Технічна підготовка юних футболістів з урахуванням спеціалізованих навантажень підвищеної координаційної складності
DOI:
https://doi.org/10.15391/si.2019-4.09Ключові слова:
технічна підготовка, спеціалізовані навантаження підвищеної координаційної складності, техніко-тактичні дії, змагальна діяльність, навчально-тренувальний процесАнотація
Мета дослідження полягала в обґрунтуванні методики технічної підготовки юних футболістів 8-16 років на основі технології диференціювання спеціалізованих навантажень підвищеної координаційної складності. Для вирішення
поставлених завдань використовувалися наступні методи наукового дослідження: аналіз спеціальної літератури та програмно-нормативних документів; анкетування, інтерв'ювання; педагогічне спостереження; метод експертних оцінок; спортивно-педагогічне тестування; педагогічний експеримент; методи математичної статистики.
Результати аналізу діючої програмно-нормативної бази, яка регламентує багаторічну підготовку спортивного резерву у футболі, а також опитування фахівців показують на недостатню розробленість в методиці технічної підготовки питань нормування спеціалізованих навантажень підвищеної координаційної складності в широкому діапазоні, що охоплює всі вікові етапи – від початкового до спортивного вдосконалення. З методологічних позицій даний аспект розглядається фахівцями дитячо-юнацького футболу в якості певного резерву подальшої раціоналізації методики тренування. За результатами дослідження розроблена технологія оцінки змагальної вправи футболістів за коефіцієнтом координаційної складності матчу. В широкому віковому діапазоні (8-16 років) виявлені
величини спеціалізованих навантажень підвищеної координаційної складності в грі юних футболістів. Розроблена технологія диференціювання об’ємів спеціалізованих навантажень підвищеної координаційної складності в багаторічній технічній підготовці юних футболістів, на основі оцінки складності змагальної вправи. Експериментально визначено ефективність методики технічної підготовки юних футболістів з диференціюванням за
віковими групам об’ємів спеціалізованих навантажень підвищеної координаційної складності. При цьому встановлено негативний вплив такого методичного підходу на рівень технічної підготовленості на етапі початкової підготовки в період з 8 до 9 років.
Посилання
Айрапетьянц, Л. Р., Годик, М. А. (1991). Спортивные игры: техника, тактика, тренировка.Ташкент: Ибн Сина.
Артемьева, Н. К., Лавриченко, В. В., & Середа В. Н. (2007). Биологические и педагогические основы подготовки юных футболистов. Краснодар: КГУФКСТ.
Витковский, З. Н. (2003). Координационные способности юных футболистов: диагностика, структура, онтогенез. (Doctoral dissertation). Москва, Россия.
Гаджиев, Г. М. (2007). Анализ игровой деятельности в .футболе. Теория и методика футбола.М. : издание Российского футбольного союза.
Григорьян, М. Р., Золотарев, А. П., & Семенюков, A. A. (2008). Координационная сложность футбольного матча в зависимости от возраста и квалификации спортсменов. Сб. докл. 28-й научно-методической конференции профессорско-преподавательского состава КГУФКСТ. Краснодар, 51-56.
Губа, В. П. (1997). Возрастные основы формирования спортивных умений у детей в связи с начальной ориентацией в различные виды спорта. (Doctoral dissertation). Москва, Россия.
Золотарев, А. П., & Шамардин, А. И. (1991). Методика совершенствования и контроля координационных способностей юных футболистов в условиях скоростных передвижений. Волгоград : Универсал.
Ивасев, В. З. (2001). Технико-тактическая подготовка юных футболистов с учетом разносторонности соревновательных действий. (Doctoral dissertation). Краснодар, Россия.
Котенко, Н. В. (2007). Координационные упражнения в футболе. Теория и практика футбола, 11-13.
Суворов, В. В. (2007). Командные показатели технико-тактических действий, связанные с результатом игры. 2-я региональная научно-практическая конференция тренеров, преподавателей, инструкторов по футболу, руководителей физкультурноспортивных учреждений. Омск, 191-196.
Тюленьков, С. Ю. (2007). Теоретико-методические подходы к системе управления подготовкой футболистов высокой квалификации: монография. М. : Физическая культура.
Федотова, Е. В. (2003). Основы управления многолетней подготовкой юных спортсменов в командных игровых видах спорта. М. : СпрортАкадемПресс.
Хакунов, Н. Х., & Ахтаов, P. A. (2007). Разносторонность технико-тактических действий в соревновательной деятельности юных футболистов. Матер. Всероссийской научной постоянно действующей конференции, Том 1, Майкоп, 141-142.
Чирва, Б. Г. (2007). Построение технической подготовки юных футболистов с учетом сенситивных периодов становления технического мастерства. Теория и практика физической культуры, 4, 16-18.
Чирва, Б. Г. (2008). Базовая и профессиональная техническая и тактическая подготовка футболистов. (Doctoral dissertation). Москва, Россия.
Moreno, M. (2009). Grassport soccer schools. Jornadas tecnicas de futbol. Seminaro de futbol base 9-11. Enero de, 11-28.
Pzybylski, W. (2006). Individualization Strateges for Long – Team athlete training. Stüdes in Phisical Edukationand sport, V.12, 2, 253-256.
Sforza, C. Die (2008). Manschafiten sind noch unberechenbarer. Euro Soccer 08 spezial. 22-25.
Reilly, T., Cabri, J. & and Araujo, D. (Edi.) (2005). Science and Football: Proceedinges of the 5th World Congress on sport science and football.
Wein, H. (2001). Developing youth soccer players. Leeds: Human Rinetics.