Обґрунтування стратегій індивідуального психологічного супроводу баскетболістів 12-14 років

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15391/si.2023-4.01

Ключові слова:

стратегії психологічної підготовки, ефективність віддалених технологій, прийоми баскетболу, індивідуальна траєкторія

Анотація

Мета дослідження – визначити ефективність індивідуалізованих психологічних стратегій розроблених для баскетболістів 12-14 років та спрямованих на покращення їх спортивної компетентності. Матеріал та методи дослідження. Дослідження було проведене серед 24 баскетболістів віком від 12 до 14 років. Учасники були поділені на основну групу (ОГ) та контрольну групу (КГ). Спортсмени ОГ взяли участь у програмі психологічного супроводу в дистанційному форматі. Для оцінки показників самосприйняття використовувалася методика "Self-perceptions for children: manual and questionnaires" за стандартизованою процедурою згідно оригінального посібника "Self-Perception Profile for Children: Manual and Questionnaires" (Susan Harter, 2012). Перед проведенням опитування було отримано письмову згоду від батьків учасників, які вказали, що їхні дані будуть оброблені конфіденційно та використовуватимуться лише в рамках дослідження. Юні спортсмени брали участь у заповненні опитувальника, який охоплював питання щодо їхнього самосприйняття спортивних досягнень, соціального сприйняття, академічної компетентності, фізичної форми, загальної самооцінки тощо. У рамках програми індивідуальної траєкторії психологічного супроводу спортсмени ОГ брали участь у дистанційних заняттях, де використовувалися розроблені індивідуалізовані стратегії психологічного супроводу. Показано, що індивідуальні та групові психологічні стратегії, розроблені на основі сучасних теорій та наукових досліджень, ефективно підвищують самосприйняття, соціальні навички юних баскетболістів віком 12-14 років. Обґрунтовано, що використання віддалених технологій, таких як відео-конференції та чати, дозволяє забезпечити індивідуальний підхід до кожного гравця, навіть на віддаленій відстані, підвищуючи ефективність програми психологічної підтримки. Доведено, що інтеграція сучасних теорій саморегуляції, позитивного мислення та інших психологічних підходів у практику психологічного супроводу  юних спортсменів сприяє подоланню внутрішніх бар'єрів та досягненню нових висот у спортивній результативності. Проаналізовано, що важливість індивідуального підходу у психологічній підтримці необхідно розглядати як ключовий фактор у формуванні успішних стратегій розвитку та самореалізації спортсменів.

Біографії авторів

Олена Гант, Харківська державна академія фізичної культури

кандидат психологічних наук, доцент

Чжоу Мінюй, Харківська державна академія фізичної культури

аспірант

Посилання

Галій Л.В., Шульга Л.І., Якущенко В.А., Нартов П.В., Бур’ян К.О., & Баган С.О. (2019). Впровадження дистанційної форми навчання в систему післядипломної освіти: проблемні питання сьогодення. Медична освіта, 3 (35), 14–20. doi.org/10.31071/promedosvity/ 2019.03.014

Гант, О.Є., & Мінюй, Ч. (2020). Діагностика когнітивних функцій баскетболістів 12-14 років для індивідуалізації психологічної підготовки. Спортивні ігри, 3(17), 4-13. doi: 10.15391/si.2020-3.01

Гант, О.Є., Гончаренко, ВВ., & Чжоу,М. (2021). Особливості соціально-психологічної адаптованості спортсменів 12-14 років в ігрових видах спорту. Спортивні ігри, 3(21), 4-13. doi: 10.15391/si.2021-3.01

Глоба, Г.В., Цибулько, Л.Г., & Щелкунов, А.О. (2021). Фізичне виховання у світі в умовах гібридного навчання: takeaways для України. Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка. Педагогічні науки, (2 (340) Ч. 1), 74-83. https://doi.org/10.12958/2227-2844-2021-2(340)-1-74-83

Сороколіт, Н.С., Римар, О. В., Соловей, А.В.,& Сороколіт, Н.С. (2018). Становлення шкільного фізичного виховання в Україні в період незалежності. Спортивний вісник Придніпров'я, 2, 135-139.

Bandura, A. (1977). Self-efficacy: Toward a unifying theory of behavioral change. Psychological Review, 84, 191-215.

Harter, S. (2012). The construction of the self: Developmental and socio-cultural foundations. New York: Guilford Press

Leary, M. R. (2004). The curse of the self: Self-awareness, egotism, and the quality of human life. Oxford, UK: Oxford University Press.

Harter S. (2012) Self-perception profile for children: manual and questionnaires. Режим доступу: https://www.apa.org/obesity-guideline/self-preception.pdf

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-11-01

Як цитувати

Гант, О., & Мінюй, Ч. . (2023). Обґрунтування стратегій індивідуального психологічного супроводу баскетболістів 12-14 років . Спортивні ігри, (4(30), 4–13. https://doi.org/10.15391/si.2023-4.01

Номер

Розділ

Статті