СУЧАСНЕ ВОКАЛЬНЕ ВИКОНАВСТВО ЯК ЗБЕРЕЖЕННЯ ДУХОВНИХ ЦІННОСТЕЙ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-2180.38.2020.222113Ключові слова:
вокальне виконавство, духовні цінності, українська культураАнотація
Мета роботи: аналіз сучасного вокального мистецтва як духовного носія цінностей української ментальності та їх відображення у культуропросторі. Методологія дослідження полягає в застосуванні компаративного, історико-логічного методів, а також емпіричних, загальнонаукових (аналіз, синтез) методів. Наукова новизна. В статті зроблено спробу проаналізувати сьогоденний стан вокального мистецтва, його типові сучасні чинники розвитку, а також особливостей функціонування в глобалізаційних процесах культуропростору. Окремо зроблено акцент на формуванні сучасного концепту збереження цінностей через вокально-поетичну мову. Висновки. Вокальне виконавство існує в просторі є концептуальним зображенням сучасних йому подій та настроїв у соціумі. Через вокальне мистецтво, що пов' язане з вербальною складовою, можливе найбільш повне втілення культуропростору епохи. Вокальне мистецтво як таке, що є позиційно доступним людству та іманентною ознакою архетипів української ментальності, а також надає можливості через закріплене в ньому поетичне слово актуалізувати питання меж надіндивідуальним, соціальним, історичним досвідом особистостей в певному полі культури як визначального для детермінування характеру діяльності та пізнання архетипних складових у культуротворчих процесах, які здатні відбивати індивідуально-національний та загальносвітовий контекст й в такий спосіб бути засобом збереження духовних цінностей.Посилання
Andguladze N. (2003). Homo cantor. Essays on vocal art. Moscow: Agraf, 240 p. [in Russian].
Aref'eva A. (2017). Globalization processes in the culture of the present. Gilea: scientific bulletin, vol. 116. Kyiv: Gilea, p.185-189 [in Ukrainian].
Kablova T. (2015). F. Nietzsche on the cultural potential of the spirit of music. Culture and modernity: an almanac. Kyiv: Millennium, 2. p. 51-56. [in Ukrainian].
Kablova T., Teterya V. (2018). The specifics of academic flag art in modern cultural discourse. Culture and modernity: an almanac. Kyiv: Millennium, 1. p. 73-77. [in Ukrainian]. 5. Krymsʹkyy S. (2003). Queries of philosophical meanings. Kyiv: PARAPAN, 240 p. [in Ukrainian].
Lyubimtsev K. (2010). Culture of a modernizing society: between progress and tradition. Knowledge. Skill.1. P. 70–74 [in Russian].
Ustyugova E. (2003). Globalization and culture. St. Petersburg: Janus, S. 25-46. [in Russian].
Kulturfoerderung in gemeinsamer Verantwortung (II). (1996). Die Krise ueberwinden .ARCultMedia. № 2. S. 8-15. [in German].
Nash K. Global Culture: Globalization as Postmodernization (2002) Contemporary Political Sociology. Oxford, 309 p [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Sofia Leontieva
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.