Спортивні ігри у професійному становленні студентів економічного профілю

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15391/si.2020-3.04

Ключові слова:

спортивні ігри, фізичне виховання, фізичні і психофізіологічні якості, студенти

Анотація

Для ефективного розвитку системи фізичного виховання, підготовки студентської молоді до майбутньої професійної діяльності необхідне посилення якості навчального процесу з професійно-прикладної фізичної підготовки. Одним із напрямів покращення процесу ППФП є формування нових підходів, з використанням популярних спортивних ігор, які сприяють розвитку фізичних і психофізіологічних якостей, необхідних у майбутній професійній діяльності. Мета дослідження полягає у визначенні мотиваційних інтересів студентів до занять спортивними іграми, та особливостей впливу ігрових видів спорту на розвиток професійно важливих фізичних і психофізіологічних якостей у процесі
навчання студентів. Матеріал та методи дослідження. Методом анкетування визначено мотиваційні інтереси студентів I - IV курсів до занять спортивними іграми. Для визначення ефективності впливу занять спортивними іграми на розвиток професійно важливих фізичних і психофізіологічних якостей нами досліджувалися три групи спортсменів, які займаються різними ігровими видами спорту і група фахівців економічних спеціальностей у
кількості 15 чол., стаж роботи яких, складає більше 10 років. Група студентів, яка займається баскетболом, нараховувала 12 осіб, волейболом 14, футболом 11. Для визначення контрольних результатів з фізичної підготовленості нами використовувалися наступні: вис на зігнутих руках, піднімання тулуба з положення лежачі, перехресні рухи руками. Реєстрація результатів за психофізіологічними тестами: проста зорово-моторна реакція, зорово – моторна реакція вибору, кількість набраних знаків за тестом «Stamina» відбувалася на комп’ютерному діагностичному комплексі «НС – Психотест». Критерієм для оцінки позитивного впливу занять спортивними іграми стало порівняння отриманих показників з фізичної і психофізіологічної підготовки студентів, які займаються ігровими видами спорту з результатами тестування досвідчених фахівців економічного профілю. Результати дослідження. Порівняльний аналіз підсумкових результатів тестування фізичних і психофізіологічних якостей студентів, які займаються ігровими видами спорту і фахівців економічного напрямку, переконливо вказує на доцільність використання засобів спортивних ігор у процесі підготовки до майбутньої професійної діяльності. Висновки. Визначено позитивну динаміку змін показників у зацікавленості до занять спортивними
іграми студентів у закладі вищої освіти. Кількість студентів, які бажають займатися бадмінтоном, збільшилася у порівнянні з 2018 н.р. на 1,36 %, баскетболом – на 5,18 %, волейболом – на 4,53 %, гандболом – на 1,89 %, кількість бажаючих займатися футболом – зросла на 10,58 %. Порівняльний аналіз результатів дослідження фізичної і
психофізіологічної підготовленості студентів, які займаються ігровими видами спорту з модельними результатами спеціалістів, дає можливість стверджувати про доцільність використання спортивних ігор та їх елементів у процесі фізичного виховання студентів та буде спряти якісної, більш ефективної професійної підготовки майбутніх фахівців
економічних спеціальностей.

Біографії авторів

Юрій Остапенко, Сумський державний університет

к. фіз. вих., ст. викладач кафедри фізичного
виховання і спорту

Валентина Остапенко, Сумський державний університет

ст. викладач кафедри фізичного виховання і спорту

Посилання

Бойчук, Р.І., Ковцун, В.І., Короп, М.Ю., & Бєлявський, І.Л. (2017). Спортивні ігри в системі професійно-прикладної фізичної підготовки майбутніх фахівців нафтогазової справи. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка.

Серія: Педагогічні науки. Фізичне виховання та спорт, (143), 259-262.

Горобей, М.П., Чалий, О.С., Дерябкина, Т.В., & Самійленко, В.П. (2018). Спортивні ігри як важливий компонент здорового способу життя студентів. Проблеми і перспективи розвитку спортивних ігор і єдиноборств у вищих навчальних закладах, 2, 9-11.

Грибан, Г.П. (2014). Особливості фізичної підготовленості студентів вищих навчальних закладів України. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету,1(118), 88-92.

Дорохова, О.В., & Березовський, В.А. (2019). Спортивні ігри – ефективна форма фізичного виховання студентської молоді. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова,3К (110), 181-184.

Дубинська, О. Я. (2014). Удосконалення засобів професійно-прикладної фізичної підготовки для студентів економічних спеціальностей. Матер. XIV Міжнар. наук.-практ. конф. молодих учених. – Суми: СумДУ ім. АС Макаренка, 1, 67-71.

Дяченко, А.А., Асаулюк, І.О., & Маринчук, П.І. (2017). Професійно-прикладна фізична підготовка студентів закладів освіти. Зб. наукових праць. Переяслав-Хмельницький, 11 (31), Ч. 3, 90-93.

Круцевич, Т.Ю., & Пангелова, Н.Е. (2016). Сучасні тенденції щодо організації фізичного виховання у вищих навчальних закладах. Спортивний вісник Придніпров’я, 3, 109-114.

Лутченко, Н.Г., Перевозникова, Н.И., & Григорьев, Н.Н. (2016, February). Основные приоритеты и значение спортивных игр в профессиональном обучении студенческой молодежи. Физическая культура и здоровье студентов вузов: материалы XII Междунар. науч.-практ. конф., 12, 86-88.

Остапенко, Ю.О. (2015). Професійно-прикладна фізична підготовка студентів інформаційнологічної групи спеціальностей. (Дис. канд. физ. виховання та спорту). НУФВіС України, Київ.

Остапенко, Ю. О., & Остапенко, В. В. (2019). Спортивні ігри як засіб підготовки фахівців інформаційно-логічної групи спеціальностей Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова, 3(110), 425-429.

Помещикова, І.П., Кадигроб, Я.Г., Коваль, М.В., & Мальцева, Т.Н. (2016). Вплив рівня функцій уваги на ігрові показники баскетболістів 12-13 років. Спортивні ігри, 2, 44-46.

Пилипей, Л.П. & Шаповал, М.С. (2013). Стан фізичної підготовленості студенток I курсу ВНЗ. Спортивний вісник Придніпров’я, 2, 57-61.

Пустулякова, Л.М., Болгар, М.А., & Павліченко, С.В. (2014). Спортивні ігри як активний метод формування професійно-прикладних якостей майбутніх медиків на заняттях з фізичного виховання зі студентами медичного ВНЗ. Спортивні ігри, 10, 32-35.

Футорний, С.М., & Рудницький О. В. (2013). Характеристика стану здоров’я студентів вищих навчальних закладів. Теорія і методика фізичного виховання і спорту, 2, 99-105.

Iermakov, S., Kozina, Z., Ceslitska, M., Mushketa, R., Krzheminski, M., & Stankevich, B. (2016).

Razrabotka kompyuternyih programm dlya opredeleniya psihofiziologicheskih vozmozhnostey i svoystv nervnoy sistemyi lyudey s raznyim urovnem fizicheskoy

aktivnosti. Zdorov’â, sport, reabìlìtacìâ, 1, 14-19.

Hopper, C., Fisher, B., & Munoz, K. (2008). Physical activity and nutrition for health. Champaign: Human Kinetics, 374.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-02-04

Як цитувати

Остапенко, . Ю., & Остапенко, . В. (2024). Спортивні ігри у професійному становленні студентів економічного профілю. Спортивні ігри, (3(17), 33–42. https://doi.org/10.15391/si.2020-3.04

Номер

Розділ

Статті