Вчитель у контексті Європейського вибору України

Autor

  • Лідія Петрівна Ходанич Закарпатський інститут післядипломної педагогічної освіти вул. Волошина 35, м. Ужгород, Україна, 88000, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.15587/2313-8416.2015.53970

Słowa kluczowe:

учитель, цивілізаційні виклики, євроінтеграція, європейські цінності, криза уявлень, падіння авторитетів

Abstrakt

Мета статті – узагальнити фактори впливу євроінтеграції на професійний портрет педагога сучасної України. Окреслено залежність між змінами ціннісних орієнтирів у суспільстві та змістом і формою професійної діяльності вчителя, доведено, що значної результативності вчителя буде досягнуто за умови поєднання компетентнісного підходу, ідей гуманізму, демократизму та інтелектуально-духовної педагогіки. Отримані результати дають можливість вибудувати психолого-педагогічну модель сучасного вчителя в Україні на національно-культурному підґрунті

Biogram autora

Лідія Петрівна Ходанич, Закарпатський інститут післядипломної педагогічної освіти вул. Волошина 35, м. Ужгород, Україна, 88000

Кандидат педагогічних наук, доцент

Завідувач кафедри педагогіки та психології

Bibliografia

Kremen′, V. (2003). Filosofija osvity XXI st. [The Education Philosophy of XXI Century]. Pedagogika i psychologija, 1, 6–16.

Zjazjun, I. (2014). Sistema sukupnyx kompetencij i kompetentnostej u strukturi pedagogichnojі dijal′nosti j dij′ vchytelja [The System of Cumulative Competencies in the Structure of Pedagogical Activity and Teacher′s Action]. Pedagogika i psychologija, 3, 18–27.

Kolesnyk, I. (2014). Postat′ vchytelya v osvitn′omu prostori drugoі polovyny XIX – pochatku XX st. [A Figure of a Teacher in the Educational Environment in the second half of the XIX century and the beginning of the XX century]. Naukovі zapiski Nacіonal'nogo unіversitetu «Ostroz'ka akademіja», 72–75. Available at: http://eprints.oa.edu.ua/3588/1/Kolesnyk_NZ_Vyp_30.pdf

Nychkalo, N. (2015). Profesijnyj rozvytok osobystosti: konceptual′ni zasady i perspektyvy doslidzhen̓ [Professional development of a personality: conceptual basis and perspective trend sinresearch]. Pedagogika i psyxologija, 1, 5–13.

Chopovskyj, V. (2015). Uchytel′ v umovax derzhavotvorennja Ukraіny [A Teacher in the Time of State Formation in Ukraine]. Pedagogichna dumka, 3, 3–9.

Andrushcenko, V. (2015). Cinnisna nevyznatsenist` osobystosti ta jiji podolann`a zasobamy osvity [Value uncertainty of personality and how to overcome it by means of educanion]. Vyscha osvita Ukrainy, 3, 5–13.

Bech, I. (2014). Fenomen oduxotvorennja navchal′nogo zmistu yak vychovnyj zasib [ Phenomenon of Educational Content Spiritualization as Means of Upbringing]. Pedagogika і psychologija, 2, 47–51.

Kremen′, V. (2003). Filosofija osvitу XXI st. [The Education Philosophy of XXI Century]. Pedagogika i psychologija, 1, 6–16.

Korsak, K. (2013). Potencial noopedagogiky v teoretychnomu zabezpechenni osvitolodij′ i dijal′nosti osvitnix system [The Potencies of Noo-pedagogy in the Theoretical Provision of Education and Educational Systems]. Shljaxosvity, 1, 8–14.

Kremen′, V. (2003). Filosofija osvitу XXI st. [The Education Philosophy of XXI Century]. Pedagogika i psychologija, 1, 6–7.

Kremen′, V. (2003). Filosofija osvitу XXI st. [The Education Philosophy of XXI Century]. Pedagogika i psychologija, 1, 7.

Khodanych, L. (2003). Psychodijal`ni i psychopovedinkovi stereotypy v dyt`atchomu folklori jak zasoby vychovann`a [Psychoactive and psychobehaved stereotypes in children’s folklore as the means of education]. Social`no-pedahohitchni problemу pidhotovky fachivciv u vychtchych navtchal`nych zakladach. Uzhorod: Mystetska linija, 245.

Andrushcenko, V (2015). Cinnisna nevyznatsenist` osobystosti ta jiji podolann`a zasobamy osvity [Value uncertainty of personality and how to overcome it by means of educanion]. Vyscha osvita Ukrainy, 3, 7.

Chopovskyj, V. (2015). Uchytel′ v umovax derzhavotvorennja Ukraіny [A Teacher in the Time of State Formation in Ukraine]. Pedagogichna dumka, 3, 5.

Zjazjun, I. (2014). Sistema sukupnych kompetencij i kompetentnostej u strukturi pedagogichnoji dijal′nosti j dij′ vchytelja [The System of Cumulative Competencies in the Structure of Pedagogical Activity and Teacher′s Action]. Pedagogika i psychologija, 3, 23.

Zjazjun, I. (2014). Sistemasukupnyxkompetencij i kompetentnostej u strukturipedagogichnoji dijal′nosti j dij′ vchytelja [The System of Cumulative Competencies in the Structure of Pedagogical Activity and Teacher′s Action]. Pedagogika i psychologija, 3, 23–25.

Korsak, K. (2013). Potencial noopedagogiky v teoretychnomu zabezpechenni osvitolodiji i dijal′nosti osvitnix system [The Potencies of Noo-pedagogy in the Theoretical Provision of Education and Educational Systems]. Shljach osvity, 1, 8.

Korsak, K. (2013). Potencial noopedagogiky v teoretychnomu zabezpechenni osvitolodij′ i dijal′nosti osvitnix system [The Potencies of Noo-pedagogy in the Theoretical Provision of Education and Educational Systems]. Shljach osvity, 1, 9.

##submission.downloads##

Opublikowane

2015-11-29

Numer

Dział

Pedagogical Education