Інформаційно-комунікаційні технології як основа формування концептуального простору при вивченні аналітичної геометрії

Autor

  • Оleksandr Vodolazhenko Харківський національний педагогічний університету ім. Г. С. Сковороди вул. Артема, 29, м. Харків, Україна, 61002, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-5714-9450
  • Tetiana Kunicheva Харківський торговельно-економічний коледж Київського національного торговельно-економічного університету вул. Клочківська, 202, м. Харків, Україна, 61045, Ukraine https://orcid.org/0000-0001-6545-348X
  • Iana Khrapach Харківський торговельно-економічний коледж Київського національного торговельно-економічного університету вул. Клочківська, 202, м. Харків, Україна, 61045, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-8702-6785
  • Karina Shevchenko Харківський торговельно-економічний коледж Київського національного торговельно-економічного університету вул. Клочківська, 202, м. Харків, Україна, 61045, Ukraine https://orcid.org/0000-0003-2938-4629

DOI:

https://doi.org/10.15587/2313-8416.2017.101438

Słowa kluczowe:

інформаційно-комунікаційні технології в навчанні, аналітична геометрія, динамічна геометрія, концептуалізація знань

Abstrakt

В статті висвітлено сучасні наукові погляди на роль та місце інформаційно-комунікаційних технологій в навчанні математичних дисциплін, зокрема геометрії. Наведено кілька прикладів створення динамічних моделей з курсу аналітичної геометрії за допомогою пакету динамічної геометрії GeoGebra. Показано зв’язок цих моделей з концептуалізацією знань із вказаної дисципліни за рахунок додаткового залучення епізодичної пам’яті

Biogramy autorów

Оleksandr Vodolazhenko, Харківський національний педагогічний університету ім. Г. С. Сковороди вул. Артема, 29, м. Харків, Україна, 61002

Кандидат фізико-математичних наук, доцент

Кафедра математики

Tetiana Kunicheva, Харківський торговельно-економічний коледж Київського національного торговельно-економічного університету вул. Клочківська, 202, м. Харків, Україна, 61045

Завідувач відділення

Відділення економіки, управління та адміністрування

Iana Khrapach, Харківський торговельно-економічний коледж Київського національного торговельно-економічного університету вул. Клочківська, 202, м. Харків, Україна, 61045

Завідувач лабораторії

Навчально-методична лабораторія

Karina Shevchenko, Харківський торговельно-економічний коледж Київського національного торговельно-економічного університету вул. Клочківська, 202, м. Харків, Україна, 61045

Викладач

Bibliografia

Spivakovskyi, O. V. (2004). Teoretyko-metodychni osnovy navchannia vyshchoi matematyky maibutnikh vchyteliv matematyky z vykorystanniam informatsiinykh tekhnolohii. Kyiv, 42.

Holiver, N. O. (2005). Dydaktychni umovy vykorystannia kompiuternykh tekhnolohii u protsesi navchannia studentiv vyshchykh tekhnichnykh navchalnykh zakladiv. Krivoy Rog, 172.

Zhaldak, M. I. (1989). Sistema podgotovki uchitelia k ispol’zovaniiu informacionnyh tehnologii v uchebnom processe. NII SIMO APN SSSR. Moscow, 48.

Kramarenko, T. H.; Zhaldak, M. I. (Ed.) (2008). Uroky matematyky z kompiuterom. Krivoy Rog: Vydavnychii dim, 272.

Rakov, S. A. (2005). Matematychna osvita: kompetentnisnyi pidkhid z vykorystanniam IKT. Kharkiv: Fakt, 360.

Zhaldak, M. I., Vitiuk, O. V. (2004). Kompiuter na urokakh heometrii. Kyiv: RNNTS «DINIT», 168.

Tryus, Yu. V. (2005). Kompiuterno-oriientovani metodychni systemy navchannia matematyky. Cherkassy: Brama-Ukraina, 400.

Skafa, E. I. (2004). Evristicheskoe obuchenie matematike: teoriia, metodika, tehnologiia. Donetsk: Izd-vo DonNU, 439.

Kholodnaiia, M. A. (2012). Psikhologiia poniatiinogo myshleniia: Ot kontseptual’nykh struktur k poniatiinym sposobnostiam. Moscow: Izd-vo «Institut psikhologii RAN», 288.

Vodolazhenko, A. V. (2012). Matematicheskie pakety v pedagogicheskom vuze. Suchasni tendentsii rozvytku matematyky ta yii prykladni aspekty–2012. Donetsk: DonNUET, 233–235.

GeoGebra: Graficheskii kal’kuliator dlia funkcii, geometrii, statistiki i 3D geometrii. Dinamicheskaia matematika dlia ucheby i prepodavaniia. Available at: http://www.geogebra.org

Vodolazhenko, A. V. (2013). Formirovanie ponjatijnogo prostranstva sredstvami IKT. Osobystisno oriientovane navchannia matematyky: sohodennia i perspektyvy. Poltava: TOV «ASMI», 126–127.

Pimenova, M. V. (2011). Metod opisaniia kontseptual’nykh struktur (na primere kontsepta nadezhda). Uchionyie zapiski Zabaikal’skogo gosudarstvennogo universiteta. Seriya: Filologiya, istoriya, vostokovedenie, 2, 85–93.

Vodolazhenko, A. V. (2013). Dinamicheskaia geometriia v pedagogicheskom vuze. Mizhnarodna konferentsia z heometrii, topolohii ta vykladannia heometrii. Cherkassy: ChDTU, 40–41.

##submission.downloads##

Opublikowane

2017-05-25

Numer

Dział

Technical Sciences