Вплив спортивних та рухливих ігор на фізичну та технічну підготовленність юних плавців

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15391/si.2023-1.09

Ключові слова:

плавці, рухливі ігри, фізичні якості, розвиток

Анотація

Метою нашого дослідження стала розробка методики навчання плаванню дітей 8-9 років у групах початкової підготовки другого року навчання на основі використання рухливих ігор. Матеріал і методи: Збір даних здійснювався в групах дітей, які відвідують заняття з плавання басейну «Піонер» м. Харкова (КЗ МСДЮСШОР з водних видів спорту Яни Клочкової). У дослідженні взяла участь 31 дитина. Досліджувані були поділені на групи: експериментальну (ЕГ) та контрольну (КГ). В статевому та віковому плані склад ЕГ та КГ був ідентичний (хлопчики 8-9 років). Кількісний склад ЕГ – 16 осіб, КГ – 15. На початку експерименту між групами плавців не було виявлено статистично достовірних відмінностей у жодному з вивчаємих показників. Зміст навчально-тренувальних занять в обох групах відповідав офіційній програмі ДЮСШОР з плавання. За умовами експерименту 50% всіх вправ в експериментальній групі проводилися в ігровій формі. Для вирішення поставлених завдань дослідження застосовані: теоретичний аналіз та узагальнення даних літературних джерел; педагогічний експеримент; педагогічне спостереження; метод тестів (контрольні випробування); методи математичної статистики. Результати: Дослідження виявило, що і в КГ і в ЕГ спостерігається позитивна динаміка змін результатів, але в експериментальній групі, на відміну від контрольної групи, спостерігається достовірне покращення результатів за більшістю показників фізичної та технічної підготовленості юних спортсменів (р<0,05). Висновки: Результати дослідження доводять, що застосування рухливих ігор позитивно впливають на всі фізичні якості дітей молодшого шкільного віку та підтверджують ефективність авторської методики.

Посилання

Булгакова, Н.Ж. (2011). Игры у воды, на воде. М.: Физкультура и спорт.

Годик, М.А., Бальсевич, В.К., & Тимошкин, В.Н. (2004). Система общеевропейских тестов для оценки физического состояния человека. Теория и практика физической культуры, 5–6, 24–32.

Ермолаев, Ю.А. (2005). Возрастная физиология: учеб. пособие для студентов ВУЗов. М.: Академия.

Жуков, М.Н. (2000). Подвижные игры. М.: Академия.

Звізда, І.С (2002). Ігри та вправи на воді для початкового навчання плавання. Чернівці: ЧНУ.

Иоакимиди, Ю.А., & Гринева Д.А. (2013). Значение и организация занятий плаванием в дошкольном учреждении. Инструктор по физической культуре, 3, 10–14.

Иорданская, Ф.А. (2006). Мониторинг здоровья и функциональная подготовленность высококвалифицированных спортсменов в процессе учебно-тренировочной работы и соревновательной деятельности. М.: Советский спорт.

Кадуцкая, Л.А., Посохов, А.В., & Миронова, Т.А. (2017). Методы математической статистики в спортивно-педагогических исследованиях: учебно-методическое пособие. Белгород: ИД «Белгород» НИУ «БелГУ».

Карасева, А.В. (2004). Методические основы развития физических качеств. М.: Лептос.

Кузьмин, Н.И. (2008). Подвижная игра как средство обучения и воспитания учащихся. Физическая культура в школе, 6, 20-22.

Крук, М.З., Биканов, С.Р., & Крук, А.З. (2010). Теорія і методика викладання плавання: навчально-методичні матеріали для студентів факультету фізичного виховання і спорту. Житомир: Вид - во ЖДУ ім. І. Франка.

Макаренко, Л.П. (2009). Подготовка юных пловцов. М.: Просвещение.

Осокина, Т.И. (2011). Как научить детей плавать. М.: Просвещение.

Плавание. Теория и методика избранного вида спорта: учеб. пособие / под ред. А.И. Погребного (2008). Краснодар: Изд-во КГУФКСТ.

Сахновський, К.П. (1995). Плавание: Навчальна програма для дитячо-юнацьких спортивних шкіл, спеціалізованих дитячо-юнацьких спортивних шкіл олімпійського резерву, шкіл вищої спортивної майстерності. К.: Видавництво «Молодь».

Ткач, Е.М. (2006). Плавання. Початкове навчання. ЧДПУ імені Т. Г. Шевченка.

Шейко, Л.В., & Пащенко, Н.А. (2018). Эффективность применения подвижных игр в воде на этапах начального обучения плаванию детей младшего школьного возраста. Слобожанський науково-спортивний вісник, 2(64), 88–93. https://doi.org/10.15391/snsv.2018-2.017

Шейко, Л.В. (2019). Застосування рухливих ігор для розвитку фізичних якостей плавців 8–9 років. Спортивні ігри, 1(11), 67–74. http://doi.org/10.5281/zenodo.2543602.

Шейко, Л.В. (2022). Спортивні та рухливі ігри на воді як засіб розвитку фізичних якостей дітей молодшого шкільного віку . Спортивні ігри, 1(23), 68–75. http:// doi: 10.15391/si.2022-1.07.

Яблонська, А.М. (2013). Значення ігор в підготовці плавців початківців. Валеологічна освіта в навчальних закладах України: стан, напрямки й перспективи розвитку. 227-232. (Unpublished).

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-02-23

Як цитувати

Шейко, Л. (2023). Вплив спортивних та рухливих ігор на фізичну та технічну підготовленність юних плавців. Спортивні ігри, (1(27), 95–102. https://doi.org/10.15391/si.2023-1.09

Номер

Розділ

Статті