Перспективи удосконалення технічної підготовки волейболістів на етапі початкової підготовки за допомогою застосування інтерактивних методів навчання

Автор(и)

  • Сергій Вербіцький Львівський державний університет фізичної культури імені Івана Боберського, Україна https://orcid.org/0000-0003-0588-1698
  • Мар’ян Пітин Львівський державний університет фізичної культури імені Івана Боберського, Україна https://orcid.org/0000-0002-3537-4745
  • Іван Каратник Львівський державний університет фізичної культури імені Івана Боберського, Україна https://orcid.org/0000-0001-5378-2956

DOI:

https://doi.org/10.15391/si.2022-3.01

Ключові слова:

волейбол, технічна підготовка, інтерактив, дослідження

Анотація

У системі сучасної підготовки спортсменів на початкових етапах занять наявною є необхідність зацікавлення дітей, їхнього різнобічного рухового розвитку, урізноманітнення засобів й методів навчання основним технічним прийомам гри у волейбол. Мета: теоретично обґрунтувати перспективи удосконалення технічної підготовки волейболістів на етапі початкової підготовки шляхом застосування інтерактивних методів навчання. Методи: теоретичний аналіз та узагальнення даних наукової та методичної літератури, синтез, порівняння, аналогії, індукції та дедукції. Результати. Значна частина досліджень у волейболі дають уявлення про різноманітні аспекти системи підготовкиспортсменів на різних етапах багаторічного удосконалення. Серед найбільш актуальних та розповсюджених напрямів наукових досліджень спостерігаємо питання техніко-тактичноїпідготовки кваліфікованих та висококваліфікованих спортсменів, формування фізичного та функціонального підґрунтя для подальшої спортивної майстерності, структури та змісту змагальної діяльності спортсменів та спортсменок різних вікових та кваліфікаційних груп.
Встановлено, що на етапі початкової підготовки у навчально-тренувальному процесі
перевагу слід надавати емоційним, цікавим, ефективним та варіативним засобам та
методам. Таким чином за допомогою застосування інтерактивних методів може
відбуватися більш раннє та якісне вивчення й засвоєння базової техніки волейболу на етапі початкової підготовки. Висновки. На підставі ґрунтовного аналізу наукової те методичної літератури було виявлене протиріччя між наявним змістом технічної підготовки спортсменів на етапі початкової підготовки у волейболі та зростаючими вимогами до змісту засобів в підготовці спортсменів-початківців. Це зумовлює розробку наукового напряму та реалізацію відповідного дослідження з удосконалення змісту технічної підготовки хлопців віком 9-10 років на етапі початкової підготовки у волейболі за допомогою використання інтерактивних методів

Біографії авторів

Сергій Вербіцький , Львівський державний університет фізичної культури імені Івана Боберського

аспірант. каф. спортивних та рекреаційних ігор

Мар’ян Пітин , Львівський державний університет фізичної культури імені Івана Боберського

д-р фіз. виховання і спорту, професор

Іван Каратник , Львівський державний університет фізичної культури імені Івана Боберського

к.фіз.вих., доц. каф. спортивних та рекреаційних ігор

Посилання

Абдель Салам Хуссейн, Салам Хуссейн & Волков, Е.П. (2001). Особенности планирования развития скоростно-силовых способностей юных волейболистов на этапе начальной подготовки к соревновательной деятельности. Физ. воспитание студ. творч. спец., no 2, 22-28.

Абдулаев, А., & Моисеенко, Е.К. (2017). Изменение показателей технической подготовленности и функционального состояния тактильного анализатора волейболистов 12-13 лет на протяжении годичного макроцикла. Спортивні ігри, 3, 4-7.

Ашибоков, М.Д. (2006). Критерии оценки технико-тактической подготовленности команд волейболистов. Вестник Адыгейского государственного университета, no 1, 290-293.

Бойчук, Р. (2010а). Взаємозв’язок показників координаційних здібностей та рівня технічної підготовленості юних волейболісток 10-12 років. Вісник Прикарпатського університету. Серія: Фізична культура, 11, 97-102.

Бойчук, Р. (2010b). Координаційні здібності як передумова технічної підготовки юних волейболісток на етапі початкової підготовки. Вісник Прикарпатського університету. Серія: Фізична культура, 12.

Бойчук, Р. (2013). Обґрунтування засобів і методів розвитку координаційних здібностей юних волейболістів на етапі початкової підготовки. Молода спортивна наука України, 17, т. 1, 17-23.

Вертель, А.В. & Фролова, О.А. (2015). Силовая /кондиционная подготовка в современном волейболе. Вісник Чернігівського НПУ. Серія : Педагогічні науки. Фізичне виховання та спорт, 129(4), 32-36.

Вертель, А.В., Ляпин, В.П. & Сероштан В.М. (2019). Взаимосвязь уровня физического состояния и технико-тактической оснащенности волейболистов на этапе специализированной базовой підготовки. Вісник Національного університету "Чернігівський колегіум" імені Т. Г. Шевченка. Серія : Педагогічні науки, 3, 340-346.

Войтенко, С.М. (2017). Психолого-педагогічні засоби регуляції спільної діяльності спортивних команд із різним типом взаємодії : дисертація (24.00.01), Київ, 227.

Грецький, О.В. (2019). Формування мотивації до спортивної діяльності на початковому етапі підготовки : автореф. дис. 24.00.01, Львів, 2019, 19.

Грищенко, Т.П., Окопний, А.М., Семеряк, З.С. & Палатний А.Л. (2019). Перспективи наукового обґрунтування формування мотивації спортсменів до занять фехтуванням на етапі початкової підготовки. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), 3(111), 44-48.

рмаков, С.С. (2001). Педагогические подходы в обучении сложным техническим приемам юных волейболистов (анализ педагогической литературы). Физ. воспитание студ. творч. спец., 2, 32-42.

Ефанова, Н.Н. & Трусова, Н.А. (2000). Основные технические приемы в волейболе и методика обучения им: учеб. пособие. Пенза : Пенз. гос. архитектур.-строит. акад.

Інтерактивні методи викладання. Практичні поради для суддів-викладачів. (2017). Київ: ФОП Демчинський О.В.

Кравчук, Я. (2009). Формування у школярів інтересу до виконання фізичних вправ. Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві, 2, 67-71.

Ляхова, Т.П. & Стрельникова, Е.Я. (2006), Оптимизация технико-тактических действий с учетом игровых амплуа волейболистов. Физическое воспитание студентов творческих, 1, 38-45.

Олефір, Г.В. (2012). До питання формування рухових навичок із волейболу в учнів у процесі профільного навчання. Фізичне виховання, спорт і культура здоров'я у сучасному суспільстві, 2, 118-121.

Петренко, О.В., Пітин, М.П. & Антонов, С.В. (2021). Аналіз проблем технічної підготовки спортсменів у пляжному волейболі на різних етапах багаторічної підготовки. Фізичне виховання та спорт. Запоріжжя, 4, 141-149.

Пітин, М. (2013a). Обсяги теоретичної підготовки спортсменів у системі багаторічного удосконалення у спортивних іграх (на прикладі настільного тенісу, волейболу та хокею). Фізична активність, здоров’я і спорт, 1(11), 67-75.

Пітин, М. (2013b). Теоретична підготовка в системі багаторічного тренування спортсменів-волейболістів. Вісник Прикарпатського університету. Серія: Фізична культура, 17, 184-190.

Пітин, М. (2015). Теоретична підготовка в спорті : моногр. Львів: ЛДУФК.

Сокол, О.В. (2009). Техніко-тактична підготовка волейболістів: навч. посіб., Миколаїв.

Турковський, В.В., Носко, М.О., Осадчий, О.В., Гаркуша, С.В. & Жула, Л.В. (2009). Волейбол: навчальна програма ДЮСШ. Київ, 140.

Фурманов, А.Г. (2007). Підготовка волейболистов. Мінськ.

Щепотіна, Н.Ю. (2015). Модельні характеристики змагальної діяльності волейболісток різної кваліфікації. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту, 2, 80-85.

Щепотіна, Н.Ю. (2017). Обґрунтування ефективності побудови тренувального процесу кваліфікованих волейболісток на основі модельних тренувальних завдань. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), 3K, 537-541.

Щепотіна, Н.Ю., Гудима, С.А. & Бабенко, Р.С. (2021). Програмування тренувального процесу кваліфікованих волейболістів у змагальному періоді річного циклу підготовки. Спортивні ігри, 3, 91-100. doi: 10.15391/si.2021-3.10

Hnatchuk, Y., Lynets, M., Khimenes, K. & Pityn, M. (2018). Improvement of physical preparedness of qualified volleyball players. Journal of Physical Education and Sport, 18 (1), 239-245. DOI:10.7752/jpes.2018.01032

Kovalchuk, A., Shvets, O., Bohuslavska, V., Hlukhov, I., Pityn, M. & Hnatchuk, Y. (2019). Efficiency of special training devices for forming technical skills in female student volleyball players. Journal of Physical Education and Sport, 19(1), 619-626. DOI:10.7752/jpes.2018.01032

Vanyuk, A., Vindyk, A., Zakharina, I., Hrybovska, I., Pityn, M., Danylevych, M. & Hrybovskyy, R. (2020). Improving the functional preparedness of volleyball players aged 18–22 using recovery measures. Journal of Physical Education and Sport, no 20 (Supplement issue 3), 2086-2093. DOI:10.7752/jpes.2020.s3281

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-08

Як цитувати

Вербіцький , С., Пітин , М., & Каратник , І. (2023). Перспективи удосконалення технічної підготовки волейболістів на етапі початкової підготовки за допомогою застосування інтерактивних методів навчання. Спортивні ігри, (3(25), 5–17. https://doi.org/10.15391/si.2022-3.01

Номер

Розділ

Статті