Вчитель у контексті Європейського вибору України

Авторы

  • Лідія Петрівна Ходанич Закарпатский институт последипломн огопедагогического образования ул. Волошина 35, г. Ужгород, Украина, 88000, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.15587/2313-8416.2015.53970

Ключевые слова:

учитель, цивілізаційні виклики, євроінтеграція, європейські цінності, криза уявлень, падіння авторитетів

Аннотация

Мета статті – узагальнити фактори впливу євроінтеграції на професійний портрет педагога сучасної України. Окреслено залежність між змінами ціннісних орієнтирів у суспільстві та змістом і формою професійної діяльності вчителя, доведено, що значної результативності вчителя буде досягнуто за умови поєднання компетентнісного підходу, ідей гуманізму, демократизму та інтелектуально-духовної педагогіки. Отримані результати дають можливість вибудувати психолого-педагогічну модель сучасного вчителя в Україні на національно-культурному підґрунті

Биография автора

Лідія Петрівна Ходанич, Закарпатский институт последипломн огопедагогического образования ул. Волошина 35, г. Ужгород, Украина, 88000

Кандидат педагогических наук, доцент

Заведующая кафедры педагогики и психологии

Библиографические ссылки

Kremen′, V. (2003). Filosofija osvity XXI st. [The Education Philosophy of XXI Century]. Pedagogika i psychologija, 1, 6–16.

Zjazjun, I. (2014). Sistema sukupnyx kompetencij i kompetentnostej u strukturi pedagogichnojі dijal′nosti j dij′ vchytelja [The System of Cumulative Competencies in the Structure of Pedagogical Activity and Teacher′s Action]. Pedagogika i psychologija, 3, 18–27.

Kolesnyk, I. (2014). Postat′ vchytelya v osvitn′omu prostori drugoі polovyny XIX – pochatku XX st. [A Figure of a Teacher in the Educational Environment in the second half of the XIX century and the beginning of the XX century]. Naukovі zapiski Nacіonal'nogo unіversitetu «Ostroz'ka akademіja», 72–75. Available at: http://eprints.oa.edu.ua/3588/1/Kolesnyk_NZ_Vyp_30.pdf

Nychkalo, N. (2015). Profesijnyj rozvytok osobystosti: konceptual′ni zasady i perspektyvy doslidzhen̓ [Professional development of a personality: conceptual basis and perspective trend sinresearch]. Pedagogika i psyxologija, 1, 5–13.

Chopovskyj, V. (2015). Uchytel′ v umovax derzhavotvorennja Ukraіny [A Teacher in the Time of State Formation in Ukraine]. Pedagogichna dumka, 3, 3–9.

Andrushcenko, V. (2015). Cinnisna nevyznatsenist` osobystosti ta jiji podolann`a zasobamy osvity [Value uncertainty of personality and how to overcome it by means of educanion]. Vyscha osvita Ukrainy, 3, 5–13.

Bech, I. (2014). Fenomen oduxotvorennja navchal′nogo zmistu yak vychovnyj zasib [ Phenomenon of Educational Content Spiritualization as Means of Upbringing]. Pedagogika і psychologija, 2, 47–51.

Kremen′, V. (2003). Filosofija osvitу XXI st. [The Education Philosophy of XXI Century]. Pedagogika i psychologija, 1, 6–16.

Korsak, K. (2013). Potencial noopedagogiky v teoretychnomu zabezpechenni osvitolodij′ i dijal′nosti osvitnix system [The Potencies of Noo-pedagogy in the Theoretical Provision of Education and Educational Systems]. Shljaxosvity, 1, 8–14.

Kremen′, V. (2003). Filosofija osvitу XXI st. [The Education Philosophy of XXI Century]. Pedagogika i psychologija, 1, 6–7.

Kremen′, V. (2003). Filosofija osvitу XXI st. [The Education Philosophy of XXI Century]. Pedagogika i psychologija, 1, 7.

Khodanych, L. (2003). Psychodijal`ni i psychopovedinkovi stereotypy v dyt`atchomu folklori jak zasoby vychovann`a [Psychoactive and psychobehaved stereotypes in children’s folklore as the means of education]. Social`no-pedahohitchni problemу pidhotovky fachivciv u vychtchych navtchal`nych zakladach. Uzhorod: Mystetska linija, 245.

Andrushcenko, V (2015). Cinnisna nevyznatsenist` osobystosti ta jiji podolann`a zasobamy osvity [Value uncertainty of personality and how to overcome it by means of educanion]. Vyscha osvita Ukrainy, 3, 7.

Chopovskyj, V. (2015). Uchytel′ v umovax derzhavotvorennja Ukraіny [A Teacher in the Time of State Formation in Ukraine]. Pedagogichna dumka, 3, 5.

Zjazjun, I. (2014). Sistema sukupnych kompetencij i kompetentnostej u strukturi pedagogichnoji dijal′nosti j dij′ vchytelja [The System of Cumulative Competencies in the Structure of Pedagogical Activity and Teacher′s Action]. Pedagogika i psychologija, 3, 23.

Zjazjun, I. (2014). Sistemasukupnyxkompetencij i kompetentnostej u strukturipedagogichnoji dijal′nosti j dij′ vchytelja [The System of Cumulative Competencies in the Structure of Pedagogical Activity and Teacher′s Action]. Pedagogika i psychologija, 3, 23–25.

Korsak, K. (2013). Potencial noopedagogiky v teoretychnomu zabezpechenni osvitolodiji i dijal′nosti osvitnix system [The Potencies of Noo-pedagogy in the Theoretical Provision of Education and Educational Systems]. Shljach osvity, 1, 8.

Korsak, K. (2013). Potencial noopedagogiky v teoretychnomu zabezpechenni osvitolodij′ i dijal′nosti osvitnix system [The Potencies of Noo-pedagogy in the Theoretical Provision of Education and Educational Systems]. Shljach osvity, 1, 9.

Опубликован

2015-11-29

Выпуск

Раздел

Педагогическое образование