Ефективність методики розвитку спеціальної витривалості юних гандболісток
DOI:
https://doi.org/10.15391/si.2020-4.08Ключові слова:
юні гандболістки, витривалість, тренування, методика, спеціальна витривалість, тестуванняАнотація
Мета - дослідити ефективність використання методики розвитку спеціальної витривалості юних гандболісток збірної команди Херсонської області. Матеріал і методи: дослідження проводилося протягом вересня 2019 – січня 2020 років зі збірною гандбольною командою дівчат Херсонської області. Впровадження методики щодо
розвитку витривалості, спостереження за тренувальним процесом та тестування рівня спеціальної витривалості проводилось на базі Херсонського вищого училища фізичної культури (ХВУФК) в універсальному залі м. Херсон. У дослідженні приймали участь 12 спортсменок 2003-2004 року народження. Для визначення рівня розвитку загальної та спеціальної витривалості було проведено 2 тести − Cooper-test та Beep-test. З метою визначення рівня розвитку витривалості тестування проводилось на початку зимового тренувального збору (06-07.01.2020) та по завершенню збору (27-28.01.2020). Протягом цього терміну тренувальні заняття проводилися двічі на день у понеділок, середу та четвер. У інші дні − одне тренування. В ході тренувань використовувались різні вправи на розвиток витривалості, а саме: різні види човникового бігу, вправи з м’ячом на певний час, різні види
стрибків, таких як стрибки на скакалці, стрибки через певне перешкоджання, використання
велоергометру та рухливі ігри, які сприяли емоційному розвантаженню дівчат. Результати: встановлено, що протягом експерименту середнє значення гандболісток в групі за Cooper-test підвищилось з Х ± s = 2319,167 ± 9,172 метри до Х ± s = 2439,167 ± 7,485 метри. Проте дане розходження виявилось не достовірним (t = 1,027 при р > 0,05).
Протилежні дані отримані під час порівняння результатів Beep-test. Протягом експерименту відбувся достовірний приріст показників з Х ± s = 7,92 ± 1,042 рівня до Х ± s = 9,08 ± 0,382 рівня (t = 3,286 при р < 0,05). Висновки: достовірно доведено, що застосована протягом експерименту методика позитивно вплинула на показники
спеціальної витривалості при опосередкованому впливі на показники загальної витривалості. Застосування основних принципів та змістовних складових тренувального процесу гандболісток в збірній команді Херсонської області дозволило суттєво підвищити рівень фізичної підготовленості юних гандболісток взагалі та спеціальної витривалості
зокрема.
Посилання
Волков, Л.В. (2002). Теория и методика детского и юношеского спорта. Киев : Олимпийская литература.
Гузар, В.М., Шалар, О.Г., & Мордюк, Д. (2016). Міжособистісні відношення гандболісток і їх вплив на змагальну діяльність. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету імені Т.Г. Шевченка, 139, (2), 218-222.
Жосан, И.А., Стрикаленко, Е.А., & Шалар, О.Г. (2014). Методика развития и комплексный контроль скоростно-силовых качеств гандболисток высокого класса. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту, 9, 24-29.
Козіна, Ж. Л., Слюсарев, В. Ф., & Волков, Є. П. (2004). Факторна структура підготовленості гандболістів високого класу. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту, 13, 39-47.
Кочубей, Ю.А., Стрикаленко, Є.А., & Шалар, О.Г. (2014). Аналіз фізичної підготовленості баскетболістів високого класу. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова, 6 (49), 55-63.
Матвеев, Л.П. (1999) Основы общей теории спорта и системы подготовки спортсменов. Киев : Олимпийская литература.
Платонов, В. (2018). Структура и содержание непосредственной подготовки спортсменов высокой квалификации к главным соревнованиям. Наука в олимпийском спорте, 2, 17-41.
Стрикаленко, Є.А., Шалар, О.Г. (2017). Вплив інтелектуальних здібностей на ефективність змагальної діяльності гандболісток високого класу. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету імені Т.Г. Шевченка, 147, (2), 255-258.
Strykalenko, Yevgeniy, Zhosan, Ihor, & Shalar, Oleh. (2017). Intellectual abilities high-end handball players of different playing roles. Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві, 4(40), 128-133.
Шалар, О., Жосан, І., Шум, Д., & Стрикаленко, Є. (2014). Властивості темпераменту і волі гандболісток різного ігрового амплуа. Спортивний вісник Придніпров’я, 3, 40-43.
Шалар, О.Г., Снопова, Ю.А., & Стрикаленко, Е.А. (2010). Психологическая совместимость женской гандбольной команды. Физическое воспитание студентов, (1), 109-112.
Bjorndal, Ch.T, Luteberget, L.S. & Holm, S. (2018). The Relationship Between Early and Senior Level Participation in International Women’s and Men’s Handball. Journal of Human Kinetics, 63(1), 73-84. doi 10.2478/hukin-2018-0008.
Catalin, P.M., Ion, M., Gheorghe, S. & Julien, F.L. (2018). Identification of particularities of the conception and application of training programs of goalkeepers specialized in the performance handball. Journal of Physical Education and Sport, 18(4), 2248-2252. doi:10.7752/jpes.2018.04338
Ferrari, S.F, Borges, P.H., Teixeira, D. & Maroques, P.G. (2018). Impact of verbal instruction and demonstration methods on self-efficacy and motor learning in inexperienced handball players. Journal of Physical Education and Sport, 18(2), 816-820. doi:10.7752/jpes.2018.02120.
Granero-Gallegos, A., Gomez-Lopez, M., Rodriguez-Suarez, N., Arturo-Abraldes, J., Alesi, M. & Bianco, A. (2017). Importance of the Motivational Climate in Goal, Enjoyment, and the Causes of Success in Handball Players. Frontiers in Psychology, 8. doi 10.3389/fpsyg.2017.02081
Ivaskevych, D., Fedorchuk, S., Petrushevskyi, Ye., Borysova, O., Ivaskevych, O., Kohut, I., Marynych, V. & Tukaiev, S. (2020). Association between competitive anxiety, hardiness, and coping strategies: a study of the national handball team. Journal of Physical Education and Sport, 20 (Supplement issue 1), 359-365. doi:10.7752/jpes.2020. s1051
Krahenbuhl, Tathyane, & Leonardo, Lucas (2020) The relative age effect: coaches' choices as evidence of social influence on youth handball. Journal of Physical Education and Sport, Vol.20 (5), Art 337, pp. 2460-2467. doi:10.7752/jpes.2020.05337
Popovych, Ihor, Blynova, Olena, & Savchuk, Oleksandr, Zasenko, Viacheslav, & Prokhorenko, Lesia (2020). Expectations of a winning result in women’s handball team: comparison of different age groups. Journal of Physical Education and Sport, Vol.20 (5), Art 369, pp. 2709-2717
Popovych, Ihor, Zavatkyi, Vadym, Tsiuniak, Oksana, & Nosov, Pavlo, Zinchenko, Serhii, Mateichuk, Vadym, Zavatkyi, Yurii, & Blynova, Olena (2020). Research on the types of pre-game expectations in the athletes of sports games. Journal of Physical Education and Sport, Vol.20 (1), Art 6, pp. 43-52.
Shalar, Oleh, Strykalenko, Yevhenii, & Huzar, Viktor. (2019). Psychological readiness of handball players for the competition. Sport science international scientific journal of kinesiology, 12, іssue 1, 95-102.
Strykalenko, Yevhenii, Shalar, Oleh, Huzar, Viktor, & Yuskiv, Serhii, Silvestrova, Hanna, & Holenco, Nina. (2020). The correlation between intelligence and competitive activities of elite female handball players. Journal of Physical Education and Sport, 20(1), 63-70, doi:10.7752/jpes.2020.01008