МОДНІ ТЕКСТИ В СУБКУЛЬТУРІ ХІПІ
DOI:
https://doi.org/10.32461/149865Ключові слова:
модний текст, хіпі, фетиш, костюм, асоціаціїАнотація
Мета роботи – дослідити специфічне значення у сприйнятті костюмної композиції, використовуючи таке поняття як модний текст. Методологія дослідження складається із використання аналітичного, культурологічного та семіотичного методів у вивченні семантичних особливостей стилю хіпі. Автор робить спробу підкреслити полікультурну еклектичну природу субкультури хіпі. Наукова новизна роботи визначається тим фактом, що характерною рисою модних текстів в одязі субкультури є специфічний асоціативний ряд. Дослідження виявляє асоціації, викликані потужними прогалинами щодо історичних подій, які мали особливе значення. Висновки. Модний текст – це спосіб символічної комунікації, що об’єктивує реальність і поширює способи соціальної взаємодії в субкультурі. Таким чином, елементи одягу втрачають свій повсякденний сенс і стають атрактивним фетишем, який природньо включений у модний текст.
Посилання
Шанель К. Жизнь, рассказанная ею самой. [Электронный ресурс] URL: http://bookz. ru/authors/koko-6anel_/koko-6an_171/1-koko-6an_171.html
Стоун С. Хиппи от А до Я [Электронный ресурс] URL: http://www.twirpx.com/file/398200/.
Фотографії хіпі [Електронний ресурс] URL: https://www.pinterest.com/pin/33129 6116319619913/
Life 1969. Фотографії [Електронний ресурс] URL: http://nevsedoma.com.ua/index.php ?newsid=132437
Антология моды XX века: с 1930-х по 1990-е года. [Электронный ресурс] URL: http://modagid.ru/articles/299
Барт Р. Система моды. Статьи по семиотике культуры. Москва: Издательство им. Сабашниковых, 2003. 512 с.
Гофман А. Б. Мода и люди: новая теория моды и модного поведения. Санкт-Петербург: Питер, 2004. 208 с.
Демшина А. Ю. Мода в контексте визуальной культуры: вторая половина ХХ – начало XXI вв. Санкт-Петербург: Астерион, 2009. 67 с.
Козлова Т. В. Костюм как знаковая система. Москва: МТИ, 1980. 76 c.
Керви А. Молодежные субкультуры США и Великобритании с конца 40-х по наши дни [Электронный ресурс] URL: http://voodstock.narod.ru/diplom.html
Лотман Ю. М. Семиосфера. Санкт-Петербург: Искусство СПБ, 2000. 704 с.
Орлова JI. B. Азбука моды. Москва: Просвещение, 1989. 176 с.
Бодрийяр Ж. Система вещей. Москва: Рудомино, 2001. 212 с.
Родионова Д. Д. Феномен моды в зеркале философии [Электронный ресурс] URL: http://cyberleninka.ru/article/n/fenomen-mody-v-zerkale-filosofii
Фуко М. Слова и вещи: археология гуманитарных наук. Санкт-Петербург: A-cad, 1994. 405 с.
Bogardus Ε. S. Fundamentals of Social Psychology. N.Y., 1942. 450 р.
Connikie Y. Fashion of a Decade 1960`s. Retrieved from URL https://issuu.com/sh_ godesign/docs/fashions_of_a_decade_the_1960s
Russel J. The Beat Generation. London: Pocket Essentials, 2002. 96 р.
Shanel, K. (2011). Zhizn, rasskazannaya eyu samoy [The life told by Chanel herself]. Retrieved from: URL http://bookz.ru/authors/koko-6anel_/koko-6an_171/1-koko-6an_171.html [in Russian].
Stoun, S. Khippi ot A do Ya [Hippies from A to Z.] Retrieved from: URL http://www.twirpx.com/file/398200/. [in Russian].
Hippies. Photos. [Fotografії khіpі] Retrieved from: URL https://www.pinterest.com/pin/ 331296116319619913/
Life 1969. Photos. [Fotografії] Retrieved from: URL http://nevsedoma.com.ua/index.php? newsid=132437
Antologiya mody XX veka: s 1930-kh po 1990-e goda. (n. d.). [Anthology of fashion XX century: from 1930`s to 1990`s]. Retrieved from: URL http://modagid.ru/articles/299 [in Russian].
Barthes, R. (2003). Sistema mody. Stati po semiotike kultury. [Fashion system. Articles on semiotics of culture]. Moscow: Izdatelstvo imeni Sabashnikovyh [in Russian].
Gofman, A. B. (2004). Moda i lyudi: novaya teoriya mody i modnogo povedeniya. [Fashion and Folks: The new theory of fashion and fashionable behavior]. Saint Petersburg: Piter [in Russian].
Demshina, A. Yu. (2009). Moda v kontekste vizualnoy kultury: vtoraya polovina KhKh – nachalo XXI vv. [Fashion in the context of the visual culture: the second half of XX – the beginning of XXI century]. Saint Petersburg: Asterion [in Russian].
Kozlova, T. V. (1980). Kostyum kak znakovaya sistema [The Costume as a sign system]. Moscow: MTI. [in Russian].
Kervey, A. (n. d.). Molodezhnye subkultury SShA i Velikobritanii s kontsa 40-kh po nashi dni [Youth subcultures of the USA and Great Britain from the late 40`s to today]. Retrieved from: URL http://voodstock.narod.ru/diplom.html [in Russian].
Lotman, Yu. M. (2000). Semiosfera [Semiosphere]. Saint Petersburg: Iskusstvo SPB [in Russian].
Orlova, L. B. (1989). Azbuka mody [The ABC of Fashion]. Moscow: Prosveshchenie [in Russian].
Baudrillard, J. (2001). Sistema veshchey [The System of Objects]. Moscow: Rudomino [in Russian].
Rodionova, D. D. (n. d.). Fenomen mody v zerkale filosofii [Phenomenon of fashion in the philosophical aspect]. Retrieved from: URL http://cyberleninka.ru/article/n/fenomen-mody-v-zerkale-filosofii [in Russian].
Foucaut, Paul-Michel (1994). Slova i veshchi: arkheologiya gumanitarnykh nauk [Words and things: archeology of the humanities]. Saint Petersburg: A-cad. [in Russian].
Bogardus, Ε. S. (1942). Fundamentals of Social Psychology. N.Y: Century, 1942. [in English].
Connikie, Y. (n. d.). Fashion of a Decade 1960`s. Retrieved from: URL https://issuu. com/sh_godesign/docs/fashions_of_a_decade_the_1960s [in English].
Russel, J. (2002). The Beat Generation. London: Pocket Essentials [in English].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Tetiana Porkhun
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.