Вплив вправ з елементами футболу на фізичну підготовленість і функціональний стан студенток з ослабленим здоров’ям

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15391/si.2019-4.10

Ключові слова:

студенти, футбол, елементи, ослаблення, здоров’я, якості, ефективність

Анотація

Мета дослідження: підвищити ефективність навчальних занять фізичним вихованням та рівень розвитку фізичних якостей у студентів з ослабленим здоров’ям за рахунок особистого підходу до занять з використанням елементів футболу. Завдання дослідження: виявити фізичну підготовленість та функціональний стан організму та здоров’я студенток з ослабленим здоров’ям; проаналізувати ефективність впливу використання елементів футболу на розвиток рухових якостей студентів з ослабленим здоров’ям та їх функціональний стан здоров’я. Методи дослідження: теоретичний аналіз та узагальнення літературних джерел; контрольні тести та випробування з фізичної підготовленості та використання функціональних проб для оцінки рівня здоров’я, методи математичної статистики з використанням t - критерія Стьюдента. Результати: Для аналізу можливості використання елементів футболу під час навчальних занять була необхідність визначити динаміку показників фізичної підготовленості, функціонального стану організму та здоров’я студенток за період 2018- 2019 навчального року. Висновки: визначено динаміку показників рухової та функціональної підготовленості студенток за термін навчання в університеті від першого до другого курсів. При цьому між результатами студенток відсутні статистично значущі
відмінності (р>0,05); проведений 5-ти місячний експеримент засвідчив помітний позитивний вплив систематичних занять з використанням елементів футболу на показники фізичної підготовленості та здоров’я студенток першого курсу. Через п’ять місяців експерименту за показниками функціонального стану організму та здоров’я достовірно
кращою стала група 1 (експериментальна група) (р<0,05). Тільки за результатами проби Ромберга між групами не зафіксовано статистично значущих відмінностей.

Біографії авторів

Ганна Таможанська, Національний Фармацевтичний Університет

кандидат педагогічних наук, завідувач кафедри
фізичної реабілітації та здоров’я

Олена Мятига, Національний Фармацевтичний Університет

кандидат наук з фізичного виховання та спорту, доцент
кафедри фізичної реабілітації та здоров’я

Лариса Улаєва, Національний Фармацевтичний Університет

старший викладач кафедри фізичної реабілітації та
здоров’я

Посилання

Волошко, Л. Б., & Клименко, П. К. (2018). Особливості методики фізичного виховання для студентів спеціальної медичної групи з артеріальною гіпертензією. Фізична реабілітація та здоров’язбережувальні технології: реалії і перспективи :матеріали ІV Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю, Полтава, 216-217.

Галюза, С. С. (2013). Розвиток фізичних здібностей студенток університетів в процесі занять футболом. (Unpublished Doctoral dissertation). Луганськ, Україна.

Гузар, В. М., & Юськів, С. М. (2019). Професійно-прикладна фізична підготовка студентів засобами спеціалізованих рухливих ігор. Спортивні ігри, (2 (12)), 13-22.

Гузарь, В. Н. (2015). Содержание педагогической технологии управления здоровым образом жизни студентов. Физическая культура и спорт в современном мире: социальная роль и пропаганда здорового образа жизни , 65-68.

Костюкович, О. П., & Мірошниченко, О. Л. (2017). Оздоровче плавання як засіб реабілітації і відновлення дорослих людей, що мають окремі вади в стані здоров’я. Проблеми доров’я, фізичної терапії, реабілітації та ерготерапії : матеріали ІІІ Всеукраїнської заочної науково-практичної інтернет-конференції. Суми, 119-123.

Куделко, В. Е., & Улаєва, Л. О., & Кравченко, О. С. (2013). Вплив використання елементів спортивних ігор на розвиток рухових якостей у студентів групи лікувальної фізичної культури. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту, 2, 38-41.

Помещикова, И. П., Чек, А. О. (2014). Уровень вестибулярной устойчивости баскетболисток студенческой команды. Через физическую культуру и спорт к здоровому образу жизни. Материалы II Международной научно-практической конференции, Уфимский гос. ун-т экономики и сервиса, 431-434.

Соколова, Н. І. (2005). Превентивна фізична реабілітація як стратегія профілактики хронічних соматичних захворювань. (Unpublished Doctoral dissertation). Київ, Україна.

Таможанська, А. В., & Мятига, О. М., & Гончарук, Н. В., & Улаєва, Л. О. (2018). Петанк як засіб розвитку рухових якостей студентів з ослабленим здоров’ям. Освітній простір України, 13. Івано –Франківськ, 89-97.

Таможанська, Г. В. (2017). Методика навчання студенток університетів міні-футболу з використанням інформаційних технологій у процесі поза аудиторних занять.(Unpublished Doctoral dissertation). Харків, Україна.

Улаєва, Л.О. (2015). Факторы, влияющие на повышение эффективности занятий в группе физической реабилитации. Фізична культура, спорт та здоров’я : матеріали XV

Міжнародної науково-практичної конференції. Режим доступу : http://hdafk.kharkov.ua/docs/konferences/konf_10_12_2015.pdf - 260-262

Чернобай, Т. В. (2009). Проблеми і перспективи удосконалення фізичного виховання студентів з відхиленнями в стані здоров’я. Гуманіт. вісн. НУК. Вип. 2. 301-304.

Kozina, Zh. L., Sobko, I. N., & Klimenko, A. I., & Sak, N. N. (2013). Comparative characteristics of psychophysiological features skilled basketball players-women with hearing and skilled basketball players healthy. Pedagogics, psychology, medical-biological problems of physical training and sports, 7, 35-43.

Kozina Zh. L., & Kozhuhar L. V., & Sobko I. N., & Vaksler M. A., & Tihonova A. A. (2015).

Metodika vosstanovleniya rabotosposobnosti s primeneniem banochnogo massazha i autogennoy trenirovki basketbolistok studencheskih komand. Pedagogika, psihologiya i mediko-biologicheskie problemyi fizicheskogo vospitaniya i sporta, 5, 24-31.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-04-07

Як цитувати

Таможанська, . Г., Мятига, . О., & Улаєва, . Л. (2024). Вплив вправ з елементами футболу на фізичну підготовленість і функціональний стан студенток з ослабленим здоров’ям. Спортивні ігри, (4(14), 98–109. https://doi.org/10.15391/si.2019-4.10

Номер

Розділ

Статті