Порівняльний аналіз голів на чемпіонаті світу з футболу 2014 та 2018 років

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15391/si.2021-2.12

Ключові слова:

статистика, голи, атакуючі дії, стандартні положення

Анотація

Мета дослідження полягає в порівняльному аналізі ігрових ситуацій, після
яких забито гол та їх кількості на чемпіонаті світу 2014 та 2018 років з футболу в Бразилії
та Росії. Методи дослідження: аналіз і узагальнення літературних джерел, аналіз
відеозаписів 128 ігор, методи математичної статистики, методи експертної оцінки
змагальної діяльності. Здійснювався порівняльний аналіз голів команд ЧС 2014 та 2018 р.р. Результати дослідження: в статті представлено порівняльний аналіз забитих голів на чемпіонаті світу з футболу 2014 та 2018 років. Ці чемпіонати були відзначені високою
результативністю команд – в 2014 році в 64 матчах було забито 171 гол, в середньому 2,7 м’яча за гру та в 2018 році в 64 матчах було забито 169 голів, в середньому 2,6 м’яча за гру. Аналіз показав, що 131 м’яч в 2014 та 114 м’ячів в 2018 році (77 та 67 %) забивалися з гри. Більше всього голів на обох чемпіонатах було забито після атак по центру 30 та 23 відповідно (18 % та 13 %) – це були комбінації с передачею м’яча врозріз між гравцями команди що захищається, або пас у вільну зону. Велику кількість голів команди забивали після флангових атак – 26 голів (15%) в 2014 та 22 (13%) в 2018, простріли і передачі м’яча з флангів у виконанні гравців середньої лінії та крайніх захисників були одним з головних джерел голів - саме так багато команд долали насичені оборонні лінії суперників, маючи в арсеналі габаритних нападників. Висновки: отриманий статистичний матеріал показує з яких ігрових ситуацій забивалися найбільше голів. Вивчення найбільш типових моментів гри, після яких забивалися м'ячі, дозволить тренерам більш цілеспрямовано вдосконалювати атакуючі дії команди. У сучасному футболі важливою умовою успіху є пошук ефективних дій для посилення атакуючих дій. Саме тому, атака кращих команд світу стала предметом вивчення і аналізу вітчизняними і зарубіжними фахівцями і тренерами. Чемпіонати світу
які проходить один раз в чотири роки яскраво ілюструють розвиток цього виду спорту.

Біографії авторів

Владислав Хоменко , Херсонська державна морська академія

старший викладач кафедри безпеки
життєдіяльності та професійно-прикладної фізичної підготовки

Віктор Гузар, Херсонська державна морська академія

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри безпеки
життєдіяльності та професійно-прикладної фізичної підготовки

Євген Стрикаленко , Херсонский государственный университет

кандидат наук з фізичного виховання, завідувач
кафедри олімпійського та професійного спорту, доцент

Олег Шалар , Херсонський державний університет

кандидат педагогічних наук, доцент

Посилання

Бубнов, А. (2003). Анализ кубка мира 2002 г. в аспекте определения тенденций развития футбола. Теория и практика футбола, 1 (17), 2-3.

Голомазов, С., & Чирва, Б. (1999). Футбол. Анализ игр Кубка Мира 1998 г.: метод. разработки для слушателей ВШТ. Выпуск 12. М.: РГАФК.

Гузар, В.М., Шалар, О.Г., & Блищик, О.Є. (2015). Особливості техніко-тактичних дій воротарів у командах Української Прем'єр-Ліги. Актуальні проблеми сучасної біології та здоров’я людини: матеріали XV Міжнар. наук.-практ. конф. Миколаїв: МНУ, 32-36.

Жосан, І.А., Хоменко, В.В., & Шалар, О.Г. (2016). Порівняння техніко-тактичних дій крайніх захисників на чемпіонаті світу з футболу 2014 року. Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова, Випуск 3 (72), 60-63.

Кузьмицкий, К.В., & Полишкис, М.С. (1999). Анализ атакующих действий команд –участниц Чемпионат мира по футболу (Франция – 98). Теория и практика футбола, 3, 16.

Лексаков, А.В., Полишкис, М.М., & Полишкис, М.С. (2003). Сравнительный анализ эффективности атакующих действий команд, участвовавших в Кубке Мира и Чемпионате России 2002 г. Теория и практика футбола, 3(19), 8-12.

Михайлов, О.В. (2014). 19 чемпионат мира по футболу в зеркале наукометрической статистики: Факты, цифры, экзотика. М. : Ленинград.

Стрикаленко, Є.А., Шалар, О.Г., & Гузар, В.М. (2020а). Особливість побудови тренувального процесу в підготовчому періоді футзалістів ФК «Продексім». Проблеми і перспективи розвитку спортивних ігор та одноборств у закладах вищої освіти: матеріали XVIнаук. конф. Харків: ХДАФК, 84-88.

Стрикаленко, Є.А., Шалар, О.Г., & Гузар, В.М. (2020b). Ефективність побудови тренувального процесу футзалістів ФК «Продексім» в підготовчому періоді.

Спортивні ігри., 1(15), 44-57. http://dx.doi.org/10.15391/si.2020-2.05

Тюленьков, С., & Цубан, Ю. (2000). Сравнительный анализ технико-тактических действий команд-участниц розыгрышей Кубков Мира 1990 и 1998 гг. Теория и практика футбола, 1, 2-6.

Хоменко, В.В., Юськів, С.М., Гузар, В.М., & Свирида, В.С. (2020). Показники фізичної і технічної підготовленості футболістів різного амплуа студентської команди з футболу. Спортивні ігри., 2 (16), 95-105. http://dx.doi.org/10.15391/si.2020-1.10.

Хоменко, В. В. (2019). Сучасні тактичні побудови гри провідних європейських футбольних клубів у 2018 році. Спортивні ігри, 2(12). 59-70. http://doi.org/10.5281/zenodo.2544963

Хоменко, В. В., Шалар, О. Г., & Авдєєв, Д. (2018). Фізична підготовленість футболістів ФК«Олександрія» U-21. Актуальні проблеми юнацького спорту: зб. статей XIII Всеукр. наук. конф. (27 вересня 2018 р.), Херсон: ХДУ, 153-158.

Шалар, О. Г., Гузар, В. М., & Хоменко, В. В. (2019). Вплив спортивного тренування нафізичну та технічну підготовленість футболістів. Актуальні проблеми громадського здоров’я та рухова активність різних верств населення: матеріали I Всеукр. нак.-практ. конф, Херсон, 200-205.

Bolotin, A., & Bakayev, V. (2017). Pedagogical conditions required to improve the speed-strength training of young football players. Journal of Physical Education and Sport, (JPES) 17(2), 95, 638-642. doi:10.7752/jpes.2017.02095

Hakman, A., Vaskan, I., Kljus, O., Liasota, T., Palichuk, Y., & Yachniuk, M. (2018). Analysis of the acquisition of expertise and mastery of physical skills for performing techniques by young footballers. Journal of Physical Education and Sport, 18, 1237-1242. https://doi.org/10.7752/jpes.2018.s2184

Huzar, V.M. (1999). Some issues of the development of the basis of the method of creating of the automated information system for the provision of physical culture and sports on the basis of computers. Pedagogical sciences, 12, 256-260.

Huzar, V.M. (2001а). Requirements for the automated information system of physical education and sports provision. The development concept of physical education branch and sports in Ukraine, 2, 23-30.

Huzar, V.N., (2001b). The use of computer technology in the field of physical culture and sport.Pedagogics, psychology, medical-biological problems of physical training and sports, 8, 10-17.

Huzar, V.N., (2001c). The automated data processing of physical culture and sport. Pedagogics, psychology, medical-biological problems of physical training and sports, 10, 6-11.

Huzar, V.N., (2001d). Informational requirements of officials in the field of physical culture and sports. Pedagogics, psychology, medical-biological problems of physical training and sports, 9, 13-21.

Evangelos, Bekris, Gioldasis, Aristotelis, Ioannis, Gissis, & Georgia, Axeti. (2018). Relationship between time and goal scoring of European soccer teams with different league ranking. Journal of Human Sport and Exercise. 13(3): 518-529. doi:10.14198/jhse.2018.133.04

Pratas, José Maria, Volossovitch, Anna, & Carita, Ana Isabel. (2018) Goal scoring in elite male football: A systematic review. Journal of Human Sport and Exercise, 13(1), 218-230. doi:10.14198/jhse.2018.131.19

Smpokos, Emmanouil, Mourikis, Christos, & Linardakis, Manolis (2018). Seasonal physical performance of a professional team’s football players in a national league and European matches. Journal of Human Sport and Exercise, 13(4), 720-730. doi:10.14198/jhse.2018.134.01

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-07-18

Як цитувати

Хоменко , В., Гузар, . В., Стрикаленко , Є., & Шалар , О. (2023). Порівняльний аналіз голів на чемпіонаті світу з футболу 2014 та 2018 років. Спортивні ігри, (2(20), 121–133. https://doi.org/10.15391/si.2021-2.12

Номер

Розділ

Статті