Ефективність використання рухливих ігор при розвитку спритності у плавців 9-10 років

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15391/si.2020-1.09

Ключові слова:

спритність, засіб, ігри, плавання, діти

Анотація

Метою дослідження стало вивчення впливу застосування рухливих ігор на розвиток спритності і координаційних здібностей плавців 9-10 років. Матеріали і методи: збір даних здійснювався в навчально-тренувальних групах басейну «Піонер» (КЗ МСДЮСШОР з водних видів спорту Яни Клочкової) та тривав десять тижнів. У дослідженні взяли участь 20 дітей 9-10 років, які регулярно відвідують тренувальні заняття з плавання. Випробовувані були поділені на дві групи: по 10 плавців з однаковим рівнем підготовленості. Перша група - експериментальна (ЕГ), друга - контрольна (КГ). Усі засоби, які застосовувалися під час занять в ЕГ були поділені на дві групи: 1) рухливі ігри і
ігрові завдання в воді для розвитку спритності (60%); 2) вправи, які зазвичай використовують для розвитку спритності (40%). У КГ застосовувались переважно традиційні вправи, передбачені програмою. Ігрові завдання складали приблизно 20% від усіх засобів, що застосовувалися під час занять цієї групи. Дослідження проводилися в два етапи. Визначався рівень розвитку спритності до початку і після закінчення експерименту; виконувався порівняльний аналіз отриманих даних. Застосовані: аналіз літературних джерел; метод тестів (контрольні випробування); педагогічний експеримент; педагогічне спостереження; метод математичної обробки даних дослідження. Результати: дослідження виявило, що плавці ЕГ істотно поліпшили результати тестів завдяки
застосуванню комплексу рухливих ігор та ігрових завдань з елементами спортивного плавання під час навчально-тренувальних занять. У КГ також спостерігалося поліпшення показників, однак воно було не настільки відчутним в порівнянні з ЕГ. Висновки: була встановлена доцільність застосування рухливих ігор та ігрових завдань під час занять на розвиток спритності і координаційних здібностей юних спортсменів. Запропонована методика дозволила значною мірою підвищити рівень показників спритності і координаційних здібностей спортсменів-плавців 9-10 років. У ЕГ відбулась суттєва позитивна динаміка рівня розвитку координаційних здібностей за п'ятьма досліджуваними показниками з семи. В КГ позитивна динаміка відбулась у одному тесті (р<0,05). В інших тестах показники не носять достовірний характер (р>0,05), але теж є позитивні зрушення.

Посилання

Бернштейн, Н. А. (2011). О ловкости и ее развитии. М. : Физкультура и спорт.

Булгакова, Н. Ж. (2011). Игры у воды, на воде. М. : Физкультура и спорт.

Васильев, В. С. (2010). Обучение детей плаванию, М. : Физкультура и спорт.

Волков, Л. В. (2002). Теория и методика детского и юношеского спорта. Киев :Олимпийская литература.

Ганчар, И. Л. (1998). Плавание. Теория и методика преподавания. Минск Четыре четверти; Экоперспектива, Минск.

Коджаспиров, Ю. Г. (2004). Развивающие игр на уроках физической культуры 5-11 классы: методическое пособие. М. : Физкультура и спорт.

Лях, В. И. (1998). Тесты в физическом воспитании школьников. М. : Физкультура и спорт. 8.

Макаренко, Л. П. (2009). Подготовка юных пловцов, М. : Физкультура и спорт.

Никитский, Б. Н. (2009). Плавание. Москва : Просвещение.

Осокина, Т. И. (2011). Как научить детей плавать. М. : Физкультура и спорт.

Погребной, А. И. (1999). О некоторых принципах обучения плаванию. Теория и практика физической культуры и спорта, 3, 59-63.

Программа обучения плаванню. Retrieved from https:// zddou25.edumsko.ru.

Сергієнко, Л. П. (2010). Спортивна метрологія: теорія і практичні аспекти. Київ : КНТ.

Шейко, Л. В. (2016). Использование игрового метода для формирования волевой активности у младших школьников при обучении плаванию. Спортивні ігри, 1, 75–79.

Шейко, Л. В. (2017). Применение подвижных игр для предупреждения возникновения чувства страха у детей младшего школьного возраста на этапе освоения с водой. Спортивні ігри, 1, 84–88.

Шейко, Л. В. (2018). Эффективность применения подвижных игр в воде на этапах начального обучения плаванию детей младшего школьного возраста. Слобожанський науково-спортивний вісник, 2(64), 88–93. doi:10.15391/snsv.2018-2.017

Шейко, Л. В. (2019). Застосування рухливих ігор для розвитку фізичних якостей плавців 8-9 років. Спортивні ігри, 1 (11), 67–74. doi.org/10.5281/zenodo.2543602

Шиян, Б. М. (2003). Теорія і методика фізичного виховання школярів. Частина 1. Тернопіль: Навчальна книга – Богдан.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-02-21

Як цитувати

Шейко, . Л. (2024). Ефективність використання рухливих ігор при розвитку спритності у плавців 9-10 років. Спортивні ігри, (2(16), 86–94. https://doi.org/10.15391/si.2020-1.09

Номер

Розділ

Статті