ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ДИРИГЕНТА В СИСТЕМІ МИСТЕЦЬКОЇ ОСВІТИ (НА ПРИКЛАДІ ПЕДАГОГІЧНИХ МЕТОДІВ ПРОФЕСОРА І. ЮЗЮКА)
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-2180.38.2020.222102Ключові слова:
хорове мистецтво, диригент, музично-педагогічна діяльність, професійна майстерністьАнотація
Мета статті – охарактеризувати особливості формування професійної фахової майстерності майбутнього диригента за роки навчання у мистецькому закладі на досвіді викладацької роботи І. Юзюка. Методологія дослідження полягає в застосуванні матеріалів, основних положень організації педагогом індивідуальних занять із хорового диригування, що характеризують фахові компетенції професійного диригента, який формує музично-естетичний та художньо-творчий розвиток особистості, що сприяє активізації професійної музичної освіти і культури. Наукова новизна роботи полягає в тому, що вперше розглядається методика формування професійної майстерності майбутнього диригента в системі мистецької освіти на прикладі викладацької діяльності професора І. Юзюка, який впроваджує свої методи у навчальний процес, вирішуючи актуальні проблеми хорового виконавства. Висновки. В результаті дослідження виявлено, що проаналізований досвід та особливості викладання І. Юзюка з диригентської підготовки майбутніх фахівців, є важливою складовою у формуванні професійної майстерності майбутнього диригента, що сприяє розвитку мистецької освіти. Узагальнені результати методичних засад організації І. Юзюком занять із хорового диригування, формування у них позитивної мотивації до диригентського фаху, індивідуального підходу до студентів, поглиблення теоретичних знань щодо хормейстерської діяльності, вдосконалення диригентської техніки, артистизму, комплексне застосування різноманітних методів навчання, активізація творчих здібностей, що формує професійну майстерність майбутнього диригента. Охарактеризована педагогічна діяльність І. Юзюка та його досвід у формуванні професійного диригента в системі мистецької культури та освіти. Акцентується увага на особливості вияву індивідуальності диригента у його професійній діяльності, інтегруючі аспекти розвитку та становлення.Посилання
Kolessa, M. (1973). Fundamentals of conducting technique. Kyiv: Musical Ukraine. p. 25 [in Ukrainian].
Malko, N. (1965). Fundamentals of conducting technique. Lviv: Music. p. 11 [in Ukrainian].
Musin, I. (1967). Technique of conducting. Lviv: Music. p. 23 [in Ukrainian].
Pigrov, K. (1956). Choir management. Kyiv: Musical Ukraine. p. 32 [in Ukrainian].
Yuzyuk, I. (2004). Ivan Yuzyuk - life and creative path. Selected articles and reviews. Lviv: SPOLOM. p. 124. [in Ukrainian].
Yaroshenko, I. (2015). Musical local lore of Western Ukraine of the XIX-XX centuries: professional choral art of Bukovina. Kyiv: White Tiger Publishing House. p. 220. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Iryna Yaroshenko
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.