ОСОБЛИВОСТІ ТЕХНОЛОГІЇ ЕКРАННОГО ЖИВОПИСУ ПРИ СТВОРЕННІ ОДНОКАДРОВОГО ФІЛЬМУ
DOI:
https://doi.org/10.32461/149858Ключові слова:
Кадр, однокадровий фільм, зйомка, монтаж, оператор, камераАнотація
Мета роботи. Дослідження еволюційних процесів зародження та формування теоретичного підґрунтя зйомок однокадрового фільму з врахуванням не тільки творчої, але і технологічної складової. Методологія дослідження базується на застосуванні загальнонаукового принципу об’єктивності, структурно-функціонального та аналітичного методів при аналізі теоретичних праць мистецького напряму та зображального ряду однокадрових фільмів. Наукова новизна дослідження полягає в аналізі головних складових технології екранного живопису при створенні однокадрових фільмів та в аналізі особливостей побудови сюжетної лінії таких фільмів. Висновки. Однокадровий фільм дає глядачеві відчуття реалістичності подій в екранному творі, позбавляє від авторського маніпулювання. Зйомки однокадрового фільму в значній мірі непередбачуваний процес, оскільки включає величезну кількість всіляких творчих факторів, технічних засобів, задіяних в зйомках, і вимагає досить ґрунтовного та витонченого знання технології кіновиробництва.
Посилання
Безклубенко С. Д. Відеологія. Основи теорії екранних мистецтв / С. Д. Безклубенко. - Київ: Альтерпрес, 2004. - 328 с.
Горпенко В. Г. Архітектоніка фільму: режисерські засоби і способи формування структури екранного видовища: В 5 т. Т. 3: Монтажна архітектоніка фільму. 4.1: Кадрозчеплення. / В. Г. Горпенко. - Київ: КДІТМ імені І. К.Карпенка-Карого, 2000. - 157 с.
Горпенко В. Г. Архітектоніка фільму: Режисерські засоби і способи формування структури екранного видовища. В 5 т. Т. 3: Монтажна архітектоніка фільму. Ч. 2: Сюжетотворення. / В. Г. Горпенко. - Київ: КДІТМ імені І. К.Карпенка-Карого, 2000. - 146 с.
Медынский С. Е. Компонуєм кадр / С. Е. Медынский. - Москва: Искусство, 1992. - 240 с.
Наумова Л. М. Від монтажу атракціонів до теорії інтелектуального кіно / Л. М. Наумова // Науковий вісник КНУТКіТ імені І. К. Карпенка-Карого: зб. наук. праць. - Київ: Освіта України, 2016. - Вип. 19. - С. 161-170.
Соколов А. Г. Монтаж: телевидение, кино, BHueo=Editing: television, cinema, video / А. Г. Соколов. - Москва: Изд-во «625», 2001. - 207 с.
Сокуров А. История в интерьере [Електронний ресурс] / А. Сокуров. - // Сеанс. - 2013. - №55-56. - Режим доступу: http://seance.ru/n/55-56/istoriya-v-interere
Фрейлих С. И. Золотое сечение экрана / С. И. Фрейлих. - Москва: Искусство, 1976. - 359 с.
Ширман Р. Н. Алхимия режиссуры. Мастер класс / Р. Н. Ширман. - Киев: ЗАО «Телерадиокурьер», 2008. - 448 с.
Bezklubenko, S. D (2004). Videologiya. Basic theory of Screen Arts. Kyiv: Alterpres [in Ukrainian].
Horpenko, V. G. (2000). Architectonics of the film: directing means and methods of forming patterns of screen spectacle. In 5 Volumes. Volume 3: Mounting architectonic movie. Part 1: Cadre compound. Kyiv: KDITM imeni I. K. Karpenka-Karoho [in Ukrainian].
Horpenko, V. G. (2000). Architectonics of the film: directing means and methods of forming patterns of screen spectacle. In 5 Volumes. Volume 3: Mounting architectonic movie. Part 2: Story of creation. Kyiv: KDITM imeni I. K. Karpenka-Karoho [in Ukrainian].
Medynskii, S. E. (1992). Composing the frame. Moscow: Iskusstvo [in Russian].
Naumova, L. M (2016). From installation rides to the theory of intelligent movies. Naukovyi visnyk KNUTKiT imeni I. K. Karpenka-Karoho, 19, 161-170 [in Ukrainian].
Sokolov, A. G. (2001). Editing: Television, Movies, video. Moscow: 625 [in Russian].
Sokurov, A. (2013). History of the Interior. Retrieved from http://seance.ru/n/55- 56/istoriya-v-interere [in Russian].
Freilikh, S. I. (1976). Golden Crosssection of the Screen. Moscow: Iskusstvo [in Russian].
Shirman, R. N. (2008). Alchemy of directing. Master class. Kyiv: Teleradiocourier [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Alexandr Pryadko, Yuri Garmash
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.