Сучасний стан техніко-тактичної підготовки юних тенісистів 8-9 років

Автор(и)

  • Ольга Ханюкова Придніпровська державна академія фізичної культури і спорту, Україна https://orcid.org/0000-0003-4269-6862
  • Ярослав Малойван Придніпровська державна академія фізичної культури і спорту, Україна https://orcid.org/0000-0002-6026-5057

DOI:

https://doi.org/10.15391/si.2023-2.10

Ключові слова:

техніко-тактична підготовка, юні тенісисти 8-9 років, навчально- тренувальний процес

Анотація

Стрімкий розвиток ігрових видів спорту та зростання значення техніко-тактичної підготовки вже на початковому етапі, диктує необхідність залучення нових підходів до організації та проведення навчально-тренувального процесу юних спортсменів.  Мета дослідження полягає у визначенні сучасного стану техніко-тактичної підготовки юних тенісистів 8-9 років Матеріал та методи: відповідно до мети та поставлених завдань програма досліджень включала методи аналізу та узагальнення науково-методичної літератури, педагогічне тестування, методи математичної статистики. Дослідження здійснювалося з юними тенісистами, що займаються у групах початкової підготовки у спортивному клубі «Максимус» смт. Слобожанського, Дніпровського району, Дніпропетровської області. В якості досліджуваних приймали участь 15 юних тенісистів 8-9 років. Дослідження проводилися у певній послідовності дій. Виконано аналіз доступної науково-методичної літератури, вивчено досвід вітчизняних та зарубіжних фахівців, здійснено педагогічне спостереження за навчально-тренувальним процесом юних тенісистів, що займаються на «помаранчевому» рівні навчання. Визначено готовність гравців 8-9 років до переходу на наступний рівень навчання. Результати: у статті представлено особливості організації та проведення занять з тенісу на «помаранчевому» рівні навчання за програмою Міжнародної федерації тенісу «Теніс для дітей до 10 років», розкрито сучасні підходи до навчально-тренувального процесу, які передбачають створення розвиваючого середовища для гравців 8-9 років за допомогою ведення рахунку, залучення бонусів, організації умов виконання вправ для досягнення поставленої мети у завданнях. Проведено тестування рівня техніко-тактичної підготовленості юних гравців з метою визначення готовності юних тенісистів для переходу на «зелений» рівень навчання. Висновки. Застосування програми «Теніс для дітей до 10 років», сучасні підходи до організації і проведення занять з тенісу позитивно вплинули на рівень техніко-тактичної підготовленості юних тенісистів 8-9 років.

Біографії авторів

Ольга Ханюкова , Придніпровська державна академія фізичної культури і спорту

кандидат наук з фізичного виховання та спорту, доцент

Ярослав Малойван , Придніпровська державна академія фізичної культури і спорту

доцент

Посилання

Ібраімова, М.В., & Ханюкова, О.В. (2013). Сучасні тенденції техніко-тактичної підготовки юних тенісистів 6-7 років. Науковий часопис НПУ ім. М.П. Драгоманова, (13)40, 103-109.

Ібраімова, М.В., Ханюкова, О.В., & Поліщук, Л.В. (2013). Сучасна школа тенісу: початкова підготовка: навчальний посібник [для студентів вищих навчальних закладів фізичної культури і спорту]. К: Експрес.

Кириченко, І.І. (2018). Використання елементів анімаційної діяльності тенісистів 10-12 років у групах загально-оздоровчого напряму. Молодь та олімпійський рух: матеріали ХІ Міжнародної конференції молодих вчених, 11-12 квітня 2018 р. м. Київ, 330–331.

Козак, А., & Ібраімова М.В. (2014). Обґрунтування доцільності діагностики координаційних здібностей тенісистів на початковому етапі підготовки. Теорія і методика фізичного виховання і спорту, 2, 19–22.

Креспо, М., & Рейд, М. (2013). Подготовка юных теннисистов: учебно-методическое пособие для тренеров. Валенсия: изд-во МФТ.

Мітова, О, & Онищенко, В. (2017). Структура та зміст навчально-тренувального процесу дітей 6-7 років на першому році занять міні-баскетболом. Спортивний вісник Придніпров’я, 2, 101-108.

Пасічник, В.М., & Пасічник, В.Р. (2022) Перспективи удосконалення фізичного виховання дітей дошкільного віку, засобами спортивних ігор. Спортивні ігри, 4(26), 28-39. doi: 10.15391/si.2022-4.03

Ібраімова, М.В. (2012). Теніс : Навчальна програма для дитячо-юнацьких спортивних шкіл, спеціалізованих дитячо-юнацьких шкіл олімпійського резерву, шкіл вищої спортивної майстерності та спеціалізованих навчальних закладів спортивного профілю. К. : РНМК.

Шевченко, О. (2022) Застосування комплексів спеціально підібраних вправ у підготовці тенісистів 6-7 років. Спортивні ігри, 3(25), 164-173. doi: 10.15391/si.2022-3.15

Шестерова, Л.Є., Синиця, С.В., & Синиця, Т.О. (2022) Вплив занять загальної фізичної підготовки на рухову підготовленість юних тенісисток. Спортивні ігри, 4(26), 64-71. doi: 10.15391/si.2022-4.06

Шестерова, Л., Ту, Яньхао (2022). Зміна рівня фізичної підготовленості десятирічних тенісистів під впливом занять із загальної фізичної підготовки. Спортивні ігри, 1(23), 76-83. doi: 10.15391/si.2022-1.08

Buszard, T., Oppici, L., Westerbeek, H., & Farrow, D. (2020). Implementation of a modified sport programme to increase participation: Key stakeholder perspectives. Journal of sports sciences, 38(8), 945-952. https://doi.org/10.1080/02640414.2020.1737370

Cabral,V. (2010). Tennis10s and play and stay in Portugal. ITF Coaching and Sport Science Review, 51(18), 7-8.

Cortela, C.C., García, J.P.F., Higuera, M.D., & Aburachid, L.M.C. (2019). The transition process towards the yellow ball in tennis teaching. ITF Coaching & Sport Science Review, 27(79), 31-33.

Farrell, P., & van de Braam, M. (2015). Developing co-ordination for under 10 players. ITF Coaching & Sport Science Review, 23(65), 9–11.

International Tennis Federation. (2022). http://www.tennisplayandstay.com/about-tennis-playplusstay/about-playplusstay.aspx. Accessed 20 February.

Martínez-Gallego, R., Jones, T., & Crespo, M. (2022). Impact of the ITF Tennis Play and Stay campaign on 10-and-under tennis: The views of top National Federation experts. ITF Coaching & Sport Science Review, 30(86), 37-41.

Miranda, M. (2015). The trajectory as the basis of tactics: Basic work on red courts. ITF Coaching & Sport Science Review, 23(65), 32-34.

Mitova, O., Griban, G., Oleniev, D., Yakovenko, A., Onyshchenko, V., Mozolev, O., Semeniv, B., Lytvynenko, A., Khurtenko, O., Zamrozevuch-

Shadrina, S., Kozibroda, L., & Hres, M. (2022). The impact of mini-basketball training sessions on the 6-7-year-old boys’ physical fitness and physical development. International Journal of Human Movement and Sports Sciences, 10 (4), 754-767. doi: 10.13189/saj.2022.100416.

Sanz, D. (2017). The importance of modifying the equipment for beginner tennis players: Tennis Play and Stay development in Spain. ITF Coaching & Sport Science Review, 72(72), 8-9

Vilches, F. (2017). Beneficios de los principios de Tennis Play and Stay en el desarrollo físico de los tenistas jóvenes. ITF Coaching & Sport Science Review, 25(72), 19-22.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-02-04

Як цитувати

Ханюкова , О. ., & Малойван , Я. . (2023). Сучасний стан техніко-тактичної підготовки юних тенісистів 8-9 років . Спортивні ігри, (2(28), 112–120. https://doi.org/10.15391/si.2023-2.10

Номер

Розділ

Статті