Вплив спортивних та рухливих ігор на фізичну та технічну підготовленність юних плавців

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15391/si.2024-1.10

Ключові слова:

плавальна підготовленість, плавання, елементи прикладного плавання, рухливі ігри, діти

Анотація

Метою нашого дослідження стала розробка методики навчання плаванню дітей 8 років у групах початкової підготовки другого року навчання на основі використання спортивних та  рухливих ігор з елементами прикладного плавання. Матеріал і методи: Збір даних здійснювався в групах дітей, які відвідують заняття з плавання басейну «Піонер» м. Харкова (КЗ МСДЮСШОР з водних видів спорту Яни Клочкової). У дослідженні взяла участь 30 дітей. Випробувані були поділені на групи: експериментальну (ЕГ) та контрольну (КГ). В статевому, віковому та кількісному плані склад ЕГ та КГ був ідентичний (хлопчики 8 років, по 15 осіб у кожній групі). На початку експерименту між групами плавців не було виявлено статистично достовірних відмінностей у жодному з вивчених показників. Зміст навчально-тренувальних занять в обох групах відповідав офіційній програмі ДЮСШОР з плавання. За умовами експерименту кожне третє заняття на тижні в експериментальній групі проводилися в ігровій формі з застосуванням елементів прикладного плавання. Під час збору даних застосовувалися такі методи дослідження: теоретичний аналіз та узагальнення даних літературних джерел; педагогічний експеримент; педагогічне спостереження; метод тестів (контрольні випробування); методи математичної статистики. Результати: Дослідження виявило, що і в КГ і в ЕГ спостерігається позитивна динаміка змін результатів, але в експериментальній групі, на відміну від контрольної групи, спостерігається достовірне поліпшення результатів за більшістю показників фізичної плавальної (технічної) підготовленості юних спортсменів (р<0,05). Висновки: Результати дослідження доводять, що застосування спортивних та рухливих ігор з елементами прикладного плавання позитивно впливають на навчання та вдосконалення навичок плавання дітей молодшого шкільного віку та підтверджує ефективність авторської методики.

Біографія автора

Лілія Шейко , Харківська державна академія фізичної культури

старший викладач кафедри водних видів спорту

Посилання

Дікалова, О.О. (2014). Вплив занять плаванням на здоров’я молодших школярів. Науковий часопис НПУ ім.. М.П. Драгоманова, 3(44), 206-208.

Жук, Г.О. (2011). Програмування фізкультурно-оздоровчих занять аквафітнесом з дітьми молодшого шкільного віку : дис… канд. наук з фіз. виховання і спорту : 24.00.02. Київ. 208 с.

Звізда, І.С (2002). Ігри та вправи на воді для початкового навчання плавання. Чернівці: ЧНУ.

Крук, М.З., Биканов, С.Р., & Крук, А.З. (2010). Теорія і методика викладання плавання: навчально-методичні матеріали для студентів факультету фізичного виховання і спорту. Житомир: Вид - во ЖДУ ім. І. Франка.

Ляшенко, А.М, Дєлова, І.О., Колонтаєвська, О.О., & Шевченко, З.М. (2012). Додаткова арціальна програма спецкурсу з навчання плаванню дошкільників «Казкове плавання». Теорія та методика фізичного виховання, 7, 19-32. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/TMFV_2012_7_5/

Марченко, С.І. (2003). Підбір, розробка i класифікація тренувальних завдань ігрової направленості для школярів молодших класів. Теорія та методика фізичного виховання, 4, С. 13–20.

Марченко, С.І. (2008). Умови ефективного розвитку рухових здібностей у школярів молодших класів засобами рухливих ігор: автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання та спорту: 24.00.02. Харківю.

Ображей, О.Є. (2020). Технологія проектування прискореного навчання плаванню молодших школярів в умовах літніх оздоровчих таборів. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), 7(127), 140-145. DOI 10.31392/NPU-nc.series 15.2020.7(127).27

Пивовар, Андрій, & Ковач, Сергій. (2022). Потенціал спортивної інфраструктури як чинник залучення дітей до занять плаванням. Спортивний вісник Придніпров’я, 2, 86-91. DOI: 10.32540/2071-1476-2022-2-086

Пілярська, І. (2012). Вплив плавання та фізичних вправ у воді на фізичний розвиток дітей молодшого шкільного віку. Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві, 4, 323–325.

Сембрат, С.В. (2003). Ігрове спрямування фізичної підготовки дітей молодшого шкільного віку: автореф. дис… канд. наук з фіз. вих. і спорту: 24.00.02. К., 2003.

Програма навчання плаванню. Retrieved from https:// zddou25.edumsko.

Ткач, Е.М. (2006). Плавання. Початкове навчання. ЧДПУ імені Т. Г. Шевченка.

Шейко, Л.В. (2016). Использование игрового метода для формирования волевой активности у младших школьников при обучении плаванию. Спортивні ігри, 1, 75–79.

Шейко, Л.В. (2017). Применение подвижных игр для предупреждения возникновения чувства страха у детей младшего школьного возраста на этапе освоения с водой. Спортивні ігри, 1, 84–88.

Шейко, Л.В., & Пащенко, Н.А. (2018). Эффективность применения подвижных игр в воде на этапах начального обучения плаванию детей младшего школьного возраста. Слобожанський науково-спортивний вісник, 2(64), 88–93. https://doi.org/10.15391/snsv.2018-2.017

Шейко, Л.В. (2019). Застосування рухливих ігор для розвитку фізичних якостей плавців 8-9 років. Спортивні ігри, 1(11), 67-74. http://doi.org/10.5281/zenodo.2543602.

Шейко, Л.В. (2021). Вплив ігрового методу на якість плавальної підготовленості дітей молодшого шкільного віку, які займаються оздоровчим плаванням. Спортивні ігри, 1(19), 84–94.

Шейко, Л.В. (2023). Вплив спортивних та рухливих ігор на фізичну та технічну підготовку юних плавців. Спортивні ігри, 1(27), 95–102.

Яблонська, А.М. (2013). Значення ігор в підготовці плавців початківців. Валеологічна освіта в навчальних закладах України: стан, напрямки й перспективи розвитку, 227-232. (Unpublished).

Guideline on the prevention of drowning through provision of day-care and basic swimming and water safety skills. Geneva: World Health Organization; 2021. Licence: CC BY-NC-SA 3.0 IGO.

Step Up! Tackling the Burden of Insufficient Physical Activity in Europe, OECD Publishing, OECD/WHO. Paris. 2023. Access mode: https://doi.org/10.1787/500a9601-en.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-02-09

Як цитувати

Шейко , Л. . (2024). Вплив спортивних та рухливих ігор на фізичну та технічну підготовленність юних плавців. Спортивні ігри, (1(31), 108–121. https://doi.org/10.15391/si.2024-1.10

Номер

Розділ

Статті