Вчитель у контексті Європейського вибору України
DOI:
https://doi.org/10.15587/2313-8416.2015.53970Ключові слова:
учитель, цивілізаційні виклики, євроінтеграція, європейські цінності, криза уявлень, падіння авторитетівАнотація
Мета статті – узагальнити фактори впливу євроінтеграції на професійний портрет педагога сучасної України. Окреслено залежність між змінами ціннісних орієнтирів у суспільстві та змістом і формою професійної діяльності вчителя, доведено, що значної результативності вчителя буде досягнуто за умови поєднання компетентнісного підходу, ідей гуманізму, демократизму та інтелектуально-духовної педагогіки. Отримані результати дають можливість вибудувати психолого-педагогічну модель сучасного вчителя в Україні на національно-культурному підґрунті
Посилання
Kremen′, V. (2003). Filosofija osvity XXI st. [The Education Philosophy of XXI Century]. Pedagogika i psychologija, 1, 6–16.
Zjazjun, I. (2014). Sistema sukupnyx kompetencij i kompetentnostej u strukturi pedagogichnojі dijal′nosti j dij′ vchytelja [The System of Cumulative Competencies in the Structure of Pedagogical Activity and Teacher′s Action]. Pedagogika i psychologija, 3, 18–27.
Kolesnyk, I. (2014). Postat′ vchytelya v osvitn′omu prostori drugoі polovyny XIX – pochatku XX st. [A Figure of a Teacher in the Educational Environment in the second half of the XIX century and the beginning of the XX century]. Naukovі zapiski Nacіonal'nogo unіversitetu «Ostroz'ka akademіja», 72–75. Available at: http://eprints.oa.edu.ua/3588/1/Kolesnyk_NZ_Vyp_30.pdf
Nychkalo, N. (2015). Profesijnyj rozvytok osobystosti: konceptual′ni zasady i perspektyvy doslidzhen̓ [Professional development of a personality: conceptual basis and perspective trend sinresearch]. Pedagogika i psyxologija, 1, 5–13.
Chopovskyj, V. (2015). Uchytel′ v umovax derzhavotvorennja Ukraіny [A Teacher in the Time of State Formation in Ukraine]. Pedagogichna dumka, 3, 3–9.
Andrushcenko, V. (2015). Cinnisna nevyznatsenist` osobystosti ta jiji podolann`a zasobamy osvity [Value uncertainty of personality and how to overcome it by means of educanion]. Vyscha osvita Ukrainy, 3, 5–13.
Bech, I. (2014). Fenomen oduxotvorennja navchal′nogo zmistu yak vychovnyj zasib [ Phenomenon of Educational Content Spiritualization as Means of Upbringing]. Pedagogika і psychologija, 2, 47–51.
Kremen′, V. (2003). Filosofija osvitу XXI st. [The Education Philosophy of XXI Century]. Pedagogika i psychologija, 1, 6–16.
Korsak, K. (2013). Potencial noopedagogiky v teoretychnomu zabezpechenni osvitolodij′ i dijal′nosti osvitnix system [The Potencies of Noo-pedagogy in the Theoretical Provision of Education and Educational Systems]. Shljaxosvity, 1, 8–14.
Kremen′, V. (2003). Filosofija osvitу XXI st. [The Education Philosophy of XXI Century]. Pedagogika i psychologija, 1, 6–7.
Kremen′, V. (2003). Filosofija osvitу XXI st. [The Education Philosophy of XXI Century]. Pedagogika i psychologija, 1, 7.
Khodanych, L. (2003). Psychodijal`ni i psychopovedinkovi stereotypy v dyt`atchomu folklori jak zasoby vychovann`a [Psychoactive and psychobehaved stereotypes in children’s folklore as the means of education]. Social`no-pedahohitchni problemу pidhotovky fachivciv u vychtchych navtchal`nych zakladach. Uzhorod: Mystetska linija, 245.
Andrushcenko, V (2015). Cinnisna nevyznatsenist` osobystosti ta jiji podolann`a zasobamy osvity [Value uncertainty of personality and how to overcome it by means of educanion]. Vyscha osvita Ukrainy, 3, 7.
Chopovskyj, V. (2015). Uchytel′ v umovax derzhavotvorennja Ukraіny [A Teacher in the Time of State Formation in Ukraine]. Pedagogichna dumka, 3, 5.
Zjazjun, I. (2014). Sistema sukupnych kompetencij i kompetentnostej u strukturi pedagogichnoji dijal′nosti j dij′ vchytelja [The System of Cumulative Competencies in the Structure of Pedagogical Activity and Teacher′s Action]. Pedagogika i psychologija, 3, 23.
Zjazjun, I. (2014). Sistemasukupnyxkompetencij i kompetentnostej u strukturipedagogichnoji dijal′nosti j dij′ vchytelja [The System of Cumulative Competencies in the Structure of Pedagogical Activity and Teacher′s Action]. Pedagogika i psychologija, 3, 23–25.
Korsak, K. (2013). Potencial noopedagogiky v teoretychnomu zabezpechenni osvitolodiji i dijal′nosti osvitnix system [The Potencies of Noo-pedagogy in the Theoretical Provision of Education and Educational Systems]. Shljach osvity, 1, 8.
Korsak, K. (2013). Potencial noopedagogiky v teoretychnomu zabezpechenni osvitolodij′ i dijal′nosti osvitnix system [The Potencies of Noo-pedagogy in the Theoretical Provision of Education and Educational Systems]. Shljach osvity, 1, 9.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2015 Лідія Петрівна Ходанич
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.