ПЕРЕТИНУ ТА СПЕЦИФІКА ЙОГО ЗАСТОСУВАННЯ В ОБРОБКАХ ТА АРАНЖУВАННЯХ СТАНІСЛАВА ПАВЛЮЧЕНКА

Автор(и)

  • Olexandr Magalis

DOI:

https://doi.org/10.32461/149845

Ключові слова:

золотий перетин, аранжування, обробка, метро-ритмічна основа, гетерофонія

Анотація

Мета роботи. Дослідження присвячено висвітленню феномену золотого перетину в творчості С. Павлюченка (і937 - 20і0). Передумови виникнення даного феномену розглядаються на прикладі двох аранжувань та однієї обробки, що зроблені Станіславом Євстигнійовичем. В роботі детально розглянуті художні прийоми, за допомогою яких С. Павлюченко досягав кульмінаційних епізодів. Наведені спостереження мають на меті збагатити арсенал знань в сфері аранжування та обробки у дослідників творчості маестро. Методологія дослідження ґрунтується на застосуванні універсальних наукових методів, зокрема історичного, хронологічного, методу структурного та компаративного аналізу, систематизації, узагальнення. Використання вказаних методів дає можливість виявити та проаналізувати конкретні прояви феномену золотого перетину в творчості С. Павлюченка. Наукова новизна. В роботі передбачається вперше дослідити феномен золотого перетину в творчій діяльності С. Павлюченка. Виявлення, усвідомлення та засвоєння законів, пов ’язаних із золотим перетином на прикладі проаналізованих творів, дає змогу свідомого застосування його в особистій творчості. Висновки. Аналізуючи музичну спадщину С. Павлюченка, переконуємось в невипадковості застосування ним феномену золотого перетину. Це дає змогу з упевненістю стверджувати про непересічну значущість мистецької постаті митця. Отримані результати дають підстави стверджувати доцільність використання застосованого наукового підходу до розгляду інших обробок та аранжувань С. Павлюченка.


Біографія автора

Olexandr Magalis

аспірант кафедри теорії та історії культури Київського національного університету культури і мистецтв


Посилання

Каблова Т. Б. Золотий перетин як композиційний принцип трансмірності в музичній культурі: монографія / Тетяна Борисівна Каблова. - Київ: НАКККіМ, 2015. - 161с.

Москаленко В. Г. Творческий аспект музыкальной интерпретации (к проблеме анализа): исследование / В. Г. Москаленко. - Киев, 1994. - 157с.

Музыка как форма интеллектуальной деятельности / Ред.-сост. М. Г. Арановский. - Москва: КомКнига, 20о7. - 240 с.

Павлюченко Станіслав Євстигнійович: бібліогр. покажч.: до 75-річчя від дня народження / гол. ред. М. М. Поплавський; наук. ред.: А. І. Гурбанська, П. Г. Павлюченко ; уклад.: О. О. Скаченко, В. В. Ткаченко; М-во культури України, КНУКіМ, Бібліотека. - Київ, 2012. - 108 с.: іл., портр. - (Серія «Видатні постаті КНУКіМ»; вип. 1).

Педагогічна поема музиканта / Упорядник Л.Середа. - Ужгород: Поліграфцентр «ЛІРА», 2009. - 240 с.: іл.

Розенов Э. К. Статьи о музыке. Избранное / Э. К. Розенов; сост., вст. ст., коммент. Н. Н. Соколова; общ. ред. В. В. Протопопова. - Москва: Музыка, 1982. - 327 с.

Эстетика Ренесанса. В 2 т. Т. 1 / сост. и науч. ред. В. П. Шестаков. - Москва. : Искусство, 1981. - 495 с.: ил.

Kablova, T. B. (2015). Golden section as a compositional principle of transmimosti in the musical culture. Kyiv: NAKKM. [in Ukrainian].

Moskalenko, V.G. (1994). Creative aspects of musical interpretation (to the problem of analysis): research. Kiev [in Russian].

Music as a form of intellectual activity (2007). M. G. Aranovsky (Ed.). Moscow: ComKniga [in Russian].

Pavlyuchenko Stanislav Yevstigneyevich: biobibliographer. pointer : to the 75th anniversary of his birthday. (2012). Eds. Poplavsky, M.M.; Hurbanska, A.; Pavlyuchenko, P.G.; Skachenko, O.O.; Tkachenko, V. Kyiv : KNUKiM [in Ukrainian].

Sereda, L. (2009). Pedagogical Poem of the musician. Uzhgorod: Polihraftsentr “Lear”. [in Ukrainian].

Rozenov, E. K. (1982). Articles about music. Selected. (Eds.) N. N. Sokolova, V. V. Protopopova. Moscow: Music. [in Russian].

Shestakov, V.P. (Eds.) (1981). Aesthetics of the Renaissance. Vol. 1. Moscow.: Iskusstvo. [in Russian].

##submission.downloads##