Рівень здатності до відтворення заданої амплітуди рухів та часових проміжків студентів, які спеціалізуються у спортивних іграх

Автор(и)

  • Олена Несен Харківська державна академія фізичної культури, Україна
  • Наталія Пащенко Харківська державна академія фізичної культури, Україна

DOI:

https://doi.org/10.15391/si.2019-3.04

Ключові слова:

ігровики, відчуття часу, відтворення, кути, амплітуда

Анотація

Мета дослідження – визначити здатність до відтворення заданих
часових відрізків та амплітуди рухів у студентів, які спеціалізуються у спортивних іграх в
залежності від статі спортсменів. Матеріал та методи дослідження. У дослідженні
брали участь спортсмени-ігровики віком 17-18 років, які займаються спортивними іграми
на рівні любительського спорту. Кількість осіб, що приймали участь у дослідженні складала
40 спортсменів, серед них 20 юнаків та 20 дівчат. Аналіз наукових та методичних джерел
дозволив встановити рівень вивченості проблеми. Педагогічне тестування полягало у
дослідженні здатності спортсменів до відтворення заданих амплітуд рухів та часових
інтервалів. Для аналізу отриманої інформації використовувалась пакет програми Microsoft
Exсel, достовірність у розбіжностях встановлювалась на базі розрахунку критерію
Ст’юдента, при p˂0,05. Результати. При відтворенні певних амплітуд руху у ліктьовому
суглобі у 20% випадків юнаки виконували завдання точно без помилок, у 36,67% - збільшували
визначений кут та у 43,33% - зменшували його. Дівчата частіше помилялись у бік
збільшення необхідного кута відтворення – 64,17% випадків, менше помилялись у бік
зменшення необхідного кута – 15% випадків, та майже однаково із хлопцями виконували
завдання без помилок – 20,8% випадків. Досліджуючи здатність спортсменів відтворювати
визначені проміжки часу було встановлено, що юнаки в середньому на 8,6% помиляються
при відтворенні часового інтервалу у 5 с та на 14,4% при відтворенні часового інтервалу у
15 с. Дівчата помиляються при відтворенні малих проміжків часу на 7,4%, при більш
тривалих (15 с) інтервалах на 13,5%. Висновки. Встановлено, що у хлопців здатність
відтворювати маленькі амплітуди достовірно вище робочою (правою) рукою (р ˂0,05).
Між результатами виконання тесту у хлопців та дівчат достовірної відмінності
встановлено не було, як при маленьких, середніх так і великих кутах відтворення (р ˃0,05).
Встановлено відсутність достовірності у відмінностях між показниками юнаків та дівчат,
як у відтворенні малих (5 с) так і більш тривалих (15 с) проміжків часу (р ˃0,05).
Натомість встановлено достовірно більша точність відчуття малих проміжків часу аніж
більш тривалих (р ˂0,05), як у юнаків так і у дівчат.

Посилання

Бойчук, Р. І. (2009). Координаційні здібності юних волейболісток та методика їх розвитку на етапі початкової підготовки. Молода спортивна наука України. 1, 42-47.

Бойчук, Р. І. (2012). Розвиток координаційних здібностей юних волейболісток на етапі початкової підготовки. (Doctoral dissertation). Київ, Україна.

Дудін, М. П. & Кропивницька, Т. А. (2005). Модельні характеристики просторово-часової точності гандболістів віком 15-18 років. Олімпійський спорт і спорт для всіх: ІХ Міжнар.наук.конгрес, 20-23 вересня 2005 р. тези доп.

Корягина, Ю. В. (2006). Восприятие времени и пространства в спортивной деятельности. Москва : Теория и практика физической культуры и спорта.

Моісеєнко, О. К. & Ширяєва, І. В. (2016). Теоретичні та методологічні особливості розвитку координаційних здібностей юних баскетболістів. XVІ Міжнародна науково-практична конференція: Фізична культура, спорт та здоров’я. 158-162.

Несен, О. О., & Червона, С. П. (2018). Гандбол. Теорія та методика. Харків: ХДАФК.

Несен, О. О., Помещикова, І. П., Червона, С. П. & Пащенко, Н. О. (2017). Зміни фізичної підготовленості гандболісток 9–10 років під впливом участі у збільшеній кількості змагань протягом року. Слобожанський науково-спортивний вісник. 6, 64-68. doi:10.15391/snsv.2017-6.01

Несен, О. О., Пащенко, Н. О. & Марченко, К. О. (2018). Показники ігрової діяльності у баскетболі 3х3. Спортивні ігри, 3(9), 58–65. https://doi.org/10.5281/zenodo.1254042.

Поліщук, Л. В. (2005). Комплексна оцінка просторово-часових параметрів рухів тенісистів високої кваліфікації. (Doctoral dissertation). Київ, Україна.

Помещикова, І. П., Євтушенко, А. В. & Євтушенко І. М. (2012). Рівень просторової орієнтації баскетболісток 14 років. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. 3, 106-109.

Романенко, В. А. (2005). Диагностика двигательных способностей. Донецк: ДонНУ.

Irina Pomeshchikova, Larysa Ruban, Оlena Nesen, Maksуm Mishyn, Irina Shaposhnykova, Svitlana Korsun, Natalia Boychenko & Vladimir Perevoznyk (2018). Influence of peripheral vision indicators on the efficiency of 15-year-old basketball players’ game actions. Sport Science. Іnternational scientific journal of kinesiology. 75-82.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-23

Як цитувати

Несен , О., & Пащенко, . Н. (2024). Рівень здатності до відтворення заданої амплітуди рухів та часових проміжків студентів, які спеціалізуються у спортивних іграх. Спортивні ігри, (3(13), 34–40. https://doi.org/10.15391/si.2019-3.04

Номер

Розділ

Статті