Визначення рівня фізичної підготовленості футболістів студентських команд
DOI:
https://doi.org/10.15391/si.2023-3.12Ключові слова:
футболісти, швидкісно-силові здібності, швидкісні здібності, швидкісна витривалість, 5-рівнева шкала оцінки, 5 level rating scaleАнотація
Мета роботи – визначити показники фізичної підготовленості футболістів студентської команди і розробити 5-рівневу шкалу їх оцінки. Матеріал і методи. В дослідженні взяли участь 17 футболістів чоловічої студентської збірної команди Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка, вік яких був у межах 18-22 років. Методи дослідження: аналіз і узагальнення даних науково-методичної і спеціальної літератури, педагогічне тестування, методи математичної статистики. Результати. Визначено модельні показники фізичної підготовленості футболістів студентської команди в змагальному періоді: біг 30 м – 4,20±0,02 с, стрибок у довжину з місця – 2,59±0,01 м, човниковий біг 7х50 м – 62,35±0,31 с, ведення м’яча 30 м по прямій – 4,76±0,04 с, удари м’яча на дальність – 82,35±0,30 м. Розробка 5-рівневої шкали оцінки показників фізичної підготовленості футболістів студентської команди здійснювалося на основі отриманих даних: низькому рівню відповідав діапазон значень вибірки від М-2S до М-3S і нижче, нижче середньому рівню – діапазон від М-S до М-2S, середньому – діапазон від М-S до М+S, вище середньому – від М+S до М+2S, високому – від М+2S до М+3S і вище. Висновки. Визначено показники фізичної підготовленості футболістів, що характеризували рівень прояву швидкісних, швидкісно-силових здібностей, швидкісної витривалості, спеціальної швидкості у взаємозв’язку з координацією, спеціальних швидкісно-силових здібностей. Використовуючи методи математичної статистики було розроблено 5-рівневу шкалу оцінки показників фізичної підготовленості футболістів студентської команди, що було одним із кроків реалізації механізму контролю, а отримані результати можуть виступати в якості орієнтира та використовуватися в майбутніх дослідженнях і практичній підготовці студентських футбольних команд.
Посилання
Касьян, А. (2020). Адаптація футболістів студентських команд до тренувальних навантажень різного характеру. Фізична культура, спорт та здоров’я нації, 9(28), 189-194.
Костюкевич, В., & Стасюк, В. (2016). Програмування тренувального процесу кваліфікованих футболістів у річному макроциклі. Фізична культура, спорт та здоров’я нації, 1, 323 331.
Лісенчук, Г., Попов, О., & Хоменко, О. (2013). Структура фізичної підготовленості футболістів. Теорія і методика фізичного виховання і спорту, 3, 21-23.
Романенко, О.І., Лісчишин, Г.В., & Мичковська, Л.І. (2019). Особливості побудови тренувального процесу футболістів студентських команд на загальнопідготовчому етапі. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), 4 (112), 126-129.
Самусь, А. І. (2019). Фізична підготовка футболістів студентських команд різних амплуа. Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини, 12, 78-82.
Хлус, Н.О., Цись, Д.І., & Цись, Н.О. (2021). Використання сучасних фітнес-технологій у процесі фізичної підготовки футболісток студентських команд на загальнопідготовчому етапі підготовчого періоду. Спортивні ігри, 1 (19), 65-74. DOI: 10.15391/si.2021-1.7
Щепотіна, Н. (2017-а). Обґрунтування ефективності впровадження модельних тренувальних завдань для фізичної підготовки кваліфікованих волейболісток. Актуальні проблеми фізичного виховання та методики спортивного тренування, 1, 89-92.
Щепотіна, Н. (2017-б). Педагогічний та медико-біологічний контроль підготовленості та змагальної діяльності волейболісток різної кваліфікації. Теоретико-методичні основи контролю у фізичному вихованні та спорті: монографія, 116–134.
Щепотіна, Н. Ю., & Поліщук, В. М. (2018). Управління тренувальним процесом кваліфікованих волейболісток на основі методів моделювання. Теоретико-методичні основи управління процесом підготовки спортсменів різної кваліфікації: колективна монографія; за заг. ред. В. М. Костюкевича. Вінниця: ТОВ «Планер», 202-227.
Albert, J., Glickman, M. E., Swartz, T. B., & Koning, R. H. (Eds.). (2017). Handbook of statistical methods and analyses in sports. CRC Press.
Bompa, T.O., & Buzzichelli, C. (2018). Periodization: theory and methodology of training. Human kinetics.
Byshevets, N., Denysova, L., Shynkaruk, O., Serhiyenko, K., Usychenko, V., Stepanenko, O., & Syvash, I. (2019). Using the methods of mathematical statistics in sports and educational research. Journal of Physical Education and Sport, 19(3), 1030-1034. DOI: 10.7752/jpes.2019.s3148
Kostiukevych, V., Lazarenko, N., Vozniuk, T., Shchepotina, N., Shynkaruk, O., Valentina, V., Borysova, O., Didyk, T., Perepelytsia, O., Hudyma, S., & Bezmylov, N. (2020). Choice and experimental substantiation of tests for controlling physical and technical preparedness of hockey players. Journal of Physical Education and Sport, 20(5), 2735-2744. DOI: 10.7752/jpes.2020.05372
Kostiukevych, V., Shchepotina, N., & Vozniuk, T. (2020). Monitoring and Analyzing of the Attacks of the Football Team. Teorìâ Ta Metodika Fìzičnogo Vihovannâ, 20(2), 68-76. DOI: 10.17309/tmfv.2020.2.02
Platonov, V. (2020). Sports science of Ukraine: chapters of history. Science in Olympic Sport, 3, 4-47. DOI: 10.32652/olympic2020.3_1.
Shchepotina, N., Kostiukevych, V., Asauliuk, I., Stasiuk, V., Vozniuk, T., Dmytrenko, S., & Adamchuk, V. (2021). Management of training process of team sports athletes during the competition period on the basis of programming (Football-Based). Teorìâ ta Metodika Fìzičnogo Vihovannâ, 21(2), 142–151. DOI: 10.17309/tmfv.2021.2.07
Sobko, I. M., Kozina, Z. L., Andruchiv, V., Siryi, O. V., & Ahmad, M. A. (2018). Model characteristics of physical development, physical and technical preparedness of football players 15 years of different roles. Health, sport, rehabilitation, (2), 106-114.