CONCERTO PIZZICATO ДЛЯ ФОРТЕПІАНО І ДЕСЯТИ ІНСТРУМЕНТІВ ТАН ДУНА В КОНТЕКСТІ ФОРТЕПІАННОЇ ТВОРЧОСТІ МИТЦЯ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-2180.37.2020.221788Ключові слова:
сучасний китайський фортепіанний концерт, одночастинна концертна форма, Тан Дун, Concerto Pizzicato.Анотація
Мета статті – вивчити музичну поетику і драматургію першого з чотирьох створених фортепіанних концертів Тан Дуна (КНР) – Concerto Pizzicato для фортепіано і десяти інструментів (1995). Методологічна база статті – порівняльно-історичний метод та метод музично-теоретичного аналізу музичного твору. Наукова новизна полягає у вперше здійсненій в українському та китайському музикознавстві спробі поглибленого вивчення музичної поетики і драматургії цього високохудожнього твору. Висновки. У назві концерту відображено головну жанрову ідею, пов’язану з трактуванням фортепіано як струнно-щипкового інструмента, уподібненого до звучання китайської цитри (цинь). Партитуру супроводжують схема розташування інструментів на сцені, перелік прийомів звуковидобування та способів їх виконання. Твір присвячено пам’яті Дж. Кейджа, що знайшло відображення в лейттемі (САGE) – анаграмі прізвища видатного авангардиста ХХ ст. Смислова сфера твору – образи природи, національних ритуалів і театру – позначена впливом китайської філософії «рідних місць» та ідей американського трансценденталізму. В одночастинній драматургічній моделі відображена ідея «органічної музики», втілена засобами полістилістики, мінімалізму, репетиційної техніки, прийомами театральної та кіномузики. У концерті домінує оркестр солістів, зі значною роллю ударних інструментів.Посилання
Таn Dun (1995). Concerto for piano pizzicato and ten instruments. New York: G. Schirmer, Inc. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
2020-12-19
Номер
Розділ
Музичне мистецтво
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Andji Pan Hun
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.