Мадригальна основа ліризму української пісні

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-2180.41.2022.262997

Анотація

Метою роботи є порівняння історичних умов виникнення мадригалу, української пісенності й етапів їх розвитку в Новий час з аналізом показових пісенних зразків у названому ракурсі. Методологічною основою дослідження став інтонаційний підхід, як він склався в розробках Д. Андросової, Лю Бінцяна, О. Маркової, О. Муравської, О. Рощенко й інших визначних науковців України. Основою дослідницького підходу вважаємо методи: аналітичний, історично-описовий, герменевтично-інтерпретаційний, компаративно-стильовий, які в комплексі дали можливість визначити значеннєвість історично змінних форм у детермінації змісту музично-поетичних відкриттів. Наукова новизна роботи полягає в самостійності теоретичної ідеї паралелей співочих типологій України й Італії, а також у тому, що вперше в музикознавстві України визначено значеннєвість і  структуру українських пісень у прийнятому ракурсі паралелей щодо італійського мадригалу. Висновки. Порівняння історичних епох виникнення мадригалу й української пісенності засвідчило спільність їх розвитку за  сакральними витоками та реальними контактами націй, що зумовило органічність прояву мадригальних типологічних ознак в українській пісенності, а в Новий час детермінувало виявлення в класиці українських пісенних композицій відповідних ознак жанрово-типологічного складу.

Ключові слова: мадригал, пісня, романс, арія, ліризм, жанр у музиці, музичний стиль.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-08-26

Номер

Розділ

Музичне мистецтво