ФЕНОМЕН ЕСТРАДНОГО ВОКАЛЬНОГО АНСАМБЛЮ В СУЧАСНОМУ КУЛЬТУРОПРОСТОРІ

Автор(и)

  • Tetiana Lanina старший викладач кафедри академічного та естрадного вокалу Інституту мистецтв Київського університету імені Бориса Грінченка, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32461/150078

Ключові слова:

естрадний вокальний ансамбль, культуропростір, ансамблеве виконавство,

Анотація

Мета роботи - вивчення феномену естрадного вокального ансамблю та особливо­стей його існування в сучасному культуропросторі. Методологія роботи полягає в застосу­ванні компаративного, історико-логічного методів. Контекстний та системний методи уможливлюють дослідження художніх феноменів у їхньому безпосередньому включенні у цілісність культури, в систему її органічних взаємозв ’язків. Окрім того, було використано культурологічний метод, який передбачає цілісний підхід до феномена культури, виокрем­лення у ньому сутнісних шарів та аспектів, що органічно перетинаються один з одним. За­значений методологічний підхід дає змогу розкрити та піддати аналізу певні погляди на зазначені поняття. Наукова новизна роботи полягає в визначенні естрадного вокального ансамблю як феномену культури, а також особливостей його функціонування в сучасному культуропросторі. Висновки. Естрадний вокальний ансамбль виступає як феномен сучас­ності, що є відображенням культури, її реалій, образів і вподобань. Визначення його як фе­номена сучасного культуропростору дозволяє розглядати його як системне, багато- аспектне явище, яке, в свою чергу, стає суб'єктом культуропростору і сприяє комунікацій­ним процесам в суспільстві. Визначено, що в реаліях сучасного культуропростору саме ест­радний вокальний ансамбль виступає відображенням в художній області парадоксу збереження індивідуального в типовому.

Посилання

Акопян К. З. Происхождение шлягера из духа фарса // Массовая культура и массо­вое искусство. „За” и „против” / Акопян Карен Завенович [и др.]; Акад. гуманитар. исслед. - М.: Гуманитарий, 2003. - С. 254-308.

Каблова Т. Б. Артур Шопенгауер про паралелі етосу музики та «волі до життя» у Всесвіті / Т. Б. Каблова // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв: наук. журнал. - К.: Міленіум, 2016. - № 4. - c.86-89.

Каблова Т. Б. Народна пісня як інтенціальна складова у творчості М. В. Лисенка / Т. Б. Каблова, В. М. Тетеря / Актуальні проблеми історії, теорії та практики художньої куль­тури: [зб. наук. праць; вип. XXXVII]. - К.: Міленіум, 2016. - С. 149-154.

Лебрехт Н. Кто убил классическую музыку? История одного корпоративного пре­ступления / Н. Лебрехт. - М.: Классика - XXI, 2004. - 588 с.

Муратов М. М. О роли современного искусства в формировании национальной идентичности [Електронний ресурс] / М. М. Муратов - Режим доступу до ресурсу: http://libweb.kpfU.ru/z3950/phil/0754327/091-093.pdf.

Хренов Н. Развлекательные функции телеэстрады / Н. Хренов // Телевизионная эс­трада: [сб. ст. / ВНИИ искусствознания; отв. ред. Ю. Богомолов, А. Вартанов]. - М.: Искус­ство, 1981. - С. 9-25.

Чєрнікова С. В. Генеза естрадного вокально-ансамблевого виконавства та шляхи його професіоналізації: автореф. дис... канд. мистецтвознавства: 17.00.03 / С.В. Чєрнікова ; Харк. держ. ун-т мистец. ім. І.П.Котляревського. - X., 2008. - 18 с

Akopyan, K. (2003). Origin of a hit from the spirit of farce. Mass culture and popular art. «For» and «Against». Moscow: Gumanitariy [in Russian].

Kablova, T. (2016). Arthur Schopenhauer about the parallels of music ethos and the «vo­lition to live» in the Universe. Visnyk NAKKKiM, 4, 86-89 [in Ukrainian].

Kablova, T. & Teteria, V. (2016). Folk song as intentional part of M. Lysenko’s creativi­ty. Aktualni problemy istorii, teoryi i practyky khudozhnei cultury, 37, 149-154 [in Ukrainian].

Lebrekht, N. (2004). Who killed classical music? The history of one corporate crime. Moscow: Classic-XXI [in Russian].

Muratov, M. On the role of contemporary art in the formation of national identity. Re­trieved from: http://libweb.kpfu.ru/z3950/phil/0754327/091-093.pdf [in Ukrainian].

Hrenov, N. (1981). Television entertainment features of the pop-music. Moscow: Iskysstvo [in Russian].

Chiernikova, S. V. (2008). Genesis of the pop vocal-ensemble performance and ways of professionalization. Extended abstract of candidate’s thesis. Kharkiv [in Ukrainian].

##submission.downloads##