Вплив вправ з елементами футболу на фізичну підготовленість і функціональний стан студенток з ослабленим здоров’ям
DOI:
https://doi.org/10.15391/si.2019-4.10Ключові слова:
студенти, футбол, елементи, ослаблення, здоров’я, якості, ефективністьАнотація
Мета дослідження: підвищити ефективність навчальних занять фізичним вихованням та рівень розвитку фізичних якостей у студентів з ослабленим здоров’ям за рахунок особистого підходу до занять з використанням елементів футболу. Завдання дослідження: виявити фізичну підготовленість та функціональний стан організму та здоров’я студенток з ослабленим здоров’ям; проаналізувати ефективність впливу використання елементів футболу на розвиток рухових якостей студентів з ослабленим здоров’ям та їх функціональний стан здоров’я. Методи дослідження: теоретичний аналіз та узагальнення літературних джерел; контрольні тести та випробування з фізичної підготовленості та використання функціональних проб для оцінки рівня здоров’я, методи математичної статистики з використанням t - критерія Стьюдента. Результати: Для аналізу можливості використання елементів футболу під час навчальних занять була необхідність визначити динаміку показників фізичної підготовленості, функціонального стану організму та здоров’я студенток за період 2018- 2019 навчального року. Висновки: визначено динаміку показників рухової та функціональної підготовленості студенток за термін навчання в університеті від першого до другого курсів. При цьому між результатами студенток відсутні статистично значущі
відмінності (р>0,05); проведений 5-ти місячний експеримент засвідчив помітний позитивний вплив систематичних занять з використанням елементів футболу на показники фізичної підготовленості та здоров’я студенток першого курсу. Через п’ять місяців експерименту за показниками функціонального стану організму та здоров’я достовірно
кращою стала група 1 (експериментальна група) (р<0,05). Тільки за результатами проби Ромберга між групами не зафіксовано статистично значущих відмінностей.
Посилання
Волошко, Л. Б., & Клименко, П. К. (2018). Особливості методики фізичного виховання для студентів спеціальної медичної групи з артеріальною гіпертензією. Фізична реабілітація та здоров’язбережувальні технології: реалії і перспективи :матеріали ІV Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю, Полтава, 216-217.
Галюза, С. С. (2013). Розвиток фізичних здібностей студенток університетів в процесі занять футболом. (Unpublished Doctoral dissertation). Луганськ, Україна.
Гузар, В. М., & Юськів, С. М. (2019). Професійно-прикладна фізична підготовка студентів засобами спеціалізованих рухливих ігор. Спортивні ігри, (2 (12)), 13-22.
Гузарь, В. Н. (2015). Содержание педагогической технологии управления здоровым образом жизни студентов. Физическая культура и спорт в современном мире: социальная роль и пропаганда здорового образа жизни , 65-68.
Костюкович, О. П., & Мірошниченко, О. Л. (2017). Оздоровче плавання як засіб реабілітації і відновлення дорослих людей, що мають окремі вади в стані здоров’я. Проблеми доров’я, фізичної терапії, реабілітації та ерготерапії : матеріали ІІІ Всеукраїнської заочної науково-практичної інтернет-конференції. Суми, 119-123.
Куделко, В. Е., & Улаєва, Л. О., & Кравченко, О. С. (2013). Вплив використання елементів спортивних ігор на розвиток рухових якостей у студентів групи лікувальної фізичної культури. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту, 2, 38-41.
Помещикова, И. П., Чек, А. О. (2014). Уровень вестибулярной устойчивости баскетболисток студенческой команды. Через физическую культуру и спорт к здоровому образу жизни. Материалы II Международной научно-практической конференции, Уфимский гос. ун-т экономики и сервиса, 431-434.
Соколова, Н. І. (2005). Превентивна фізична реабілітація як стратегія профілактики хронічних соматичних захворювань. (Unpublished Doctoral dissertation). Київ, Україна.
Таможанська, А. В., & Мятига, О. М., & Гончарук, Н. В., & Улаєва, Л. О. (2018). Петанк як засіб розвитку рухових якостей студентів з ослабленим здоров’ям. Освітній простір України, 13. Івано –Франківськ, 89-97.
Таможанська, Г. В. (2017). Методика навчання студенток університетів міні-футболу з використанням інформаційних технологій у процесі поза аудиторних занять.(Unpublished Doctoral dissertation). Харків, Україна.
Улаєва, Л.О. (2015). Факторы, влияющие на повышение эффективности занятий в группе физической реабилитации. Фізична культура, спорт та здоров’я : матеріали XV
Міжнародної науково-практичної конференції. Режим доступу : http://hdafk.kharkov.ua/docs/konferences/konf_10_12_2015.pdf - 260-262
Чернобай, Т. В. (2009). Проблеми і перспективи удосконалення фізичного виховання студентів з відхиленнями в стані здоров’я. Гуманіт. вісн. НУК. Вип. 2. 301-304.
Kozina, Zh. L., Sobko, I. N., & Klimenko, A. I., & Sak, N. N. (2013). Comparative characteristics of psychophysiological features skilled basketball players-women with hearing and skilled basketball players healthy. Pedagogics, psychology, medical-biological problems of physical training and sports, 7, 35-43.
Kozina Zh. L., & Kozhuhar L. V., & Sobko I. N., & Vaksler M. A., & Tihonova A. A. (2015).
Metodika vosstanovleniya rabotosposobnosti s primeneniem banochnogo massazha i autogennoy trenirovki basketbolistok studencheskih komand. Pedagogika, psihologiya i mediko-biologicheskie problemyi fizicheskogo vospitaniya i sporta, 5, 24-31.